Novi brend na hrvatskoj sceni ima sve više poklonika: Počeli su malom pekarom, a danas imaju već četiri prodajna mjesta i veći proizvodni pogon

Autor: Suzana Varošanec , 17. veljača 2023. u 13:21
FOTO: Press

Četvero prijatelja okupila je ljubav prema sourdough kruhu. Proizvodnju i prostore šire na sve više lokacija, a obučili su nove generacije pekara.

Uz male pekare stasale u zagrebačkoj Trešnjevci za kratko su postali glavni ‘igrač’ sourdough scene otvorivši u Zagrebu već četiri prodajna mjesta te jedan veći proizvodni pogon, a u planu je nova faza širenja u sklopu koje za otprilike godinu dana i Bread Club akademija.

Riječ je o novom brend Bread Club, lideru na sceni sa sve većim brojem poklonika, a zajedničkom projektu četiri pasionirana ljubitelja pripreme sourdough kruha i pekarskih proizvoda. Osnivači projekta, ujedno istoimene zagrebačke tvrtke, okupljeni oko ideje koja se nezaustavljivo širi kroz sve veći broj sourdough pekarnica u gradu, zapravo su u strast prema toj pripremi kruga ‘uvezali’ ono što je za biznis rijetkost – prijateljstvo.

To su Andrija Pernar, Anamaria Palić, Darko Kušić i Zrinka Zajec i kako prvo navode “povezalo ih je prijateljstvo i ljubav prema artisan i sourdough pekarstvu”. Andrija je zadužen za proizvodnju kruha, Darko za proizvodnju croissanta i slastica, a Zrinka i Anamaria za sve ostalo, tako da zajedno odlučuju o svemu. Odnosno, jedni su drugima podrška i potpora i tako se iz uspješnog projekta razvilo kako kažu “još ljepše prijateljstvo”.

150

kilograma kiselog tijesta potroše na dnevnoj razini, godišnje troše 250 tona brašna

Otkriće s Prehrambenog
Ideja da pokrenu taj biznis, čime je ujedno pokrenut cijeli novi trend kojem se sve više ljudi priklanja, jer je sourdough kruh poput najprofinjenije umjetnosti za nepce, nastala je kada im je student s Prehrambenog fakulteta Vedran donio kruh s prirodnim kvascem.

Fascinirani kompleksnim okusima kruha i zdravstvenim benefitima odlučili su pokrenuti vlastitu proizvodnju, a to uključuje i posebnu tehnologiju. Brend je poznat upravo po ručnoj izradi pa, kako objašnjava suosnivačica u ovom projektu Anamaria Palić, proizvodi Bread Cluba ne podnose strojnu obradu tijesta.

”Unatoč povećanju kapaciteta zadržali smo 100% ručnu izradu, a dnevno trošimo čak 150 kilograma kiselog tijesta”, kaže Palić dodajući da godišnje troše oko 250 tona brašna te da surađuju s nizom tvrtki kao što su Mlinoprom, Tim-zip, Food inovation, Callebaut, Mini mljekara veronika, Lukač jaja, Bo-mark i ostali.

Proizvodnjom i istraživanjem kruha s prirodnim kvascem bave se od 2014. i bili su prvi na hrvatskom tržištu koji su proizveli kruh isključivo s prirodnim kvascem, dakle bez korištenja aditiva i industrijskog kvasca, a brend je bio poznat pod imenom “Kruh na treću”. Prvu su proizvodnju organizirali na Žitnjaku, dok su kruh distribuirali raznim OPG dućanima.

Primjerice, to su bili Veronika delikatese, Greencajg, Grga čvarak, Mandarinko… No kako navode zbog neiskustva koje je karakteristično za mnoge početnike morali su zatvoriti proizvodnju koja se nalazila na Žitnjaku i nakon toga odlučili su recepture dati drugoj pekarnici koja je za njih proizvodila kruh po njihovim recepturama.

