Terensko istraživanje pokazalo je da građani Crne Gore jedva spajaju kraj s krajem, praktički jedva preživljavaju. Njihove cijene su “jače” od hrvatskih. Dubropvački vjesnik navodi da su posjetili markete Voli i HDL Laković, te da mala Crna Gora nema razvijenu prehrambenu industriju niti industrijske pogone, pa na policama često dominiraju uvozni artikli.
“U svakom slučaju, veseli ga što je dosta artikala iz Hrvatske, standard je takav da crnogorski kupci jedva preživljavaju. U Crnoj Gori osnovni PDV iznosi 21 posto, a snižena stopa od sedam posto primjenjuje se na mlijeko, kruh, ulje, šećer, lijekove, knjige i udžbenike, smještaj u hotelima, pansionima i kampovima. I za pitku vodu, javni prijevoz putnika, pogrebne usluge i autorska prava”, piše Dubrovački vjesnik.
Prosječna crnogorska plaća za prosinac iznosila je 727 eura, a u Boki i Primorju oko 750 eura, te su u odnosu na kraj 2021. godine veće za trećinu.
Značajne uštede
Njihov sugovornik Peđa kaže da je razlog povećanja plaća put prema EU prema kojem minimalna plaća ne smije biti ispod 450 eura. “Inače bismo bili još siromašniji”, kaže, napominjući da se potrošačka košarica penje na teško dostupnih 980 eura. Peđa je rekao da se snalaze tako da svaka dva do tri tjedna idu u Lidl ili Syb City u Župi.
“Kad se podijeli gorivo i povrat poreza, uštedimo puno. Ali sada je to problem za naša dva centra jer od Nove godine i ulaska u Schengen Hrvati ne smiju kupovati hranu. Bili su stalne mušterije, posebno naših sireva i suhomesnatih proizvoda, te stočne hrane i sadnica u Cvjetnom centru Sutorina”, kaže Peđa.
Otkriva kako je njegov prijatelj otišao posjetiti rodbinu u Mostar, no on je htio popiti kavu na Stradunu, pa se umjesto kroz Trebinje i Popovo polje, kao na odlasku, vratio preko Neuma i umalo se slupao.
Na graničnom prijelazu Zaton Doli jedva sam izbjegao plaćanje kazne od 800 eura zbog PVC vrećice s manje od dva kilograma domaćeg kivija, ističe Peđa. Voditeljica jednog od marketa kaže da su kupci iz Konavala u veljači kupovali pršut, sir, voće i neke sitnice za 150 eura, no vratili su se nakon pola sata i predočivši račun molili za povrat jer su u GP Karasovići, kada su prijavili otkup, upozorili na kaznu od 2.230 eura.
Pogranični promet
Čini se da će građani Crne Gore češće odlaziti u Župu po hranu ali i gorivo. U Crnoj Gori je Eurosuper 95 1,55 a Eurodizel 1,48 eura, a u Hrvatskoj vrste goriva koštaju 1,38 eura.
U Crnoj Gori smo neslužbeno razgovarali s Graničnom policijom i doznajemo da Debeli Brijeg trenutno ima 400 vozila dnevno, a takav promet očekuju do Uskrsa. Ali svi se boje nove sezone i mogućeg “spajanja” kolone od Kamenara do Debelog brijega kao prošlog ljeta”, navodi autor teksta.
Jedan policajac im je rekao da je Crna Gora tranzitno područje jer cijelo Kosovo i Albanija idu preko Crnogorskog primorja pa kroz Dalmaciju, jer nitko od njih neće ići kroz Srbiju.
“Gužve se protežu sve do Ploča, gdje se vozila uključuju na autocestu. Problem će biti još veći jer će se slijedi otežani promet preko Veriga, rekao je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu