Agencija za odnose s javnošću Komunikacijski laboratorij u partnerstvu s kompanijom Conducttr organizira Crisis Simulation (www.crisissimulation.eu), trening krizne komunikacije koji pomaže organizacijama u uspješnom upravljanju kriznom komunikacijom i procjeni timova za pripremljenost na krizu.
Crisis Simulation jedinstven je po tome jer funkcionira kao interaktivni softver za simulaciju krize oponašajući digitalno okruženje u kojemu svakodnevno poslujemo, pripremajući organizacije na uspješno upravljanje krizom prije nego što se ona dogodi.
Nijedna industrija nije imuna na potencijalnu krizu, a čak 50 posto kriza događa se u sektoru robe široke potrošnje i farmaceutskoj industriji. Prema podacima Instituta za krizni menadžment, oko četvrtina kriza u svijetu izazvana je od strane zaposlenika i članova organizacije.
Izvješće o globalnim rizicima za 2022. godinu Svjetskog ekonomskog foruma na prvo je mjesto kratkoročnih prijetnji stavilo ekološke prijetnje uzrokovane sve češćim ekstremnim vremenskim uvjetima. Sve su češći i cyber napadi, koji su se u 2021. godini događali svakih 11 sekundi.
Prema istraživanju kuće PwC “Global Crisis Survey” više od 70 posto ispitanika, poslovnih lidera, izjavilo je da je kriza negativno utjecala na njihovo poslovanje. U istom je istraživanju čak 95 posto ispitanika izjavilo da postoji potreba za unaprjeđenjem njihovih vještina upravljanja krizom. Iako u teoriji većina lidera zna da bi trebala imati plan odgovora na krize, imalo ga je samo 35 posto ispitanika PwC-ovog istraživanja.
Komunikacijski laboratorij kaže da je usluga Crisis Simulation namijenjena organizacijama koje i u vrijeme neočekivanih, iznimno zahtjevnih i neizvjesnih situacija žele postupati odgovorno prema svim svojim javnostima i zaštititi svoje poslovanje.
Minimalizacija štete
Crisis Simulation namijenjen je svima koji se žele što kvalitetnije pripremiti za uspješno upravljanje kriznim situacijama. Prvenstveno je koristan top menadžmentu, komunikacijskim stručnjacima i donositeljima odluka u različitim organizacijama kako bi procijenili i unaprijedili vještine upravljanja kriznom komunikacijom.
Trening je ujedno i alat za procjenu i spremnost tima na upravljanje krizom kao i provjeru funkcionalnosti postojećih kriznih priručnika za koje možda postoji potreba prilagodbe s obzirom na aktualna mikro i makro okruženja u kojima organizacija posluje. Iako većina organizacija pripremu za kriznu situaciju doživljava kao luksuz koji podrazumijeva dodatno vrijeme, novac i angažman, jedna od prednosti ovog treninga je da ne oduzima puno vremena.
U relativno kratkom periodu od nekoliko sati pojedincima i timovima pruža mogućnost uvida u načine nošenja s neočekivanim, kriznim i stresnim situacijama. Na kraju korisnici dobivaju detaljan izvještaj u kojem se analizira učinak treninga s obzirom na postavljene ciljeve te se jasno definiraju prednosti i slabosti tima te područja na kojima postoji prostor za razvoj.
“Kvalitetno upravljanje kriznom komunikacijom počinje u fazama planiranja, identifikacijom potencijalnih problema te mogućih ishoda kako bi se minimizirala šteta i negativne posljedice za dionike i organizaciju. Simulacija krize i vježbanje fiktivnih scenarija mogu pripremiti organizacije za uspješno upravljanje krizom. Nije pitanje hoće li se kriza dogoditi, nego kad će se dogoditi i koliko uspješno će organizacija upravljati njome.
Spriječiti nastanak krize
Dio kriznog plana treba biti i plan krizne komunikacije jer, kad se dogodi kriza, komunikacija organizacije treba biti brza, točna i dosljedna. Plan krizne komunikacije, uz definirani krizni tim te treninge krizne komunikacije predstavljaju osnovne alate pretkrizne faze u kojoj je moguće i spriječiti nastanak krize prepoznamo li učinkovito rizike i naučimo upravljati njima.
Crisis Simulation učinkovit je alat koji može pomoći organizacijama baš u fazi planiranja i pripreme da preispitaju i po potrebi prilagode strategiju odgovora na krizu te procjene pripremljenost timova na krizu”, pojašnjavaju u agenciji.
* Sadržaj omogućio Komunikacijski laboratorij