Web šoping i dalje raste, na internet sve češće i po ‘špeceraj’

Autor: Josipa Ban , 13. prosinac 2022. u 22:00
Elvis Kajtazović i Dominik Miloloža - osnivači Tvornice zdrave hrane/S. Šimunović

Iako su stope rasta online kupnje blaže nego u jeku pandemije, prodaja je još iznad pretpandemijskih razina.

Online trgovina u Hrvatskoj nastavlja rasti. Prije samo godinu dana putem interneta kupovalo 62 posto građana (vrlo često) dok to isto ove godine čini njih 68 posto.

Na kupnju putem web trgovina troši se sve više te je prosječan iznos kupnje porastao s 571 kune 2017., na 628 kuna ove godine. Rezultati su to E-commerce Reporta za 2022. konzultantske kuće Valicon i platforme za usporedbu cijena Jeftinije.hr.

Mobitel umjesto košarice
Struktura online kupnje nije se puno promijenila. Domaći potrošači još putem interneta najviše kupuju odjeću i obuću (udio u ukupnoj kupnji je 39%). Slijedi elektronika (14%), ljepota i zdravlje (12%) te dom i vrt (12%). Sve ovo najčešće će kupovati potrošači stariji od 45 godina, odnosno pripadnici generacije X, i to najčešće putem pametnog telefona (njih 56 posto).

Pozitivnim trendovima u web trgovini svjedoče i u Bazzaru, najvećoj domaćoj platformi za online šoping. Ove će godine, kaže Tana Zimmermann, suosnivačica Bazzara, imati rast od 50 posto. Pozitivno i s optimizmom gleda i na 2023., kada, također, očekuje rast. Što se kategorija tiče, suosnivačica online platforme za kupovinu nastale prije devet godina, kaže da je o njima nezahvalno govoriti jer je prodaja dosta sezonalna.

Tako se trenutno najviše prodaju pokloni- od igračaka do elektronike. Kao dvije najvažnije stvari koje su obilježile ovu godinu navodi promjene u prikazu cijena te probleme u lancima opskrbe zbog kojih je protok robe još nešto slabiji, ali “ništa dramatično u odnosu na to kako je bilo u vrijeme koronakrize”.

Čelnica Bazzara Tana Zimermmann/S. ŠIMUNOVIĆ/PIXSELL

E-commerce Report za 2022. otkriva još dvije vrlo zanimljive stvari. Prvo, raste segment supermarketa, odnosno potrošači namirnice sve češće kupuju putem interneta. Drugo, raste trend kupnji u domaćim web trgovinama.

Što se segmenta supermarketa tiče (hrana i piće) ta je kategorija još uvijek mala s udjelom od pet posto po broju kupnji te tri posto po vrijednosti, ali bilježi snažan trend rasta, s dva, odnosno jedan posto 2017.

Iz Tvornice zdrave hrane potvrđuju ove trendove ističući da im web trgovina čini oko 20 posto ukupnih prihoda u poslovanju.

“Web prodaja tijekom covid faze imala je nagli porast, tako da je bilo i puno novih kupaca, kao i onih koji se prije nisu susretali s online kupovinom. Nakon te intenzivnije faze, web prodaja je pala, ali je ostala iznad brojki prije pandemije.

Dakle, možemo reći da je ‘zahvaljujući’ Covid razdoblju online segment doživio ubrzani napredak”, objašnjavaju Elvis Kajtazović i Dominik Miloloža, dvojac koji je 2015. pokrenuo web prodaju zdrave hrane koju su kasnije proširili i s fizičkim trgovinama, a kojih je danas čak 15. I osnivači Tvornice zdrave hrane očekuju nastavak rasta webshopa.

68

posto hrvatskih građana kupovalo je ove godine vrlo često putem interneta

Lokalni shopovi dominiraju
“Primjetan je rast onih koji više nemaju potrebu odlaziti u fizički dućan. Kod nekih je to zbog lokacije na kojoj žive, ali velikoj većini odlazak u trgovinu predstavlja velik trošak vremena. Vjerujemo da će u narednim godinama baš ta populacija rasti, posebno zbog mladih koji će uglavnom biti orijentirani na web”, ističu.

Također, rastom internet prodaje sve više profitiraju lokalne web trgovine. Prema podacima E-commerce Report 2022, samo 10% ukupne vrijednosti kupnje odlazi u strane web trgovine odnosno na prekogranične kupnje. Strana web trgovina s najviše kupnji je AliExpress, ali je prosječna vrijednost kupnje iznimno niska, svega 178 kn.

Što se tiče načina plaćanja, 54% ispitanika plaća bilo kojom vrstom platnih kartica, dok njih 36% i dalje odabire plaćanje pouzećem.

Komentirajte prvi

New Report

Close