Trgovina na internetu nezaustavljivo raste. Europska komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača iz 23 države članice stoga su analizirali rad 399 internetskih trgovina u kojima se nude razni proizvodi, od tekstila do elektronike, javlja HRT.
Rezultati istraživanja poražavajući su za kupce. Gotovo 40 posto internetskih trgovina služi se različitim manipulacijama kako bi prevarili potrošače ili iskoristili njihove slabe točke.
Gospođa Barbara umalo je ostala bez 400 eura u internetskoj trgovini. Druga strana od nje je tražila da joj dostavi podatke s kreditne kartice kako bi joj izvršili uplatu, no naša je sugovornica u posljednji tren odustala.
“Par sekundi dobijem poruku s linkom onako sve lijepo na tim stranicama s logom te firme s pitanjem da li želite platiti s karticom i on te odvede da staviš svoj broj kartice i zatvoriš i u tom trenutku pomislim da je bolje otkazati”, rekla je Barbara.
Blokirala je spornu stranicu i sve prijavila policiji. Prevare u internetskoj trgovini sve su češće. Prema istraživanju Europske komisije, gotovo 40 posto internetskih trgovina koristi se različitim manipulacijama kako bi se prevarilo potrošače.
“Kupce se navodi da postoji određeni rok kako bi se navelo na bržu kupovinu, drugo je skrivanje dijela informacija kako bi se kupca navelo da kupi proizvod u prekratkom roku i isto tako koriste manipulativni jezik”, kazala je Andrea Čović Vidović, iz Ureda Europske Komisije u Hrvatskoj.
“Web shopovi ne žele prihvatiti raskide ugovora unutar 14 dana od kupovine, kada ne žele odgovoriti na njihove pisane prigovore, ne žele uvažiti reklamacije za robu s nedostatkom ili snositi troškove povrata takvih proizvoda”, izjavila je Dunja Maletić, pravna savjetnica u udruzi Potrošač.
Komisija je naredila nacionalnim tijelima članicama, u našem slučaju Državnom inspektoratu, da od internetskih trgovaca kod kojih su otkrivene manipulativne prakse, zatraže da ih uklone. U suprotnom će biti novčano kažnjeni. U međuvremenu se radi na novom zakonu za digitalnu trgovinu.
“Traži se regulacija svakih nekoliko godina ne na duži vremenski period,” kazao je Tin Matić, odvjetnik za internet trgovinu.
Kupnja iz naslonjača u posljednjih je deset godina postala industrija vrijedna pet bilijuna dolara, a taj broj nezaustavljivo raste. Europska komisija stoga će strožim zakonom nastojati spriječiti nepoštene poslovne prakse u toj brzorastućoj industriji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu