Zbog sumnje na tržišnu zloporabu pokrenut je postupak protiv Glova

Autor: Poslovni dnevnik , 07. studeni 2022. u 07:00
Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Komisija za zaštitu konkurencije Srbije u redovitoj analizi sektora digitalnih platformi za posredovanje u prodaji i isporuci pretežno restoranske hrane i ostalih proizvoda otkrila nepravilnosti.

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) Srbije pokrenula je postupak ispitivanja povrede konkurencije radi utvrđivanja postojanja zloupotrebe dominantnog položaja protiv tvrtke Glovo app Technology, koja drži brend Glovo, pišem portal b92.net.

Gušenje konkurencije?
“Postupak je pokrenut po Zakonu o zaštiti konkurencije i u prostorijama te tvrtke izvršeni su nenajavljeni uviđaji”, priopćila je Komisija za zaštitu konkurencije.

Komisija u priopćenju precizira kako je u ugovorima koje je Glovo zaključivao sa svojim partnerima, uočila odredbe koje za posljedicu mogu imati isključivanje ili otežavanje širenja drugih, konkurentskih platformi.

“Te odredbe za posljedicu mogu imati diskriminaciju partnera kroz primjenu nejednakih uvjeta poslovanja, što može činiti zloporabu dominantnog položaja na tržištu”, priopćila je Komisija.

Do sumnji je Komisija došla tijekom provođenja analize uvjeta konkurencije u sektoru digitalnih platformi za posredovanje u prodaji i isporuci pretežno restoranske hrane i ostalih proizvoda. “Pojedini ugovori i opći uvjeti poslovanja s partnerima sadrže propisanu naknadu, koju je partner dužan da plati ako stupa u slična
partnerstva s drugim platformama, odnosno nude se visoki iznosi u vidu ulaganja za marketing, uz obavezu vraćanja iznosa ako se uspostavi suradnja s još nekom platformom”, navodi Komisija.

Poremećaj tržišta i cijena
Komisija objašnjava da se primjena nejednakih uvjeta poslovanja na iste poslove s različitim sudionicima na tržištu, prvenstveno se ogleda u obliku različitih visina provizija prema različitim partnerima, a u ovisnosti od toga surađuju li samo s Glovom ili i s konkurentskim platformama.

“Uključivanjem ovakvih ekskluzivnih klauzula u ugovore s partnerima ili raznih formi poticaja ili pritisaka da se zadrži ekskluzivnost mogli bi se isključiti konkurenti s tržišta ili smanjiti njihova mogućnost da se takmiče, što bi u krajnjoj liniji moglo dovesti do viših cijena, manjeg izbora i ponude lošijeg kvaliteta, na štetu potrošača”, navodi Komisija.

Komisija podsjeća se da je tvrtka Glovo nakon preuzimanja platforme Donesi tijekom 2021. godine, značajno proširila mrežu poslovanja i drastično povećala tržišni udio. Ističe se da je tako stekla dominantan položaj, čime je promijenjena i struktura tržišta.

“Kao takva ima posebnu odgovornost u vezi s radnjama koje poduzima na tržištu”, navodi Komisija i poziva sve koji raspolažu s podacima i ispravama koje mogu doprinijeti utvrđivanju činjeničkog stanja u ovom postupku da ih dostave. 

Komentirajte prvi

New Report

Close