Za mlade Amerikance, generaciju Z rođenu nakon 1996., nema dileme: prvi izbor mobilnog telefona je iPhone. Apple je toliko snažno zahvatio taj tržišni segment da je posjedovanje iPhonea stvar društvenog statusa mladih. Čak 34 posto generacije Z u SAD koristi iPhone, u odnosu na tek 10 posto koji biraju Samsung, prenosi FT brojke podatkovne platforme Attain.
Preferencije generacije Z objašnjavaju kako je iPhone povećao svoj ukupni udio tržišta u korištenju mobitela s 35 posto u 2019. na 50 posto prošle godine, što je kompaniji pod vodstvom Tima Cooka omogućilo rast profita dok tržište stagnira.
Nepremostiv jaz
Dok starije generacije potrošača relativno ravnomjerno biraju mobilne telefone između uređaja s Androidom, Googlevim sofverom za mobitele i iOS-om, dominacija Applea među mlađom populacijom je značajna promjena. Za kompaniju to znači da će korisnici iPhonea kupovati MacBookove, pametne satove Apple Watch, slušalice AirPods, ali i cijelu lepezu dodatne opreme.
”Snaga Appleovog ekosustava stvara jaz koji je prilično nepremostiv za konkurenciju”, kaže analitičarka Credit Suissea Shannon Cross. “Zaista je teško promijeniti putanju. Apple će s vremenom samo nastaviti dobivati tržišni udio”, smatra. Generacija Z je najviše online od bilo koje dobne skupine, provode i do šest sati dnevno na svojim pametnim telefonima, pa dominacija iPhonea oblikuje društvene krugove mladih Amerikanaca, tvrde istraživači koji savjetuju tvrtke o preferencijama potrošača.
Primjer iz prakse: Android telefoni ne mogu slati SMS poruke putem Appleovog iMessage sustava pa korisnik Android telefona koji sudjeluje u grupnom ‘chatu’ s vlasnicima iPhonea pretvara odlazne poruke svih u zeleno, umjesto u plavo.
Pokazatelj je to da je ‘chat’ vraćen na standardne postavke SMS-a, ali i da su video zapisi ili fotografije koje su korisnici iPhonea poslali u grupu često manji i skloniji problema nego u iMessage sustavu.
Triput skuplji
”Zelena poruka – svatko s Androidom – izbacuje cijeli chat, jer cijela stvar mora biti SMS. Društveni pritisak da se nabavi iPhone prilično je sulud”, kaže Annelise Hillman, 24-godišnja izvršna direktorica Frontmana, tvrtke za dotjerivanje muškaraca.
Kahlil Greene, 22-godišnji nezavisni konzultant, žali se da su kvarovi dovoljno iritantni da je “vrlo, vrlo uobičajeno” da korisnici Androida budu elektronički isključeni iz grupnih chatova.
Sklonost generacije Z da kupi iPhone (ili uvjeri svoje roditelje da to učine) prisutna je i kada se prosječna cijena iPhonea približi 1000 dolara, oko tri puta više od prosječnog Android uređaja, prema Counterpointu.
Poticaj korisnicima da ostanu unutar Appleovog ekosustava uređaja snažan je vjetar u jedra rezultatima. Na svakih 100 isporučenih iPhonea, Apple proda 26 iPada, 17 Apple satova i 35 pari AirPodsa. Za Samsung, 100 isporuka pametnih telefona dovodi do manje od 11 tableta, šest pametnih satova i šest bežičnih slušalica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu