Adventsko ruho grada, božićno-novogodišnja dekoracija i neizbježni svjetlosni efekti tisuće malih lampica proteklih su nekoliko godina Opatiju etablirali među top turističke destinacije u prosincu. Zahvaljujući uređenju i ponudi grada u vrijeme adventa, Opatija je dobila i turistička priznanja. Advent je postao turistički proizvod važan za cjelokupnu opatijsku privredu, prije svega hotelijere i ugostitelje koji zahvaljujući dolascima domaćih i stranih gostiju bilježe lijepe poslovne rezultate, piše Novi list.
Međutim, s obzirom na sveopću ekonomsku krizu, enormne troškove energenta koji iz dana u dan rastu, ali i sve češće preporuke o štednji električne energije, pred opatijskom turističkom privredom i gradskom vlasti važna je odluka o tome u kojoj mjeri okititi grad svjetlosnom božićno-novogodišnjom dekoracijom.
Mišljenje većine, posebno djelatnika u turističkom i ugostiteljskom sektoru, je da se na adventskoj dekoraciji ne bi trebalo štedjeti jer su upravo ti svjetlosni efekti u romantičnim opatijskim perivojima dio doživljaja koji “prodaju” Opatiju u prosincu. Neki smatraju da bi se eventualno moglo štedjeti na način da se paljenje lampica vremenski skrati, odnosno rasvjeta ranije gasi nego je bilo uobičajeno proteklih godina.
“Budući da je Opatijski advent prepoznatljiva manifestacija koja u grad u zimskim mjesecima privlači velik broj gostiju, smatramo da blagdanska dekoracija i ove godine treba svakom gostu dočarati čaroliju blagdana koji su pred nama. Planiranju aktivnosti svakako treba pristupiti na optimalan način te pronaći najbolji omjer između uštede energije i prepoznatljivosti čitave manifestacije koja je zahvaljujući naporima cijelog turističkog sektora u svega nekoliko godina postala jedan od važnijih turističkih proizvoda”, poručili su iz Liburnia Riviera Hotela, hotelske grupacije zahvaljujući kojoj je proteklih godina opatijska božićno-novogodišnja dekoracija bitno oplemenjena.
Zbog lampica na drveću vrlo često reagiraju i “zeleni”, no direktorica opatijske Turističke zajednice Suzi Petričić ističe da je fokus “Najljepšeg Adventa uz more” stavljen i na održivost i na ekološku komponentu cijelog događanja. Opatijski ugostitelj Goran Pejić kaže da ništa ne bi mijenjao, da bi sve trebalo biti kao lani, bez obzira na preporuke o štednji.
“Moj ugostiteljski posao zbog eventualno manje raskošnog, manje rasvijetljenog Adventa, neće patiti, ali ugođaj neće biti isti. Mislim da bi odluka o skromnijem Adventu za Opatiju bila “minus”. Znači, dok nam ne isključe struju, treba je koristiti, a jedinice lokalne samouprave te račune za struju ionako će lako platiti – malo će dignuti davanja nama privrednicima, malo nekom drugom i sakupit će za račun za struju. Ne možemo sami sebi “gasiti” i oduzimati ono od čega jedino u Opatiji živimo” rekao je Pejić.
Zvijezdana Klobučar Filčić, direktorica Turističke zajednice općine Lovran, smatra da se štedjeti već može tako da se ove godine ne proširuju prostori adventskih lokacija u gradu, odnosno da kićenje grada bude na lanjskoj razini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu