Nakon dvije izazovne godine za turizam i poslovanje općenito, uzrokovane pandemijom, ovogodišnja sezona bila je neizvjesna, ali smo svi vjerovali da će biti pozitivna.
Na kraju je nadmašila sva naša očekivanja, stoga čvrsto vjerujemo da će sljedeća biti u daljnjem uzlaznom trendu. Unatoč svim izazovima u ovoj godini, kao jedna od vodećih property management agencija na tržištu, rasli smo u odnosu na 2021. više od 200 posto.
Kapitalne i strateške investicije u turizam se nastavljaju te se nadamo i da će najbrojniji segment (apartmanski smještaj) u znatnom postotku podizati kvalitetu smještaja i usluge kako bi se neuobičajeno velik udio u ukupnom broju smještaja podigao na puno višu razinu i tako podizala destinacija po destinacija. Nužno je da tradicionalni “zimmer frei” doživi verziju 2.0. Nužne su i strateške investicije gradova i županija, koje će omogućiti pozitivnu demografsku sliku kako bi se gradili temelji za održiv sustav i razvoj sadržaja koji će omogućiti turizam i izvan same špice sezone.
Ulazak u Schengen i uvođenje eura sigurno će podići broj turista, no osobno bih radije manji broj gostiju, a veći prihod i dobit, jer smo dovoljno mali da sve više težimo ekskluzivnosti. To se može postići jedino podizanjem kvalitete i upravljanjem segmentacijom tržišne ponude. Vrijeme je da se promijeni paradigma o broju gostiju, noćenja i broju automobila te da se počne mjeriti potrošnja po glavi turista.
U Irundu smo otvorili niz opcija za daljnji rast i očekujemo da će se on u 2023. kretati 50-100 posto. Nastavit ćemo raditi i ulagati u digitalizaciju svih procesa, kako bismo našim klijentima i zaposlenicima omogućili najmodernije pristupe radu i time im olakšali svakodnevnu koordinaciju i komunikaciju.
Tijekom pandemije iskoristili smo priliku da poslovanje prilagodimo skalabilnom rastu, neovisno o lokaciji za koju ugovaramo naše usluge. Naše usluge i know how omogućili smo i konkurenciji u Rovinju i Beču. Rezultati ovih suradnji su odlični jer smo ih rasteretili velikih briga za koje su potrebna specifična znanja, povećali im ukupan prihod i zapravo im omogućili istu zaradu uz puno manje posla.
Mnogi mali iznajmljivači nam se javljaju sa željom da sklopimo suradnju, jer shvaćaju da im je profesionalna agencija nužna kako bi hvatali korak s trendovima i tako svoje poslovanje učinili održivijim i uspješnijim.