Zeleni Flix s rekordima grabi ka nultoj 2050. ‘I hrvatski građani imaju pravu na održivu i cjenovno prihvatljivu mobilnost’

Autor: Darko Bičak , 16. veljača 2023. u 11:15
Foto: Shutterstock

U svom sjedištu u Münchenu Flix SE, jedan od lidera autobusnog prijevoza i u Hrvatskoj, predstavio je o dlične brojke povodom 10. godišnjice poslovanja.

Javni promet u Europi mora postati efikasniji, održiviji te u potpunosti intermodalan, zaključak je konferencije “Looking back to look forward – Future of Mobility” koja se povodom 10. godišnjice postojanja autobusnog sustava FlixBus održala jučer u Münchenu.

Kako je pojasnio Kristian Schmidt, direktor Zemaljskog transporta u Glavnoj direkciji za mobilnost Europske komisije, cilj o nultoj emisiji CO2 do 2050. može postići samo ako se promet digitalizira, dekarbonizira te postane efikasan i svima dostupan.

Upravo je FlixBus, koji je nastao prije deset godina na valu liberalizacije međugradskog autobusnog tržišta u Njemačkoj, istaknut kao model u kojem se može i mora ići.

Schwämmlein

Prošla, 2022. najuspješnija je godina u našoj povijesti, jače nego ikad pozicionirali smo se u rastućem tržišnom okruženju.

Unatoč restrikcijama
Sam Flix SE, globalni pružatelj usluge prijevoza putnika te jedan od lidera autobusnog prijevoza i u Hrvatskoj, predstavio je rekordne brojke povodom svoje 10. godišnjice. S globalnim prihodom većim od 1,5 milijarde eura i EBITDA profitabilnim poslovanjem, 2022. godina bila je najuspješnija u povijesti Flixa uz porast prihoda od 185 posto u odnosu na 2021. godinu.

U toj je godini, više od 60 milijuna putnika, diljem 40 zemalja svijeta koristilo usluge FlixBusa, FlixTraina, Greyhounda u Sjevernoj Americi te Kamil Koç -a u Turskoj. Od začetka kompanije, Flixom je putovalo gotovo 300 milijuna putnika.

“Prošla, 2022. najuspješnija je godina u našoj povijesti. Brojke ukazuju na to da se Flix jače nego ikad pozicionirao u atraktivnom rastućem tržišnom okruženju – zalažemo se za modernu mobilnost, održivost i digitalizaciju”, komentirao je André Schwämmlein, suosnivač FlixBusa i njegov aktualni glavni direktor (CEO). Dodao je da kompanija očekuje porast prihoda od najmanje 20% u 2023. te planira i dalje investirati u širenje FlixBus i FlixTrain usluge, a održiva putovanja i nadalje ostaju srž njihove strategije rasta.

“Unatoč restrikcijama koje je nametnula pandemija u mnogim zemljama tijekom prvog kvartala 2022., čak više od 60 milijuna putnika koristilo je uslugu prijevoza Flix autobusnih partnera. Flix je prisutan u više od 40 zemalja na četiri kontinenta. Sve naša tržišta oporavila su se nakon pandemije i nastavljamo jačati našu poziciju na njima, dok ujedno širimo mrežu linija diljem nekih novih zemlja kako bi omogućili jednostavno putovanje za što više putnika”, dodao je Schwämmlein.

Flix prometuje kroz 35 europskih država te diljem Europe povezuje gotovo 3000 destinacija. Dok pozicija FlixBusa jača u matičnim zemljama poput Njemačke, Francuske, Italije ili Poljske, proširuje se i ponuda u novim zemljama (Portugal, V. Britanija, baltičke zemlje).

38

milijuna putnika iskoristilo je u 2022. mogućnost prijevoza FlixTrainom

U međuvremenu, FlixTrain je i dalje jedan od poželjnijih prijevoza u Njemačkoj i Švedskoj te je u 2022. FlixTrainom putovalo više od 38 milijuna putnika. U Hrvatskoj je lani u razdoblju od travnja do rujna na nacionalnim i međunarodnim linijama prevezeno 1,2 milijuna putnika.

Tako značajan broj putnika obilježio je i u Hrvatskoj rekordni drugi i treći kvartal te nadmašio i 2019. godinu. Kako navodi Ante Grbeša, direktor CEE South regije FlixBusa, putnici su se neupitno vratili putovanjima Flix autobusima.

