Međunarodno transportno i logističko poduzeće Gebrüder Weiss, koje ima značajne aktivnosti i na hrvatskom tržištu, ostvarilo je u protekloj poslovnoj godini neto promet od 3,01 milijarde eura. To je rast od 18 posto u odnosu na prethodnu godinu kada je to iznosilo 2,54 milijarde eura. Wolfram Senger-Weiss, predsjednik uprave Gebrüder Weissa, istaknuo je da su uspjeli pratiti svoje strateške ciljeve u izazovnom okruženju. te sz osnažili smo svoju poziciju na glavnim tržištima srednje i istočne Europe, SAD-a i Azije te učinili napredak u pogledu tema digitalizacije i klimatske neutralnosti do 2030. “Zadovoljavajući rezultati u svim područjima poslovanja pokazuju da smo stabilni i spremni za budućnost“, rekao je . Kvota vlastitog kapitala također je povećana i sada je ponovno oko 60 posto, što naglašava snagu tvrtke u krizi i ističe Gebrüder Weiss kao sigurnog poslodavca”, navodi Senger-Weiss.
Gebrüder Weiss je tvrtka s tradicijom dugom više od 500 godina i jedna od vodećih transportnih i logističkih kompanija u Europi s oko 8400 djelatnika i 180 vlastitih lokacija. Na hrvatsko tržište ušla je 2000. godine kao mala špediterska tvrtka i od tada se neprekidno širi zbog čega je 2019. otvoren novi, veći logistički centar u Svetoj Nedelji koji se prostire na oko 18.000 kvadratnih metara, što je oko tri puta veće od starog logističkog centra na zagrebačkom Jankomiru. Ključni poticaj za otvaranje znatno većeg logističkog centra vrijednog 17 milijuna eura bio im je procvat e-trgovine, a od 2012. godine tvrtka Gebrüder Weiss u Hrvatskoj nudi isporuku proizvoda naručenih putem interneta krajnjim kupcima. U svojem portfelju imaju i usluge cestovnog, zračnog i pomorskog prijevoza te logistička i specijalna rješenja za industrije poput automobilske, strojarske i tekstilne industrije, logistike za trgovinu i visoku tehnologiju te specijalna rješenja za rekreaciju i sport kao i za sajmove i preseljenja.
Prema njihovoj korporativnoj bilanci za prošlu godinu, u sektoru cestovnog prometa su s 1,48 milijardi eura ostvarili rast od 16 posto. Područje proizvoda Home Delivery kretalo se na prošlogodišnjoj razini te je isporučeno oko 1,53 milijuna pošiljaka privatnim kućanstvima u Austriji i istočnoj Europi. Tako je Gebrüder Weiss zadržao poziciju tržišnog predvodnika u ovom segmentu. Područje Air & Sea značajno je raslo te je s 1,27 milijardi eura ostvarilo povećanje prometa od 24 posto. Visoke vozarine brodarskih tvrtki i zračnih prijevoznika značajno su pridonijele tom porastu. Količine pošiljki u DPD Austria, čiji je član društva Gebrüder Weiss paketna služba, ostale su gotovo konstantne: prošle godine je prevezeno 66 milijuna paketa , a što je za pola milijuna manje nego u godini prije.
Unatoč teškoj gospodarskoj situaciji u kontekstu ukrajinskog rata, energetskih problema i rastuće inflacije, kako sami ističu, tvrtka Gebrüder Weiss nije odustala od svoje strategije ulaganja u 2022. U konsolidaciju vlastite mreže i međunarodno širenje poslovnica i usluga utrošeno je ukupno 67 milijuna eura. Tvrtka se usredotočila na Njemačku, Mađarsku, Rumunjsku i SAD te Tursku i Gruziju – posljednje dvije kao glavne poveznice na Središnjem koridoru, na kojem je logističar proširio svoje transportne veze prema srednjoj Aziji i Kini. Na važnom logističkom tržištu Njemačke, Gebrüder Weiss je uspio učvrstiti svoju poziciju u zračnom i pomorskom prijevozu kao i cestovnom prijevozu. U južnoj Njemačkoj tvrtka je završila proces promjene naziva i statusa bavarske špedicije Lode u Gebrüder Weiss Waldkraiburg. U planu je daljnje širenje cestovne prometne mreže južne Njemačke, a prvi koraci su već učinjeni početkom 2023. preuzimanjem špedicije Rentschler u Baden-Württembergu. Širenjem mreže rastao je i broj zaposlenih: porastao je za šest posto na oko 8400 zaposlenika.
Gebrüder Weiss očekuje da će se logističko poslovanje normalizirati u 2023. godini. Broj pošiljki trenutačno je u blagom padu, a cijene zračnog i pomorskog prijevoza pale su približno na razinu iz 2019. U tom smislu može se također očekivati trend pada prometa. Opća geopolitička situacija može stvoriti dodatne poteškoće. Wolfram Senger-Weiss poručuje da je pandemija dokazala koliko je logistika učinkovita i koliko brzo može reagirati na promjenjive okvirne uvjete. Tvrtka je uspjela učvrstiti svoju solidnu financijsku osnovu i nastavlja poticati inovacije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu