Za generaciju Z iPhone je prvi izbor, Apple nadmoćno trlja ruke

Autor: Ana Blašković , 23. veljača 2023. u 07:00
Preferencije mladih znače da će korisnici iPhonea kupovati lepezu dodatnih Apple proizvoda /SHUTTERSTOCK

Čak 34% mladih u SAD-u rođenih nakon 1996. koristi iPhone, tek 10% Samsung.

Za mlade Amerikance, generaciju Z rođenu nakon 1996., nema dileme: prvi izbor mobilnog telefona je iPhone. Apple je toliko snažno zahvatio taj tržišni segment da je posjedovanje iPhonea stvar društvenog statusa mladih. Čak 34 posto generacije Z u SAD koristi iPhone, u odnosu na tek 10 posto koji biraju Samsung, prenosi FT brojke podatkovne platforme Attain.

Preferencije generacije Z objašnjavaju kako je iPhone povećao svoj ukupni udio tržišta u korištenju mobitela s 35 posto u 2019. na 50 posto prošle godine, što je kompaniji pod vodstvom Tima Cooka omogućilo rast profita dok tržište stagnira.

11

tablet uređaja proda Samsung na 100 mobilnih telefona

Nepremostiv jaz
Dok starije generacije potrošača relativno ravnomjerno biraju mobilne telefone između uređaja s Androidom, Googlevim sofverom za mobitele i iOS-om, dominacija Applea među mlađom populacijom je značajna promjena. Za kompaniju to znači da će korisnici iPhonea kupovati MacBookove, pametne satove Apple Watch, slušalice AirPods, ali i cijelu lepezu dodatne opreme.

”Snaga Appleovog ekosustava stvara jaz koji je prilično nepremostiv za konkurenciju”, kaže analitičarka Credit Suissea Shannon Cross. “Zaista je teško promijeniti putanju. Apple će s vremenom samo nastaviti dobivati tržišni udio”, smatra. Generacija Z je najviše online od bilo koje dobne skupine, provode i do šest sati dnevno na svojim pametnim telefonima, pa dominacija iPhonea oblikuje društvene krugove mladih Amerikanaca, tvrde istraživači koji savjetuju tvrtke o preferencijama potrošača.

Primjer iz prakse: Android telefoni ne mogu slati SMS poruke putem Appleovog iMessage sustava pa korisnik Android telefona koji sudjeluje u grupnom ‘chatu’ s vlasnicima iPhonea pretvara odlazne poruke svih u zeleno, umjesto u plavo.

Pokazatelj je to da je ‘chat’ vraćen na standardne postavke SMS-a, ali i da su video zapisi ili fotografije koje su korisnici iPhonea poslali u grupu često manji i skloniji problema nego u iMessage sustavu.

Triput skuplji
”Zelena poruka – svatko s Androidom – izbacuje cijeli chat, jer cijela stvar mora biti SMS. Društveni pritisak da se nabavi iPhone prilično je sulud”, kaže Annelise Hillman, 24-godišnja izvršna direktorica Frontmana, tvrtke za dotjerivanje muškaraca.

Kahlil Greene, 22-godišnji nezavisni konzultant, žali se da su kvarovi dovoljno iritantni da je “vrlo, vrlo uobičajeno” da korisnici Androida budu elektronički isključeni iz grupnih chatova.

Sklonost generacije Z da kupi iPhone (ili uvjeri svoje roditelje da to učine) prisutna je i kada se prosječna cijena iPhonea približi 1000 dolara, oko tri puta više od prosječnog Android uređaja, prema Counterpointu.

Poticaj korisnicima da ostanu unutar Appleovog ekosustava uređaja snažan je vjetar u jedra rezultatima. Na svakih 100 isporučenih iPhonea, Apple proda 26 iPada, 17 Apple satova i 35 pari AirPodsa. Za Samsung, 100 isporuka pametnih telefona dovodi do manje od 11 tableta, šest pametnih satova i šest bežičnih slušalica.

Komentirajte prvi

New Report

Close