Ne morate čekati dostavu jer svoj paket možete podići na više od 850 lokacija diljem Hrvatske

Autor: PD VL native tim , 16. siječanj 2023. u 06:23
Direktor Gregor Hueber, direktor Overseasa. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL

Gregor Hueber, direktor Overseas Expressa, govori o konceptu OEX shopova te proširenju mreže skorim uvođenjem paketomata kao opcije za preuzimanje pošiljaka.

Kupovanje putem Internet trgovina sve je popularnije unazad nekoliko godina, a pouzdanost i brzina dostave jedan je od ključnih elementa. Često su narudžbe iz inozemstva pa je još važnije imati pouzdanu poveznicu između prodavača i kupca. Overseas Express posluje na tržištu Hrvatske više od 27 godina, a o njihovom uspješnom poslovanju koje su prepoznali brojni građani, razgovarali smo s direktorom Gregorom Hueberom.

Kada ste uveli parcel shopove u Hrvatskoj i koliko su kupci usmjereni na njih?

Parcel Shopove smo uveli kao dio naše usluge 2016. godine. Koncept OEX parcel shopova je doista vrlo važan, posebno za dostavu s e-trgovina jer kupcima pruža dodatan izbor pri preuzimanju pošiljke. Imamo tri opcije korištenja naših OEX shopova: prvi je “izravna dostava”, gdje kupac odabire parcel shop kao mjesto preuzimanja pošiljke prilikom narudžbe direktno u web shopu, a mi potom izravno dostavljamo paket u odabrani parcel shop. Druga opcija je “fleksibilna isporuka”, pri čemu mi obavještavamo kupce na dan dostave da ćemo pošiljku dostaviti u određenom vremenu. Ako kupac zna da nitko neće biti kod kuće u terminu dostave, može preusmjeriti paket u OEX shop i preuzeti ga u vremenu koje mu najviše odgovara. Treća opcija je “povrat pošiljke” kad kupac može predati OEX paket koji ide na povrat na jednom od naših OEX shopova. Moram napomenuti da koncept parcel shopova također ima vrlo pozitivan učinak na okoliš jer pomaže smanjiti prijeđene kilometre pri dostavi svake pošiljke, budući da nije potreban drugi ili čak treći pokušaj dostave.

Jeste li primijetili porast korištenja lokacija za preuzimanje i isporuku? Koliko ih ima u Hrvatskoj?

Trenutno kupcima nudimo više od 850 OEX parcel shop lokacija. Intenzivno radimo i na proširenju mreže skorim uvođenjem paketomata kao opcije za preuzimanje pošiljaka. Tada će OEX shop mreža biti dovoljno velika za cjelokupno tržište e-trgovine u Hrvatskoj. Usporedbe radi, naša matična tvrtka, Austrijska pošta, u Austriji ima 1800 pick up lokacija što zadovoljava potrebe tržišta, ali Austrija je po broju stanovnika dva puta veća od Hrvatske i razvijenija je u smislu e-trgovine. Za nas je važno da kupcima ponudimo lokacije u blizini gdje žive ili rade kako bi im bilo jednostavno preuzeti paket u parcel shopu. Ove godine proširili smo našu OEX shop mrežu i počeli smo suradnju s lancem kioska TISAK. Uz naše postojeće partnere, benzinske postaje Tifon, supermarkete Boso i Tobacco Petica Velpro poslovnice, suradnja se pokazala zaista uspješnom te je odlično prihvaćena od strane kupaca.

Kako ste povećali energetsku učinkovitost tvrtke, na što ste ponosni?

Zaštita okoliša jedan je od ključnih elemenata naše poslovne strategije. Provodimo mnoge projekte kako bismo smanjili svoj ugljični otisak. Jedan od primjera je da smo promijenili našu flotu viličara u električne kao i da smo u procesu implementacije led rasvjete u centralnom skladištu kao i centralnoj zgradi tvrtke. Postoje mnogi projekti koji doprinose očuvanju okoliša, a paralelno nam također omogućuju dobar povrat ulaganja što je najbolja kombinacija. Prošle godine implementirali smo ISO normu 50001 koja se odnosi na upravljanje energijom. Ova ISO norma pruža praktičan način za poboljšanje korištenja energije, kroz razvoj sustava upravljanja energijom. Ponekad postoje i jednostavne mjere kojima se može ostvariti ušteda energije, a odnose se na edukaciju zaposlenika koji mogu odgovornim ponašanjem doprinijeti uštedi energije. Svaka mjera se računa kad želimo postići svoje ciljeve i doprinijeti zelenijem planetu.

Kako će digitalizacija poslovanja, digitalno plaćanje i pojednostavljenje procedure donijeti veći broj korisnika?

Ključni strateški pravac našeg djelovanja je svakako “iskustvo kupca”. Kupac u ovome pojmu znači primatelj pošiljke. Na putu od procesa odjave u web shopu preko dostave, sve do potencijalnog povrata pošiljke, svaku dodirnu točku analiziramo, nastojimo unaprijediti te kupcu učiniti lakšom i transparentnijom. Naša svakodnevna zadaća je premašiti najbolja očekivanja naših primatelja, ostvariti WOW efekt kod kupaca i tada smo ispunili svoju misiju. U zemljama srednje i istočne Europe, a posebno ovdje u Hrvatskoj, imamo jednu posebnost, a to je visok postotak COD-a (plaćanje pouzećem). Kako bismo ubrzali i olakšali proces plaćanja, implementirali smo opciju digitalnog plaćanja prilikom dostave pošiljke. Drugi primjer digitalizacije je dostava bez potpisne liste. S našom novom internom aplikacijom za dostavljače, više ne ispisujemo potpisne liste za dostavu ili potvrde o primitku pošiljke već se potrebna dokumentacija rješava unutar aplikacije, što također doprinosi zaštiti okoliša korištenjem manje papira. Ukratko, naša težnja je usrećiti primatelje, a ako su oni zadovoljni i mi dugoročno dobivamo nove i zadovoljne klijente. Tako je jednostavno.

Gregor Hueber, direktor Overseasa

Kako inflacija utječe na današnje poslovanje dostavnih službi i tržišne trendove?

Inflacija je kritična za sve, a posebno za tvrtke u prometnom sektoru. Prošle godine nas je inflacija jako pogodila i da, morali smo povećati cijenu usluge. Naši klijenti pokazali su razumijevanje na izazove s kojima se nosimo i povećanje troškova. Smatram da unutar industrije imamo pozamašna ulaganja u infrastrukturu, vozila kao i puno ulaganja u inovacije te poboljšanje procesa dostave posebno za B2C isporuku. Investicije koje uvodimo kako bi poboljšali procese moraju se uprihoditi, ali na kraju doprinose boljoj usluzi prema našim kupcima. Odnos prema klijentima vidim kao suradnju te na kraju i kao prijateljstvo. Ima uspona i padova, ali njegujemo povjerenje i na kraju će dugoročni odnosi na kvalitetnim temeljima pružiti situaciju u kojoj svi pobjeđuju. Vezano uz predviđanja tržišnih trendova, samo se treba osvrnuti na razvijenija tržišta e-trgovine poput Njemačke, UK-a, SAD-a ili Kine. E-trgovina postala je etablirano i važno područje gospodarskog rasta tijekom posljednjih desetljeća. Smatram da će dostava unutar 24 sata ostati standard i nekako ne vjerujem da će prevladati dostava istog dana, dostava dronom ili robotska dostava. Isto tako smatram da će se dostava prehrambenih namirnica povećati i ubrzati. Ali to ćemo još vidjeti.

Sadržaj omogućio Overseas Express

New Report

Close