Ideja o novim, prilagođenim semaforima u skorije bi vrijeme mogla postati i realnost, zahvaljujući autonomnim vozilima. Naime, inženjeri na Državnom sveučilištu Sjeverne Karoline proveli su i istraživanje te predložili na semaforu – četvrto svjetlo. To svjetlo omogućilo bi autonomnim vozilima da poboljšaju protok vozila, dok bi njime ljudski vozači znali što se događa, prenosi Revija HAK.
Crvena i zelena svjetla i dalje bi imale svoje stop/start funkcije, no bijelo svjetlo uputilo bi ljudske vozače da slijede autonomni automobil ispred sebe. Koncept bijele faze počiva na činjenici da je moguće da autonomna vozila bežično komuniciraju međusobno i s računalom koje kontrolira prometni signal. Kada se dovoljno autonomnih vozila približi raskrižju, to bi aktiviralo bijelo svjetlo.
No, to bijelo svjetlo ne bi bilo koristivo u svakoj situaciji – ono bi se uključilo tek kad bi na cesti bilo dovoljno autonomnih vozila. Onda kad bi se taj broj povećao na raskrižju, bijelo svjetlo signaliziralo bi ljudskim vozačima koji se nalaze u koloni da su sustav preuzela autonomna vozila te jedino što moraju učiniti je slijediti automobil ispred sebe. A to svjetlo, naglašavaju istraživači, ne bi trebalo biti bijelo, već bilo koje druge boje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu