Kada je prijevoz u pitanju u glavnom gradu Severne Makedonije nema puno izbora. Osim autobusnog, Skoplje gotovo da i nema drugog javnog gradskog prijevoza. Prigradski su vlakovi spori, a taksi je preskup, piše portal slobodnaevropa.org.
Smijenjena dva direktora
Službeno Javno gradsko saobraćajno poduzeće – JSP Skoplje ima 378 autobusa, ali u voznom stanju ih je oko 300. Do prije nekoliko tjedana gradom je prometovalo stotinjak autobusa privatnih prijevoznika. Grad sklapa ugovore, a JSP kontrolira cijeli sustav odnosno prodaje vlastite i vozne karte privatnih prijevoznika.
U međuvremenu JSP tone u dugove, a raste i dug privatnim prijevoznicima. Trenutno JSP Skoplje ima dug prema “Sloboda prijevozu” od milijun eura, a prema “Mak ekspresu” od 300.000 eura. Kad je ponestalo novca, počeli su i problemi, a poklopili su se s promjenom gradske vlasti i smjenom direktora u JSP Skoplje, i to dvojice od prošlog studenog, kada je započeo mandat gradonačelnice Danele Arsovske.
Prvi put se dogodilo da jednog dana Skoplje ostane bez gradskog prijevoza zbog štrajka vozača JSP-a, jer im nisu isplaćene plaće. Problem je krajem rujna riješen prenamjenom oko 2 milijuna eura iz budžeta Grada Skoplja za plaće u JSP-u. Krajem listopada štrajkali su vozači iz “Mak ekspresa” tražeći promjenu linija koje voze zajedno s JSP-om, poput broja 19 koji vozi do Šutke, pa su mnogi mještani ostali bez prijevoza.
Problem je riješen tako što je Grad “Mak ekspresu” oduzeo licencu za prijevoz, a rupe u voznom redu popunio vlastitim autobusima u terminima u kojim su vozili privatnici.
Blokada grada
Naposljetku, u drugoj polovini studenog, prestali su voziti i autobusi “Sloboda prijevoza”, uz zahtjev da im se preko JSP-a Skoplje isplati novac koji im Grad duguje. I u ovom slučaju “rupe” su se pokušale popuniti autobusima JSP-a, ali s obzirom na veliki broj linija, gužve i dugo čekanje na autobus postali su nova stvarnost za građane.
Trenutno voze samo autobusi JSP-a. Tako su oni koji žive u dijelu Skoplja Čentu (prvi put vidjeli “državnu 23-jku”. Dogovor skopske uprave s privatnim prijevoznicima “Mak ekspres” i “Sloboda prijevoz” raskinut je zbog “neispunjavanja obveza”.
Iz Grada sada kažu da se radi na novom javnom pozivu na koji će se postojeći prijevoznici moći direktno i pojedinačno prijaviti za dobivanje autobusne linije. Do sada su to mogli činiti samo zajedno, preko kompanija za linije u paketu. Novi ugovori, kako je najavila skopska gradonačelnica Danela Arsovska, imat će i nove uvjete, prije svega u dijelu ekoloških standarda.
Privatni prijevoznici zatražili su ostavku gradonačelnice Danele Arsovske i jučer s 200 autobusa blokirali nekoliko glavnih raskrižja u Skoplju jer nemaju novca za plaće i gorivo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu