Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja (koji se nalazi na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist, navode iz HUB-a.
U navedenim lažnim porukama najčešće se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računu, bankovna kartica ili račun blokiran, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebna izmjena zaporke. U takvim porukama se najčešće nudi i poveznica za provedbu navedenih radnji koji umjesto na službene servise banaka vodi na zlonamjerne prijevarne servise koji vrlo često izgledaju uvjerljivo, ali se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava prijevare traži upisivanje osjetljivih podataka.
U cilju zaštite od prijevare važno je znati da banke od svojih klijenata putem elektroničke pošte i SMS poruka nikada neće tražiti:
- PIN bilo koje kartice ili autentifikacijskog uređaja (npr. token),
- CVV/CVC kreditne kartice;
- unos aktivacijskih kodova za mobilno bankarstvo na internetske stranice;
- presliku osobnih dokumenata;
- instalaciju nekog alata poslanog putem e-mail poruke ili SMS-a;
- datum, vrijeme i iznos transakcije ili pristupni kod za prijavu na internetsko bankarstvo.
Više informacija pronađite u objavi za medije koja se nalazi u prilogu i na internetskoj stranici HUB-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu