Sprema se nova milijunska investicija: Najjače energetsko središte Hrvatske na kvarnerskom zaljevu nastavlja jačati

Autor: Marija Brnić , 07. ožujak 2023. u 07:01
Foto: Ina

Iako još nema službenih informacija, procjenjuje se da bi trebalo osigurati oko 10 milijuna eura.

Najjače energetsko središte i čvorište Hrvatske na istočnoj obali kvarnerskog zaljeva nastavlja jačati. O kakvoj se koncentraciji radi dokazuje podatak da se u polukrugu od 5 -6- kilometara nalaze TE u Urinju, do nje golema riječka rafinerija, unutar bakarskog zaljeva Inini gatovi, a preko puta na Krku nalazi se Omišalj s također golemom energetskom infrastrukturom s Janafom i LNG plutajućim terminalom.

‘Zeleno’ svjetlo

Upravo na Ininim gatovima predstoji nova investicija. Ministarstvo gospodarstva Inin projekt “Izgradnja nove luke Rijeka” ocijenilo je prihvatljivim za ekološku mrežu. Prvi je to korak u pripremi za realizaciju investicije, pokretanje prethodne ocjene prihvatljivosti za takav zahvat, koji je Ina pokrenula početkom siječnja, priloživši dokumentaciju za predviđeno ulaganje na jugozapadnom dijelu bakarskog zaljeva i unutar granica Rafinerije nafte Rijeka. Lokacija, prema rješenju Ministarstva, obuhvaća kopneni i morski dio ispred postojećeg rafinerijskog spremničkog prostora, u produžetku luke Bakar s tri operativna gata, a zahvat se predviđa realizirati na ukupnoj površini od gotovo 65.000 m2, od čega je na kopnu oko 17.000 četvornih metara.

Prema informacijama iz odluke Ministarstva, cilj izgradnje nove luke je omogućiti prihvat brodova do 80.000 tona nosivosti i duljine do 230 metara, čiji maksimalan gaz iznosi 12,9 do 14,9 metara. Ukratko, pristajali bi brodovi najvećih dimenzija koji mogu prolaziti kroz Panamski kanal, tzv. Panamax brodovi. TI planu je i privez, pored brodova najvećih dimenzije, i za one manje, duljine iznad 90 metara. Nova luka u cijelosti će zamijeniti postojeći gat 3, koji će ostati izvan pogona, kao i neobnovljen gat 7, a s realizacijom projekta od postojećih Ininih gatova uz novu luku u funkciji će ostati samo modernizirani gat 5, na kojemu je moguć prihvat brodova do 20.000 t nosivosti, duljine do 180 m i maksimalnog gaza od 9 – 9,5 metara. Novi gat spojit će se na postojeću infrastrukturu. Po okončanju ovog velikog projekta u luku Ina bi na postojećem gatu 5 prema procjenama u priloženoj dokumentaciji imala pristan 236 brodova nosivosti do 20 tisuća DWT, a novi gat 92 broda do 80 tisuća DWT godišnje.

Na upit o novom investicijskom pothvatu u naftnoj kompaniji kažu kako je sam projekt još u fazi izrade projektne dokumentacije.

“Glavni cilj ove faze je ishođenje građevinske dozvole kako bi se stvorili preduvjeti za gradnju temeljem pozitivnih propisa u RH. Luka Bakar trenutno ima u funkciji tri operativna gata kojima se vrši svakodnevna otprema i doprema roba s područja Rafinerije nafte Rijeka, a ovim se projektom predviđa gradnja novog operativnog pristana u luci Bakar, kojim se značajno pridonosi modernizaciji luke te omogućuje ulazak znatno većih brodova koji se mogu pronaći na glavnim plovnim rutama u svijetu”, ističu u Ini u odgovoru na upit Poslovnog dnevnika.

Čeka se konačna odluka

Investicije u ovom sektoru i u Ini uvijek su pod posebnom pozornošću javnosti, a u Ini napominju da bi realizacija posljedično trebala rezultirati povećanjem kapaciteta otpreme i dopreme iz Rafinerije Rijeka, uz jačanje sigurnosti manipulacije derivatima te sigurnosti opskrbe domaćeg tržišta. Sam projekt, dodaju, nadovezuje se na završetak investicije “Projekt nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka”.

Oko vremenskih okvira u kojima bi investicija trebala započeti u Ini zasad još ne ulaze u detalje.

“Po završetku pripremnih aktivnosti donosit će se i konačna odluka o investiciji”, kratko odgovaraju u Ini. I o samoj vrijednosti ulaganja zasad ne daju podatke, no neslužbeno se čuju procjene kako je riječ o investiciju za koju je treba osigurati više od 10 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close