Neke promjene koje je donijela pandemija zadržale su se i postale novi standard

Autor: PD VL native tim , 15. prosinac 2022. u 22:00

Učinkoviti ‘cross channel marketing’ prenosi istovremeno poruku na više kanala.

Medijska agencija Advans Adria na tržištu je od 2005. Primarna zadaća im je pružanje usluga planiranja medija, kupnje i optimizacije medijskog prostora za tradicionalne i digitalne medije.

“Radimo s klijentima iz automobilske industrije, farmacije, maloprodaje, financija, telekomunikacija, mode, poslovanja, hrane itd. Naš tim od 14 ljudi usmjeren je na efikasnost i optimalizaciju. Vjerujemo u dugotrajne suradnje s klijentima i s ostalim akterima na tržištu”, ističe Anamarija Juraković, izvršna direktorica Advans Adrie.

Tome u prilog ide i činjenica da se većina klijenata zadržala cijelo desetljeće ili duže. Jedan od benefita koje ova neovisna agencija nudi je kontinuirano praćenje industrije i brzo reagiranje na promjene kako bi osigurali klijentima svježe ideje.

Bez ‘copy pastea’

“Naš pristup prema svakom klijentu je individualan i nastojimo osigurati maksimum optimalizacije ulaganja. Ta ideja da strategije nastojimo raditi bez “copy pastea” iziskuje naš veći angažman i utrošak vremena, ali nastojimo staviti benefite za klijenta na prvo mjesto. Klijentima dajemo kompletan medijski servis na jednom mjestu, od analitike, komunikacijskih i medijskih strategija do klasičnih usluga implementacije i praćenja rezultata ATL kampanja”, pojasnila je Juraković.

Advans Adria morala se, kao i svi ostali u svijetu medija i oglašavanja, prilagoditi promjenama na tržištu. Unazad 10 godina očit je proboj digitalnog u sve sfere života, a u ovom sektoru to je razvoj digitalnog oglašavanja. Kompletna industrija je svoj fokus prebacila s tiska i televizije na digitalno kako bi išla u korak sa zahtjevima potrošača. Kako bi na najučinkovitiji način dosegli ciljanu publiku Advans Adria u svoje strategije oglašavanja implementira kombinacije klasičnih i digitalnih medija.

62

posto globalnih ulaganja u oglašavanje ove godine ići će u digitalne medije, što je rast od 59 posto u odnosu na lani

Takozvani cross channel marketing prenosi poruku istovremeno putem više kanala tako kampanja susreće ciljnu skupinu na više mjesta i obraća se različitim formatima i porukama. “Primjeri učinkovitog cross channel marketinga uključuju oglase na društvenim mrežama kao što su Facebook i Instagram u kombinaciji s radijom I TV-om. Takve strategije optimiziraju ulaganja, omogućuju povećani angažman korisnika te daju opciju izgradnje boljih odnosa s kupcima”, kaže Juraković.

Oglašavanje u Hrvatskoj intenzivno se u posljednjih pet godina odmaknulo od upotrebe tradicionalnih medija, a porasla je upotreba digitalnih. Kako kaže Juraković, tijek komunikacije promijenio se iz jednosmjernog u interaktivni pa je sad oglašavanje usmjereno na uske nišne skupine potrošača. Dodatni izazov s kojim su se susreli bio je period pandemije kad je oglašavanje bilo neizvjesno i nepredvidivo.

“Oglašivači su morali preoblikovati strategije kako bi stvorili nove načine komunikacije i ponovno procijenili tko im je ciljna skupina. Kad smo se vratili u rutinu, pokazalo se da će se neke velike promjene zadržati pa čak i postati “novi standard” za oglašavanje”, kaže Juraković.Dodaje kako je jedan od novijih trendova u oglašavanju TikTok, čiji broj korisnika u Hrvatskoj prema istraživanjima raste polako, ali konstantno. Kratke video forme počele su dobivati na značaju, a u istom periodu na globalnoj su razini u oglašavanju postali važni AI (umjetna inteligencija) te VR (virtualna stvarnost).

Kratki videozapisi

“Kako ljudi nisu mogli osobno testirati proizvode, nije postojala mogućnost isprobavanja kaputa ili testiranja koliko je staklena vaza krhka, filtri su kupcima olakšali i omogućili da vide kako izgledaju u kaputu ili kako bi vaza upotpunila njihov dom”, pojašnjava Anamarija Juraković. Što se tiče tih novih trendova, kako bi ostali konkurentni na tržištu, Advans Adria odlučila je svoja ulaganja alocirati na influencer marketing, video marketing te cross channel marketing.

Tvrtke sve više ulažu u online trgovinu, a kratki videi su dio strategije većine aktera na tržištu. Glavni trendovi oglašavanja uključuju content marketing, sadržaj uživo i kratke videozapise, društvene medije, metaverse marketing.

“Tradicionalna komunikacija će i dalje biti prisutna, no trebamo pratiti nove trendove ako želimo stvoriti konkurentsku prednost”, jasna je Juraković.

Ističe kako je trend takav da se očekuje kako će digitalni mediji činiti 62% globalnih ulaganja u oglašavanje ove godine, što je porast u odnosu na 59% prošle godine. U 2024. predviđa se porast na 65 posto. Ipak, što se tiče budućnosti oglašavanja predviđanje je nezahvalan zadatak s obzirom na nestabilnost i stalnu promjenjivost. Toga su svjesni i u Advans Adriji pa se prilagođavaju u hodu.

“Uloga tehnologije i važnost kreativnosti sad su primarni za način na koji kupujemo i konzumiramo oglase. Ono što vidimo u bližoj budućnosti je naglasak na personalizaciju, što traži stvaranje prilagođenih i ciljanih oglasa. Kad govorimo o budućim kanalima komunikacije trebamo razmišljati o svemu, od virtualnih svjetova, emocija avatara, umjetne inteligencije, interaktivnih 360 holografskih slika pa do virtualnih terapija stresnog poremećaja i sličnih iskustvenih tehnoloških platformi”, smatra Juraković.

* Sadržaj omogućila Advans Adria

New Report

Close