50 zapadnih brendova unatoč ratu još uvijek posluje u Rusiji: Ukrajina poziva na njihov bojkot

Autor: Poslovni.hr , 09. studeni 2022. u 11:24
Foto: Reuters

Odmah nakon što je Rusija pokrenula invaziju na Ukrajinu 24. veljače, niz međunarodnih kompanija objavilo je da više neće poslovati u toj zemlji.

Ukrajina je u ponedjeljak nabrojala popis 50 međunarodnih kompanija koje i dalje posluju u Rusiji, unatoč ratu koji je ruski predsjednik Vladimir Putin pokrenuo u veljači.

Ministar vanjskih poslova Dmitro Kuleba pozvao je na bojkot tih kompanija, optužujući ih da “financiraju genocid” tako što i dalje posluju u Rusiji.

“Međunarodne kompanije koje i dalje posluju u Rusiji izravno financiraju ruske ratne zločine i genocid nad Ukrajincima. Ponavljam svoj poziv njihovim kupcima i partnerima da bojkotiraju te brendove sve dok ne prestanu krvavo zarađivati i ne povuku se iz Rusije”, poručio je Kuleba.

Ukrajinsko ministarstvo vanjskih poslova podijelilo je grafiku pod naslovom “50 najboljih robnih marki iz Europe i Sjeverne Amerike koje nastavljaju poslovati u Rusiji od 2. studenog 2022.”

Slika sadrži logotipe kompanija uključujući Nestle, P&G, Johnson & Johnson, Philips, Siemens, Bayer, Unilever, Danone, Kimberly-Clark, ING, UniCredit, Aegon, Merck, Lilly, Sanofi, Veolia, Cargill, ADM, Roche, Valeo , Schlumberger, Engie, Metro, Abbvie, Auchan, HSBC, Aviva, Pfizer i AstraZeneca, između ostalih.

Odmah nakon što je Rusija pokrenula invaziju na Ukrajinu 24. veljače, niz međunarodnih kompanija objavilo je da više neće poslovati u toj zemlji. Više od 1.000 tvrtki iz cijelog svijeta u različitim se stupnjevima odvojilo od Rusije od početka rata.

Grafički prikaz koje je objavilo ukrajinsko ministarstvo vanjskih poslova kao izvor navodi Yale Chief Executive Leadership Institute 2022. Njihov tim istraživača predvodi profesor Jeffrey Sonnenfeld koji prati tvrtke koje su napustile Rusiju i one koje ostaju, piše Newsweek.

Tim je od kolovoza procjenjivao više od 1.300 kompanija u smislu koliko su se povukle i odvojile od Rusije. Sonnenfeld je prethodno rekao za Newsweek da su tvrtke za profesionalne usluge, velike naftne i velike tehnološke tvrtke među najbržim reagirali.

“Čudno je da su tvrtke koje se bave modom, mirisima, robom široke potrošnje, restorani i reklamne agencije – ljudi koji se ponose čitanjem mišljenja javnosti – iznenađujuće zakasnili”, dodao je.

Komentirajte prvi

New Report

Close