Investicijom od 63 milijuna kuna u novi pogon u Velikoj Gorici tvrtka Modepack je proteklih dana zaokružila strateška nastojanja za udvostručenjem kapaciteta koncipirana u jeku Covid pandemije kada je potražnja za njihovim asortimanom kurirske i sigurnosne ambalaže na svjetskom tržištu eksplodirala.
Kako pojašnjava Jure Širić, direktor i vlasnik Modepacka, projekcije su bile da će investicija, koju je s 7,5 milijuna kuna pomogla i Europska unija iz svojih fondova, biti teška 50 milijuna kuna. Međutim, drastičan rast cijena materijala, roba, ali radne snage, ukupnu je investiciju ipak podigao za 15-ak posto.
Idući korak – samoodrživost
“Kako se radi o velikom prostoru, zgrada od 5500 četvornih metara i zemljište od 32.000 kvadrata, moguće je i daljnje širenje. Već je uloženo je 2/3 sredstava na opremanje proizvodnje od ukupne investicije. Ovo nam je omogućilo povećanje kapaciteta proizvodnje za otprilike 100% što bi u praksi značilo proizvedenih 300 milijuna komada godišnje. Daljnje planirane investicije, kao što je ona u solarne panele, učinit će nas u potpunosti samodostatni po pitanju električne energije koja je jedini energent koji trošimo u procesu proizvodnje”, kazao nam je Širić.
Iako im je inozemno tržište glavni fokus, ove godine iznenada je došlo do velike potražnje za njihovim proizvodima i u Hrvatskoj. Razlog je uvođenje eura, odnosno povlačenje kuna iz opticaja.
“Znali smo da je ovo velika prilika za nas da će tu biti puno posla, no ono što se događalo zadnjih tjedana je bilo daleko iznad toga. Dobro smo se pripremili te čak i konzultantski obradili sve potencijalne klijente. Procijenili smo da bi na ovome mogli ostvariti promet od oko milijun eura. Interes je bio slab sve do listopada kada je sve eksplodiralo i svi su trebali našu sigurnu ambalažu za prijenos novca – banke, Fina, trgovine etc. Vrlo smo fleksibilni te smo, zahvaljujući i novom pogonu u Velikoj Gorici, pokrenuli proizvodnju tog asortimana u tri smjene. Sadašnje procjene su da će nam se planirani promet na ambalaži za skupljanje kuna i distribuciju eura u Hrvatskoj s milijun eura povećati na najmanje dva milijuna”, navodi ovaj poduzetnik.
Tvrtka od svojeg osnutka bilježi dvoznamenkasti rast, a trend se nastavlja i ove godine kad očekuju oko 75 milijuna kuna prihoda što je 30-ak posto posto više u odnosu na 53 milijuna lani. Planovi za naredne tri godine su im još ambiciozniji, do 2025. plan je ostvariti 150 milijuna kuna, odnosno 20 milijuna eura.
Svečanost otvaranja novog pogona, u kojem će zasad biti instalirano osam proizvodnih linija, bila je prilika da Modepack predstavi i svoj modernizirani logo prilagođen globalnom tržištu, a na kojem ostvaruju više od 90 posto prihoda.
Idealan tajming
“Ovo nam se činio kao izvrstan tajming za ovaj potez. Modepack uvijek teži tomu da bude up to date i sada, nakon šest godina. željeli smo sve skupa modernizirati. Kroz ovaj proces vodili smo okosnicama našeg poslovanja: proizvod – čovjek – proizvodnja – planet. Cilj koji smo zadali prilikom stvaranja novog brenda je taj da kroz jasnu i konzistentnu komunikaciju želimo na tržištu očvrsnuti svoju poziciju. Amazon, H&M, Vans, Adidas, DHL, DPD, Loomis, brojne europske financijske institucije kao i burza dijamanata u Antwerpenu (AWDC) samo su neki od brojnih korisnika kurirske i sigurnosne ambalaže zagrebačke tvrtke. Iako na tržištu postoji tek šest godina, Modepack je već jedan od globalnih lidera u proizvodnji visokokvalitetne ambalaže za logistički prijevoz robe, s naglaskom na e-trgovinu i kurirske dostave te sigurnosno pakiranje za novac i dragocjenosti. Izvoze na 32 svjetska tržišta. Kako pojašnjava Jure Širić, Modepack je nastao na procjeni da će e-trgovina vrlo brzo postati realnost, a to se dogodilo mnogo prije nego što se i sam nadao. To je posebno bilo izraženo u pandemiji korone kada je e-trgovina rasla i po troznamenkastim stopama.
“Nisam potpuni stranac u ovoj industriji jer dolazim iz obiteljske tvrtke Weltplast koja se od 1983. bavi ambalažom i recikliranjem, a od 2010. sam u njoj vodio prodaju za EU tržišta. No, to je velika tvrtka koja se bavi generalno ambalažom i sirovinama za nju, a moja želja je bila iskoračiti u nešto novo i drukčije. Prema svemu sudeći nisam pogriješio”, kaže Širić čija kompanija zauzima sve veći dio globalnog tržišta, a trenutno su im u
fokusu Skandinavija te Francuska gdje su ovog tjedna i bili nazočni na velikom specijaliziranom sajmu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu