U 2022. očekivan rast oglašavanja 15%, usporila ulaganja u mreže

Autor: Mladen Miletić , 08. prosinac 2022. u 21:59

Provedeno prvo cjelovito istraživanje marketinškog ulaganja u digitalne kanale medijskog zakupa.

Prvi put u Hrvatskoj napravljeno je cjelovito istraživanje marketinškog ulaganja u digitalne kanale medijskoga zakupa, temeljeno na točnim iznosima oglašavanja po pojedinim izdavačima te objavljenim izvještajima društvenih mreža i pretraživačkih platformi, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu (agencije, oglašivačke mreže). Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) omogućila je tako tržištu objektivne i relevantne rezultate, odmaknute od procjena, koji čine bazu za nastavak mjerenja i evaluacije ukupnoga digitalnog medijskog tržišta u RH.

Sve veće povjerenje

Kao vodeće strukovno udruženje, HUDI je okupio najveće digitalne izdavače te specijalizirane i lokalne izdavače digitalnih medija koji zajedno predstavljaju većinu tržišta – od općenitih vijesti do lokalnih i specijaliziranih informacija. Osim izdavača, članovi udruge su i druge tvrtke važne za ekosustav digitalnog marketinga na hrvatskome tržištu. Istraživanje je napravljeno u suradnji s austrijskom agencijom Momentum, specijaliziranom za izradu digitalnog AdEx-a, i Ipsosom, vodećom agencija za istraživanje tržišta u Hrvatskoj, a podaci su prikupljani od veljače do travnja. Prema rezultatima, očekuje se da će ukupno tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj u 2022. rasti za 10,3%. U oglašavanju kod hrvatskih izdavača očekuje se rast od 15%, ali i usporavanje rasta ulaganja u društvene mreže i pretraživačke platforme. Rast društvenih mreža procjenjuje se na 9%, a pretraživačkih platformi na 8%. Razlike ukazuju na sve veće povjerenje klijenata prema hrvatskim izdavačima.

Video oglasi zauzimaju 22%

Trend izdavača u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, ide u smjeru strateškoga zaokreta prema korisničkom iskustvu, što dovodi do veće lojalnosti i jačeg engagementa korisnika.

Promatramo li neto oglašavanje kod hrvatskih izdavača u 2021., ono iznosi 53,9 milijuna eura. Video oglasi bez Google Display i YouTube-a zauzimaju 22% oglašavanja, a native oglašavanje petinu cijelog ulaganja. Formati su to za koje se očekuje rast u svijetu u idućim godinama. Programmatic oglašavanje ima udjel od 37% kod hrvatskih izdavača.

Digitalni AdEx tek je prvi korak prema standardizaciji digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj. Kroz sljedeće valove istraživanja HUDI planira kontinuirano unaprjeđenje metodologije i uključivanje svih relevantnih izvora informacija. “AdEx je tek prvo istraživanje u nizu sličnih kojima je cilj učiniti hrvatsko digitalno tržište transparentnim, educiranim, standardiziranim, a time i konkurentnijim nego što je danas”, najavio je predsjednik HUDI-ja Ivan Pleše.

Komentirajte prvi

New Report

Close