“Ova nam je brojka pokazatelj da se potražnja značajno povećala u odnosu na prošlu godinu. Time nam je samo potvrđena potreba naših putnika za mobilnošću, bilo iz poslovnih bilo iz turističkih potreba. Baš iz tog razloga, važno je otvaranju hrvatskog tržišta pristupiti ozbiljno i bez daljnjih odgađanja te osigurati nesmetanu prometnu povezanost unutar Hrvatske, a onda i drugih europskih zemalja. Građani Hrvatske kao i svi ostali putnici imaju jednako pravo koristiti održivu i cjenovno prihvatljivu mobilnost koja se nudi stanovnicima ostatka Eu”, komentirao je Grbeša, referirajući se na problematiku nedostatne liberalizacije hrvatskog tržišta autobusnog prijevoza.

Trenutačno FllixBus u Hrvatskoj upravlja sa 140 autobusa te ima 13 partnera, prijevozničkih tvrtki, koje u potpunosti ili djelomično posluju u sklopu ovog njemačkog autobusnog diva.

Najveći konkurent u Hrvatskoj im je, također njemački igrač, Arriva u vlasništvu Njemačkih željeznica (Deutsche Bahn), a koja je u našoj zemlji preuzela osječki Panturist i riječki Autotrans te trenutačno, kako sami navode, imaju vozni park u Hrvatskoj od ukupno 600 autobusa.

Grbeša

Važno je otvaranju hrvatskog tržišta pristupiti ozbiljno i bez daljnjih odgađanja te osigurati nesmetanu povezanost unutar RH.

Stigli do Čilea
FlixBus puno polaže na globalnu prisutnost, a kako sami navode, uz FlixBus i Flix Greyhound postignuta je poslovna sinergija, jača mreža autobusnih linija te se poboljšalo korisničko iskustvo u putovanjima autobusima. Od 18. siječnja 2023., putnici mogu pristupiti mreži linija s gotovo 2300 destinacija diljem SAD-a, Kanade i Meksika.

Prošle je godine FlixBusom i Greyhoundom u Sjevernoj Americi putovalo više od osam milijuna putnika. Flix je započeo s poslovanje u Brazilu u prosincu 2021. te je putnicima dostupno 33 destinacija.

Iz te njemačke tvrtke navode da će im sva tržišta u Europi, Sjevernoj Americi i Turskoj značajno rasti u 2023. u odnosu na 2022. godinu. U isto vrijeme, Flix će se, ističu, fokusirati na profitabilnost na razini grupe. Ove se godine očekuje i otvaranje novog tržišta u Čileu, nakon Brazila u kojem je poslovanje započelo u prosincu 2021. godine s 25 destinacija.

Od 2019., dio Flixa je i turski Kamil Koç koji povezuje više od 300 destinacija, dok je samo prošle godine Kamil Koç -om putovalo više od 13 milijuna putnika te time Tursku učinilo jednom od najvećih i najvažnijih tržišta. Ambicija Flixa jest ojačati vodstvo na tržištu u Turskoj te nadalje poboljšati ponudu prijevoza autobusom u regije koje nisu do sada bile u mreži linija tijekom povijesti.

“Vizija Flixa fokusira se na ekološko i ekonomsko dostupno putovanje za sve koji žele putovati. Iz tog razloga kompanija nastoji rasti ekološki odgovorno i održivo. Zelena mobilnost oduvijek je dio Flix DNAa. S tehnologijom koja omogućava inteligentno mrežno planiranje te snažno partnerstvo u razvoju alternativnih tehnologija, na dobrom smo putu prema ugljičnoj neutralnosti do 2050. godine”, kazao je Schwämmlein.

Moguć izlazak na burzu
Christoph Debus, glavni financijski direktor FlixBusa, rekao je jučer u Münchenu, inače gradu gdje je sjedište tvrtke, da imaju vrlo snažnu financijsku poziciju zahvaljući kvalitetnom poslovnom modelu jedinstvene kombinacije tehnološkog start-upa, prodajne platforme te tradicionalnih prijevozničkih poduzeća, kao i kvalitetnim investitorima.

Za buduće razdoblje procijenio je da će se razmatrati razni modeli daljnjeg razvoja i financiranja, a ne isključuju da će u nekom trenutku realnost postati i javna ponuda dionica na burzi (IPO).

Komentirajte prvi

New Report

Close