Nakon dvije godine zaključili su da je vrijeme da otvore pekarnicu u Zagrebu, a željeli su ljudima pokazati cijeli proces izrade kruha s prirodnim kvascem. Tako je donijeta odluka za proizvodnju otvorenog tipa – prvu takvu u Hrvatskoj. Prostor su pronašli na Trešnjevci, u Trakošćanskoj ulici.

”Okupili smo ekipu koju je vezala ljubav prema pekarstvu i krenuli jako skromno i bez očekivanja, a bilo nam je bitno da sve što proizvedemo na kraju uspije. Energiju i ljubav prema tome što radimo naši kupci su prepoznali. Godinu dana nakon otvaranja Trakošćanske otvorili smo našu drugu poslovnicu u Vlaškoj.

Jednostavno rečeno, proizvodni pogon u Trakošćanskoj postao nam je premalen i shvatili smo da je vrijeme da proizvodnju preselimo negdje gdje ćemo našim zaposlenicima pružiti bolje uvjete rada, dok ćemo istodobno našim kupcima pružiti još bolju kvalitetu naših proizvoda.

Prije godinu dana pronašli smo prostor gdje se sada nalazi proizvodnja te smo krenuli s njegovom adaptacijom, a istovremeno smo pronašli lokacije u Bukovačkoj 25, Vrbanima i na Britanskom trgu, a potonja je naša najnovija lokacija koja se treba otvoriti tijekom ovog mjeseca. Također, planiramo ubrzo preurediti Trakošćansku mjesto gdje je sve počelo”, kaže Palić.

Za brendove poput ovog, kako navodi, ključno je da ne rade kompromise i što se tiče kvalitete da ne skraćuju procese proizvodnje, koji se moraju ispoštovati od početka proizvodnog procesa do kraja izrade proizvoda.

”Sretni smo što smo imali priliku obrazovati novu generaciju pekara i slastičara koji su nakon rada u Bread clubu pokrenuli svoje projekte, i vjerujemo da će niša rasti zato što su kupci prepoznali kvalitetu i benefite kruha rađenog s prirodnim kvascem”, kaže Palić.

Proizvodnja je podijeljena u dva sektora – pekarski i slastičarski, dok je trenutno u ovim proizvodnim aktivnostima zaposleno 15 djelatnika koji rade u dvije smjene. Kako se doznaje, potreba za novim radnicima je konstantna, a naročito će biti izražena u nadolazećem razdodlju budući da se planiraju daljnja unaprjeđenja, uključivo širenje i maloprodajne i veleprodajne mreže.

Planovi u nekoliko smjerova
”Naši planovi za naredno razdoblje fokusirani su na nekoliko smjerova. S jedne strane, posrijedi su aktivnosti vezane za razvoj novih proizvoda, kao i za daljnje usavršavanje i usvajanje novih znanja te nastavak postavljanja trendova u pekarstvu s prirodnim kvascem.

Nama je osobno bitno da uživamo u tome što radimo i da kupci prepoznaju naš rad i trud. Također, u planu je i širenje maloprodajne te veleprodajne mreže kao i osnivanje Bread Club akademije kroz otprilike godinu dana”, kaže naša sugovornica.

Kao i mnoge poduzetnike, i ovu je tvrtku pogodila kriza uzrokovana koronom, a zatim i kriza uzrokovana rastom cijena sirovina i energenata, ali unatoč inflaciji i porastu cijena energenata kažu da svoje cjenike nisu korigirali od kolovoza 2022.

U svom osvrtu na proteklo razdoblje postoji nešto što osobito ističu, odnosno kažu da su izrazito zadovoljni s povjerenjem koje su im ukazale PBZ i Erste banka, jer “vjerovale u nas i u naš projekt te nam pomogle s financiranjem, a isto tako bitna nam je potpora prijatelja i obitelji”.

Komentirajte prvi

New Report

Close