Sajam se sastoji od nekoliko dijelova – EXPO dijelu koji nudi pregled poslovnih rješenja u maloprodaji, Innovation Laba i Startup Zone – zonama s najnovijim tehnološkim inovacijama primjenjivim u maloprodaji te edukativno – konferencijskom dijelu gdje imate priliku poslušati neke od najvećih stručnjaka u maloprodaji te vidjeti najavu trendova što najveći očekuju u bližoj budućnosti i kako se za to pripremaju.
Konferenciju je otvorio John Furner, predsjednik Walmarta (najvećeg svjetskog maloprodajnog lanca s više od 10.500 trgovina i 2,3 mil zaposlenika) – koji je započeo s jednim citatom koji se čuo i prošle godine – „Lojalnost u maloprodaji je samo odsustvo bolje alternative“. To znači da će potrošači uvijek tražiti bolju opciju za sebe i čim ju nađu – vi gubite tržište vrlo brzo.
A ono što potrošač sada traži kratko je sažeo i dr.James Cash s Harvard Business School:
- proizvode koji su isplativiji u odnosu cijene i kvalitete
- proizvode koji su lako i brzo dobavljivi
- proizvode koji su bolji izbor (nutritivno, kvalitetom, porijeklom i sl.)
- proizvode i trgovine (fizičke i digitalne) koje nude jednostavno, personalizirano i doživljajno iskustvo
Smanjuju se formati trgovina i razvijaju robne marke
Analizirajući i predviđajući kupovne navike – Macy’s – kao lanac robnih kuća s preko 500 lokacija, smanjuje svoje formate trgovina, zatvara one neprofitabilne i sve se više fokusira na razvoj svojih robnih marki kako bi smanjio zalihe, utjecaj kineske robe i povećao profitabilnost. Jeff Gennette, predsjednik Macy’sa, istaknuo je da iako im značajno raste online trgovina – da detaljno analiziraju gdje će dodatno otvarati manje formate trgovina – Market by Macy’s – jer promet raste i preko 300% u područjima gdje imaju otvorenu fizičku trgovinu uz online opciju naručivanja, ali neki stari, veliki formati više nisu isplativi.
Trgovine se trebaju ponovo kreirati i inovirati
Alberto Serrentino, osnivač Varese Retail, najavio potrebu za kreiranjem i inoviranjem trgovina i koncepata trgovina što nosi sa sobom i inoviranje cjelokupnog maloprodajnog poslovanja. Neminovno će digitalna prodaja dostići prodaju u fizičkim trgovinama, ali kao što radi Macy’s i mnogi drugi – kombinacija fizičkog i digitalnog iskustva povećava prodaju i lojalnost kupaca.
Budućnost online prodaje je u livestreamu
Na tom tragu kako bi digitalno iskustvo još više približili kupcima u svome domu i kupnji u fizičkim trgovinama – predviđa se da će veliki dio marketinških budžeta biti uložen u livestream kupovinu. Što je livestream kupovina? Gledate prijenos uživo na društvenoj mreži, web stranici ili sličnoj platformi o nekom proizvodu i odmah ga možete kupiti putem linka i sl. Coresight predviđa da će 2023.godine u Kini ta industrija biti vrijedna gotovo 650 mlrd dolara, a u SAD-u 32 mlrd dolara. Potrošači koji kupuju putem interneta mogu na ovaj način otkriti nove proizvode i imati iskustvo s proizvodima koje su do sada samo mogli imati u fizičkim trgovinama. Adi Ronen, izvršni direktor BuyWitha, jedne od tvrtki koja izlaže u Innovation Labu na NRF 2023, rekao je: “Livestream kupovina ključ je za budućnost maloprodaje jer kombinira doživljaj i zabavu koja se događa u uspješnim fizičkim trgovinama s praktičnošću internetske kupovine.”
Kreirajte doživljaj u fizičkim trgovinama – ne transakciju
Osim samog sajma, edukativni dio predstavlja i fizički obilazak zanimljivih maloprodajnih rješenja i inovativnih koncepata u New Yorku. Jedan od njih je i Artzia, kanadski modni lanac koji značajno povećava broj fizičkih trgovina u SAD-u – nijedna trgovina im nije ista i svakoj pristupaju individualno, ulaskom u trgovinu imate osjećaj da se ušli u neki fini klub, kupci izuzetno cijene odnos cijene i kvalitete, te detalji u trgovini su posebno interesantni – mali kafić unutar trgovine taman prije kabina za presvlačenje gdje se možete osvježiti vi osobno ili osoba koja vas čeka i ne kupuje – i na taj način ne prekida vaš proces kupovine. Ujedno se usred njihove prodavaonice u četvrti SOHO nalazi i prostor za igranje igrica – koji je uglavnom uvijek pun. Sve su to detalji koji dodatno stvaraju doživljaj i želju za boravkom u trgovini – uz mnoštvo prekrasnih proizvoda i mnogo mekanih fotelja gdje možete odmoriti, uživati, čekati, gledati proizvode online i uživo, piti kavu i uživati u iskustvu.
Još jedan takva trgovina je i Melissa koja prodaje gumene cipele od reciklirane plastike – ima toliko interesantnu trgovinu u New Yorku koju poželite prvo slikati, ostati u njoj što duže i na kraju kupiti i cipele koliko ste oduševljeni sa svakim malim detaljem. Prva stvar koja vam upada u oko je izlog – kojeg ustvari i nema jer je izlog velika igraonica s gumenim kuglama i tek kad prođete tu igraonicu – ušli ste u trgovinu, ujedno prodavaonica osim krasno izloženih modela cipela izgleda kao kombinacija galerije, trgovine i zabavnog centra.
Iako Swarovski trgovine su poznate i na našem tržištu – ovdje ćete imati priliku vidjeti i njihov poseban koncept – Instant Wonder – kreiranu kao poseban senzorni doživljaj za svoje kupce koji mogu uživati ne samo u nakitu, već u dizajnu i doživljaju samih proizvoda i samog brenda kroz materijale i dizajn trgovine, te uslugu. Ako ste samo prošli pored ove trgovine i nikad niste niti pomislili nešto ovdje kupiti, ili ništa možda ljubitelj nakita – vjerujem da ćete ući i ostati. Kako je doba instant objava na društvenim mrežama – većina trgovina dodatno predviđa zanimljive kutke koji su interesenti za slikanje, snimanje, objave i sl. – i na taj način dobivaju dodatnu promociju.
Glavna poruka maloprodajnim tvrtkama u regiji je da se fokusiraju na kupca i nude rješenja koja će mu dati kvalitetan proizvod po cijeni lišenoj dodatnih nepotrebnih logističkih troškova, na brz i jednostavan način u okruženju (fizičkom, digitalnom, kombiniranom) – koje je ovisno o proizvodu – zanimljivo, zabavno, edukativno, doživljajno, intuitivno, brzo i jednostavno. Naša regija je vrlo slaba u inovacijama u maloprodaji – upravo one će biti prekretnica za opstanak na tržištu.
NRF 2023 – Big Retails Show u brojkama:
- 28.000 m2 izložbenog prostora
- 35.000 posjetitelja
- 1.000 izlagača
- 350 predavača i stručnjaka
- 75 zemalja
*O Autorici
Ana Brajković direktorica je konzalting tvrtke Filan Artes te CIRCLED poslovnih edukacija. Održala je preko 3000 edukacijskih seminara. Magistrica je ekonomskih znanosti, a završila je i MBA na Leeds Beckett University. Ima dugogodišnje iskustvo na vodećim upravljačkim pozicijama u razvoju i edukacijama u sektoru maloprodaje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu