Konkurencija se vraća i otežat će nam poziciju na turističkom tržištu SAD-a

Autor: Marija Crnjak , 30. siječanj 2023. u 22:00
Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice/M. Lelas/PIXSELL

Hrvatska turistička zajednica nastupila na sajmu New York Travel Adventure Show.

Povratak tržišta Azije i Australije i vrlo jaka konkurencija na Mediteranu dovoljno su jaki razlozi zbog kojih će turistička 2023. biti jako izazovna za privlačenje američkih gostiju na hrvatsko tržište, koje se treba pojačati i sadržajima i promocijom, upozoravaju specijalisti za tržište SAD-a povodom nastupa Hrvatske turističke zajednice (HTZ) na sajmu New York Travel Adventure Show.

Nastup održan tijekom proteklog vikenda u New Yorku ovjenčan je posebnim priznanjem organizatora HTZ-u za izvrsnost u nastupu i prezentaciji, odnosno za najkreativniji paviljon.

Dobra posjećenost
Radi se B2C sajmu (Business To Customers) koji je uvijek dobro posjećen, a u New Yorku je preko vikenda boravila i hrvatska turistička delegacija koja je organizirala posebni “Hrvatski paviljon” na kojem se predstavilo 46 hrvatskih subjekata.

“Prisutnost Hrvatske na sajmu u New Yorku te vidljivost naše zemlje na tržištu SAD-a višestruko je važna za cjelokupni hrvatski turistički sektor. Riječ je o našem najvažnijem dalekom tržištu s kojeg tradicionalno ostvarujemo najveći turistički promet, a navedeno potvrđuju i lanjski podaci prema kojima su Amerikanci u našoj zemlji ostvarili više od 1,6 milijuna noćenja.

Time smo ostvarili više od 90 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Također, ne smijemo zanemariti ni činjenicu da su Amerikanci među gostima s najvećom potrošnjom te da vole putovati tijekom cijele godine.

Potencijali daljnjeg rasta su vrlo veliki, a najbolji pokazatelj toga je velik broj hrvatskih i američkih subjekata koji su ovaj sajam iskoristili za brojne međusobne poslovne sastanke i susrete”, poručio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Iz HTZ-a javljaju da je tijekom prvog dana sajma u sklopu hrvatskog štanda održana i poslovna radionica Sell Croatia koja je okupila više od 120 američkih putničkih agenata.

“Najviše ćemo pažnje i aktivnosti usmjeriti u daljnje jačanje aviolinija i stratešku suradnju s turoperatorima kako bi naša zemlja bila što dostupnija Amerikancima”, kaže Leila Krešić Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku.

Najveći konzorcij
Održan je i sastanak s predstavnicima Internove, novog partnera na tržištu koji predstavlja daleko najveći konzorcij putničkih agencija, agenata i savjetnika za putovanja u SAD-u, koji broji preko 6000 agencija u 80 zemalja i preko 100.000 agenata. S njima se razgovaralo o mogućnostima uspostave suradnje na godišnjoj razini po uzoru na Virtuoso i Signature.

Doduše, ove godine teško će biti nadmašiti konkurente, upozorava Ina Rodin, konzultantica koja je na promociji Hrvatske na američkom tržištu nastavila raditi i nakon što je otišla s mjesta direktorice predstavništva HTZ-a u New Yorku.

“Na žalost, u Americi je sve podložno ‘modi’ izuzevši Italiju i Francusku. Tako su im sad jako zanimljivi Portugal i Grčka, čak i Malta, a Crna Gora trenutno je ‘in’ zbog One & Only resorta. Hrvatsku na njihovoj mapi trenutno mogu održati filmske produkcije i dobra suradnja s medijima, ali i za to trebamo bitno poboljšati ponudu.

Usto, otvorila se Azija, Japan,Tajland, Bali, Australija, Novi Zeland… dobar dio Amerikanaca tamo će putovati, trenutno masovno putuju na Bali po tri tjedna. Bit će izazovno”, kaže Ina Rodin.

Komentirajte prvi

New Report

Close