Zbog sve lošije discipline u plaćanju računa svaka peta tvrtka zabrinuta za vlastitu egzistenciju

Autor: Suzana Varošanec , 14. studeni 2022. u 12:30
Foto: pixabay

Iako manje od europskog prosjeka, činjenica je da od 2019. gotovo dvostruko više hrvatskih tvrtki temeljem iskustva procjenjuju pogoršanje navika plaćanja, dok je isto tako osjetno manje i onih koji smatraju da će se poboljšati. To je jasan indikator budućih trendova s obzirom na trenutne ekonomske brojke i visoku inflaciju, navodi direktorica tvrtke EOS Matrix Barbara Cerinski.

Gotovo dvije od tri tvrtke u Europi smatraju da će se disciplina plaćanja kupaca u narednom periodu pogoršati, pokazuje 13. reprezentativno EOS-ovo istraživanje “Europske navike plaćanja”, u kojem je ispitano 3.200 tvrtki u 16 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska.

U Hrvatskoj ipak malo optimističnije od europskog prosjeka; naime, tek svaka treća od četiri tvrtke prognozira pogoršanje discipline plaćanja te kako navode četvrtina smatra da će se ona poboljšati. Za usporedbu, u 2019. mišljenje o poboljšanju imala je svaka druga tvrtka, jednako kao i o pogoršanju.

„Iako manje od europskog prosjeka, činjenica je da od 2019. gotovo dvostruko više hrvatskih tvrtki temeljem iskustva procjenjuju pogoršanje navika plaćanja, dok je isto tako osjetno manje i onih koji smatraju da će se poboljšati. To je jasan indikator budućih trendova s obzirom na trenutne ekonomske brojke i visoku inflaciju”, kazala je Barbara
Cerinski, direktorica tvrtke EOS Matrix.

Navike plaćanja u Europi pogoršale su se u posljednje tri godine, potvrđuje se ovim istraživanjem u kojem se ističe da navedeni razvoj događaja za otprilike svaku petu kompaniju nosi bojazan za vlastitu egzistenciju.

Ograničena likvidnost kupaca glavni je razlog loše navike plaćanja, navode ispitanici. U usporedbi s prethodnom studijom iz 2019. kada je 16% privatnih kupaca kasnilo s plaćanjem računa ili ih uopće nije platilo, aktualno istraživanje ukazuje na porast za četvrtinu, odnosni posrijedi je kašnjenje s plaćanjem 20 posto računa. Prema EOS-ovom istraživanju, privatni kupci u EU svoje račune plaćaju s 23 dana zakašnjenja (dva dana više nego u 2019.). Kao posljedica tih kašnjenja u plaćanju, tvrtke su navele da se najčešće suočavaju s ograničenjem likvidnosti (42 posto) i gubitkom dobiti (51 posto). Kako bi to kompenzirale, gotovo trećina tvrtki morala je smanjiti svoje investicije i povećati cijene.

Inače, kao vodeći financijski investitor i pružatelj usluga u industriji upravljanja potraživanjima i s preko 45 godina iskustva te poslodavac koji danas zapošljava više od 6000 ljudi, EOS nudi napredne usluge u industriji naplate potraživanja za oko 20.000 klijenata u 25 zemalja, u ključnim sektorima kao što su bankarstvo, nekretnine, telekomunikacije, komunalne usluge i e-trgovina.

Komentirajte prvi

New Report

Close