Iz njihovog pogona čaj odlazi i do Japana, a zbog potražnje u proizvodnju ulažu gotovo 5,5 milijuna eura

Autor: Poslovni.hr , 11. siječanj 2023. u 09:04
Foto: Damir Spehar/PIXSELL

Ove godine ovdje bilježe rekordne rezultate i u proizvodnji, izvozu i zapošljavanju.

Hrvatska se ne koristi dovoljno prirodnim blagodatima za uzgoj ljekovitog i aromatičnog bilja. Ipak, posljednjih godina površine pod tim kulturama se povećavaju. Posebno kamilice, koja je i među najtraženijim ljekovitim biljem na svijetu. Najviše je ima u Podravini odakle većina završi u izvozu, piše HRT.

Širi se miris kamilice, baš kao i njezin uzgoj u pogonima najvećeg domaćeg proizvođača, prerađivača i otkupljivača ljekovitog bilja u Pitomači. Podravsko pjeskovito tlo pokazalo se pogodnim za uzgoj tog ljekovitog bilja, a ovdje ga sve uspješnije prerađuju i izvoze.

“Kamilica nam je ove godine prešla 50% svih roba, tako da ona čini 52,53% ukupne proizvodnje bilja ili čajeva. Mi smo sada na nekih 1500 tona kamilice. Nju radimo od polja do stola, zastupljena je u svim lancima, u većini lanaca Europske unije, u svim zemljama Europske unije”, ističe Denis Nemčević, predsjednik Uprave grupe “Jan-spider” Pitomača.

U pandemiji je porasla potražnja za čajevima. Zanimljivo je da iz Pitomače odlaze čak u Englesku i Japan, a traže ih i kupci u susjedstvu.

“Najviše vole podravsku kamilicu. Ona je puna eteričnog ulja kvalitetna, s jakim mirisom i izuzetne kvalitete. Kupujemo kamilicu i druge čajeve i mješavine, radimo širi spektar proizvoda. U vremenima pandemije nije bilo nikakvih problema”, ističe Elvir Sefo, vlasnik tvrtke iz Sarajeva.

Ove godine ovdje bilježe rekordne rezultate i u proizvodnji, izvozu i zapošljavanju .Tako će iz ovih pogona izaći čak 600 milijuna vrećica čajeva.

“Od najranijih dana naš fokus je na izvozu, tako da više od 50% svega završi u izvozu. Sada da nabrajam zemlje možda bi predugo trajalo jer izvozimo u više od 50-ak zemalja što Europske unije, što američkog kontinenta, Azije i Afrike”, kaže Denis Nemčević.

Sjećaju se u ovoj, nekad obiteljskoj tvrtki, početaka prije 31 godinu kada je stigla prva baka s košarom kopriva. Danas zapošljavaju 230 radnika i njihov broj raste, a zbog potražnje proširuju proizvodnju ulažući gotovo 5,5 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close