Platforma VeeMee, osnovana prije pet godina s ciljem podizanja konkurentnosti domaće poljoprivredne proizvodnje, do kraja bi ove godine trebala biti nadograđena te tako postati najveći market place, odnosno online trgovina hrane proizvedene u Hrvatskoj. Najavljuje to Marko Kozjak, suosnivač i direktor VeeMee-a.
VeeMee danas okuplja više od 2000 tisuća proizvođača, najviše iz Hrvatske, ali i iz Grčke i Španjolske, a do kraja bi godine svi oni, ističe Kozjak, trebali dobiti jedinstveno online mjesto prodaje svojih proizvoda. Direktor VeeMee-a objašnjava da mu je glavni motiv pokretanja market placea, a koji bi kada zaživi trebao biti najveći u Hrvatskoj, nered koji trenutno vlada u internet prodaji domaće hrane.
“Danas ako kupac, primjerice, poželi kupiti kelj od domaćeg proizvođača, to mu je iznimno komplicirano. Kada upiše u pretraživač kelj dobit će tisuću informacija o kelju ali teško će doći do proizvođača, odnosno čovjeka.
VeeMee je zamišljen kao Google, ali za kupovinu domaće hrane. Kada će potrošač upisati u našu tražilicu kelj moći će odabrati regiju te dobiti pregled proizvođača kelja. Tako će jednostavno i direktno online moći kupiti željenu hranu.
Cilj je, dakle, VeeMee-a centralizacija web shopa, objediniti proizvođače na jednom mjestu jer su sada raspršeni i tako često nevidljivi potrošačima”, objašnjava Kozjak. Trenutno, kaže, rade na nadogradnji platforme, na rješenjima plaćanja i organizaciji logistike.
”Želimo omogućiti više opcija logistike. Malima želimo ponuditi rješenje rute i troška dostave, a velikima osnivanje centralnog skladišta putem kojeg bi išla prodaja”, ističe.
Također, za postojeće korisnike koji imaju identitet proizvođača (PID) na VeeMee platformi, web prodaja bi bila bonus, odnosno cijena paketa koji trenutno plaćaju ne bi rasla, otkriva Kozjak, dodajući da im je pokretanjem digitalnog market placea cilj privući nove, male proizvođače koji su usmjereni na web prodaju.
Dodatnu konkurentnost platformi daje upravo cijena jer premium paket koji plaćaju proizvođači na platformi VeeMee trenutno iznosi 300 eura godišnje, a kada zaživi market place, odnosno online prodaja, cijena će im ostati ista.
Usto, rješenje VeeMee-a trebalo bi podići internet prodaju domaćih poljoprivrednih proizvoda, koja je trenutno vrlo niska, i koju nije uspjela podići niti državna platforma Tržnica.hr, pokrenuta uslijed pandemije. A niska je, kaže Kozjak, jer je cijena izrade web shopa, a koja se kreće od 650 do 7000 eura, skupa i teško se amortizirala. No kroz centraliziranu platformu za on line kupnju hrane, kakvu planira pokrenuti VeeMee, to bi se trebalo promijeniti.
I danas putem naše platforme kupci mogu telefonski ili mailom naručiti hranu. No primijetili smo da proizvođači često na odgovaraju na mailove. Postavljanjem VeeMee web shopa pak narudžba će stizati na sms, WhatsApp ili mail te će je proizvođač morati potvrditi”, kaže suosnivač VeeMee-a koji je, s bivšim partnerom Nikolom Vidom, pokrenuo prvu neutralu oznaku podrijetla (PID) te tako putem QR koda omogućio kupcima da digitalnim putem provjere proizvod i proizvođača, odnosno od kuda dolazi i koji je put prošla hrana koju konzumiraju.
Takav QR kod danas ima više od 25 tisuća tone hrane, što kupcima omogućuje jednostavno provjeru njezina podrijetla i sljedivosti. Koncept je to koji im daje sigurnost jer znaju od kuda hrana dolazi. Proizvođači, kroz marketinške kampanje koje radi VeeMee, dobivaju vidljivost, a dobavljači provjerenog proizvođača i sljedivost robe.
“Prošle nam je godine vidljivost na društvenim mrežama porasla 36 posto na 700 tisuća ljudi”, ističe Kozjak. Osim toga, dodaje, konceptom koji rade doprinose i društveno korisnim ciljevima, poput smanjenja količine bačene hrane i emisije stakleničkih plinova.
“Godišnje pametnom logistikom spasimo više od tisuću tona hrane, za toliko umanjujemo i emisiju stakleničkih plinova”, navodi Kozjak ističući da su u svemu što rade fokusirani na rezultat, a tako će biti i s web shopom.
Kompanija, kojoj je primarni cilj potpuna transparentnost podatak u poljoprivrednoj proizvodnji, sljedivost hrane te povećanje proizvodnje, sve nove projekte financira iz vlastitih prihoda. A oni su prošle godine rasli 40 posto, i iznosit će između 1,2 i 1,35 milijuna kuna.
Kako bi ih povećali prošle su godine plasirali vlastiti asortiman vege proizvoda – vege eko humus, vege eko burgere te dehidrirano voće, naranču, limun i limetu. Također, pokrenuli su proizvodnju microgreensa, odnosno mikro zelenja.
“Ovaj asortiman bi nam trebao omogućiti veće prihode, a time i veća ulaganja u naše buduće projekte, od market placea do nekih drugih”, ističe Kozjak. U konačnici, navodi suosnivač VeeMee-a, sve što rade usmjereno je povećanju kapacitata proizvodnje, a koji, poznato je, ne zadovoljavaju niti domaće potrebe.
Kada bi platforma imala veću bazu tada bismo mogli raditi točne analize ponude i potražnje te tako usmjeravati proizvođače u određenu proizvodnju, odnosno u ono što se traži, a nije dovoljno zastupljeno na tržištu. Sve što rade u službi je upravo tog cilja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ma, dajte. Kod jednog ću naručit kelj, kod drugog mrkvu, kod trećeg krumpir…Platforma ima samo smisla, ako se napravi centralno skladište, gdje se može sve skupa naručiti.
Uključite se u raspravu