Zbog državnih pravilnika i skupog zemljišta, kampovi će staviti ključ u bravu

Autor: Marija Crnjak , 06. prosinac 2022. u 22:00
Za državu bi bilo povoljnije da s nižom zakupninom potakne ulaganja koja će i državi i lokalnoj razini donijeti više prihoda, čulo se na skupu/D. Marušić/PIXSELL

U Zagrebu održan 24. kongres hotelijera koji je pokazao gdje stojimo u ulaganjima.

Nakon godina čekanja provedbenih dokumenata Zakona o turističkom zemljištu, država pravilnicima predlaže toliko visoke cijene zakupa zemljišta u kampovima, da će cijeli kamping moći staviti ključ u bravu. To će biti ishod posve suprotan od željenog, da se potaknu ulaganja koja godinama stagniraju zbog neriješenog zemljišta.

Manje od 5 posto
Upozorili su na to u utorak sudionici 24. kongresa hotelijera u Zagrebu u organizaciji Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, navodeći neriješena pravna pitanja kao neke od ključnih razloga za stagnaciju ulaganja u kojem se nalazi turistički sektor u Hrvatskoj.

Zbog toga se Hrvatska nalazi na dnu ljestvice ulaganja u hotelskom sektoru u srednjoročnom periodu u odnosu na zemlje šire regije od Austrije do Turske, pokazala je analiza kuće Horwath HTL koju je jučer predstavio Siniša Topalović.

288

tisuća eura prosječna je cijena izgradnje sobe od 5 zvjezdica u Hrvatskoj

“U regiji je planirano više od 35 tisuća soba ukupne vrijednosti od 5,7 milijardi eura do 2026., od toga skoro 40% otpada na Austriju i Grčku, dok je Hrvatska na 9. mjestu od 12 zemalja s udjelom novih soba od 4,9%.

Osim što je nisko na ljestvici novih ulaganja, Hrvatska ima najvišu prosječnu cijenu investicije, bilo zato što su nerealni investitori, cijene ili se radi o konkurentnosti i građevinskog sektora. Austrija s vrlo luksuznim hotelskim projektima ima prosječnu cijenu izgradnje sobe od 5 zvjezdica u iznosu od 262.000 eura, a u Hrvatskoj je ona 288.000 eura”, otkrio je Topalović.

Dobra je vijest da su većina novih projekata u Hrvatskoj brendirani objekti, u okruženju regije u kojoj generalno raste broj brendiranih hotela, a najprisutniji je Marriott, dok je najčešći brend u izgradnji Intercontinental. Albanija je hit regije po broju i udjelu novih projekata, s gotovo 3000 novih soba u razvoju slijedi Austriju, Grčku i Tursku, od čega je tri četvrtine brendirano.

Usto imaju nižu cijenu investicija u hotele s 4 i 5 zvjezdica zahvaljujući dostupnijem građevinskom sektoru. Cijene gradnje u Hrvatskoj uz inflaciju je povećala i nagla potražnja zbog vremenski ograničene provedbe NPOO-a.

Prepolovljena ulaganja
Dakle, Albanija ubrzano raste dok Hrvatska stagnira, zbog i dalje neizvjesnog okruženja za ulaganja, smatraju hotelijeri, od pravne nesigurnosti do visokog PDV-a. Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, istaknuo je da je anketa među kompanijama pokazala da će se ulaganja u hotelskom sektoru u 2023. iznosom prepoloviti u odnosu na 2018. i 2019.

Smatra da bi prijedlog Zakona o pomorskom dobru mogao biti dobar prođu li njihove primjedbe koje se spremaju poslati u raspravu, dok će Zakon o turističkom zemljištu očito biti tvrd orah.

Ostojić napominje da bi za državu bilo povoljnije da s nižom zakupninom potakne ulaganja koja će i državi i lokalnoj razini donijeti više prihoda. Sanjin Šolić, predsjednik uprave lošinjskih hotela Jadranka jasno je rekao da s aktualnim prijedlozima visine zakupa kompanije mogu staviti ključ u bravu.

Komentirajte prvi

New Report

Close