Obiteljsku kuću pretvorio u dobar biznis: Smislio koristan alat kojega danas koristi 30 malih hotela i iznajmljivača

Autor: Marta Duić , 04. studeni 2022. u 11:00
Foto: Villa Magdalena

“Zahvaljujući vlastitom digitalnom rješenju prosječnu cijenu sobe u Villi Magdaleni digli smo od deset do 20 posto ovisno o razdobljima, što je uz procjenu smanjenje popunjenosti od osam posto ove godine u odnosu na prošlogodišnju, rezultiralo ukupno većim prihodima od 12 posto na godišnjoj razini.”

Kako umjetnom inteligencijom do većih prihoda? Odgovor nudi Ivan Petrović, vlasnik malog obiteljskog hotela Villa Magdalena iz Krapinskih Toplica. Njegovo tehnološko rješenje utječe na rast prihoda i optimizaciju poslovanja, a od ove godine dobilo je i Revenue Manager. Popunjenost i prihod ono je čemu teži svaki iznajmljivač i vlasnik malog obiteljskog hotela, a kako bi vam to pošlo za rukom pomoći vam može 100 posto hrvatski proizvod WebBookingPro – napredno tehnološko rješenje za hotele, apartmane i kuće za odmor.

Prema popunjenosti tipa sobe ili hotela, ali i same procjene potražnje za određeni dan, taj alat može dizati i spuštati dnevne cijene, što direktno utječe na rast prihoda. U njemu su sadržani i razni drugi korisni moduli kojima se omogućuje praćenje svih rezervacija u jednom kalendaru ili primjerice izrada i fiskalizacija računa.

“Naše rješenje koristi više od 30 hotela u Hrvatskoj, a tijekom ove godine deset je novih hotela spojeno na naš sustav. Iznimno me veseli što su hotelijeri i iznajmljivači koji koriste naša digitalna rješenja zadovoljni i nemaju namjeru prelaziti na neki drugi ili se vratiti na stari sustav. Kao strastveni IT-jevac oduvijek sam maštao kako želim napraviti jednostavan, intuitivan i napredan Revenue Manager pa sam analizirao napredna svjetska rješenja koja nisu nimalo jeftina i došao do vlastitih rješenja koja sam integrirao s Booking Engineom i Channel Manager sustavom. Tako je od ove godine u ponudu mog all-in-one rješenja, koji 100 posto automatizira dnevne cijene, dodan i Revenue Manager”, otkriva Petrović.

Petrović je inače strastveni IT-jevac, a spoj vještine i izazova doveo je do usavršavanja alata koji je ovome nagrađivanome hotelu omogućio značajan rast prihoda. Kako objašnjava, sve je zapravo počelo još 2011. s Booking Engineom. Naime, shvatio je da mu niti jedan Booking Engine koji je u to vrijeme bio dostupan na tržištu nije mogao ponuditi ono što je tražio – prodaju paket aranžmana.

“I tako sam najprije razvio Booking Engine. Koju godinu poslije shvatio sam da moram imati i vlastiti Channel Manager koji će biti povezan s Booking Engineom i Property Management Systemom (PMS sustavom). Počeo sam surađivati s tvrtkom Milenij iz Čakovca čiji PMS koristim pa smo njihovim klijentima ponudili moj Booking Engine i Channel Manager. Zahvaljujući vlastitom digitalnom rješenju prosječnu cijenu sobe u Villi Magdaleni digli smo od deset do 20 posto ovisno o razdobljima, što je uz procjenu smanjenje popunjenosti od osam posto ove godine u odnosu na prošlogodišnju, rezultiralo ukupno većim prihodima od 12 posto na godišnjoj razini. U odnosu na referentnu 2019. to je porast od čak 20 posto. Cilj je pametnim automatizacijama stvoriti veće prihode, prodati bolje kad postoji potražnja i osnovano očekivanje veće popunjenosti, prodati s nešto nižom cijenom kad je je lošija potražnja i možda dobiti rezervaciju više koje ne bi inače bilo”, tvrdi Petrović.

Kako kaže, u hotelijerstvu se našao sasvim slučajno. Obiteljsku kuću u Krapinskim Toplicama prvotno su planirali prenamijeniti u apartmane, no na kraju su se odlučili za mali obiteljski hotel, a uzor su im bili najbolji takvi hoteli u Austriji.

Foto: Villa Magdalena

“Vrlo brzo su nas prepoznali i gosti i struka, Villu Magdalenu pozicionirali smo kao vrhunski wellness i spa hotel s posebnim fokusom na eno-gastro ponudu. I nisam požalio… Apsolutno je lakše kad razumiješ obje strane – potrebe hotelskog poslovanja i kompletnu zakonsku i računovodstvenu pozadinu te kako sve to razviti. Naravno, tu je i inženjerski mozak koji uvijek gleda kako nešto optimizirati, poboljšati i automatizirati. Uvijek mi je bio cilj veći efekti uz što više automatizacije i što manje grešaka. Hotelski biznis je sa sporim povratom – u današnje vrijeme još i više izraženo s obzirom na sve veće troškove i neizvjesnost planiranja troškova u narednom periodu. Tu nema brze zarade, nema velikih “prodaja” kao u IT-u, no profitabilan hotel ima svoju vrijednost na možda i duži period nego neki IT projekt. Zapravo sam spojio ugodno s korisnim i sretan sam što se mogu baviti i jednim i drugim”, kaže Petrović.

Otkriva kako do kraja godine planiraju razviti all-in-one messaging sistem koji će objediniti komunikaciju gosta sa svih kanala na jednom mjestu (web chat, email, whatsapp, facebook messanger, booking.com messages), kako bi se s druge strane što više olakšao rad ljudima u prodaji i na recepciji.

“Objedinjavanjem na jednom mjestu mogu i pratit sve komunikacije, kreirati ponude, pratiti statuse ponuda i rezervacije uz njih. I naravno sve to uvijek integrirati s top PMSovima u Hrvatskoj. Postojeće usluge će se i dalje dorađivati i unaprjeđivati prema i potrebama klijenata, ali i sukladno našim idejama koje još nismo stigli u njima realizirali. Naš rezervacijski sustav Booking Engine – koji se trenutno jedini može u Hrvatskoj u potpunosti integrirati na web stranicu hotela i u potpunosti pružiti brand-awareness hotela – želimo podignuti na još višu razinu kako bi, primjerice, gost uz rezervaciju mogao odabrati i termin za masažu”, ističe Petrović.

Foto: Villa Magdalena

Ovaj hotelijer i IT-jevac u pandemiji je kreirao Virtual Concierge, web aplikaciju za goste. Kako je u prvim danima nakon lockdowna 2020. buffet doručak bio zabranjen, aplikacija se pokazala odličnom omogućivši room-service na višoj razini. Kreirao je i poseban modul za self-check in pa gosti dobiju link putem kojeg upisuju osobne podatke, a dovoljno je da skeniraju QR kod kad požele hranu i piće u sobu ili neku od usluga, poput narudžbe za masažu. Kako kaže, u jeku pandemije ova beskontaktna usluga postala je iznimno popularna i među gostima i među hotelijerima, ali i iznajmljivačima. Za razliku od mobilnih aplikacija koje se moraju instalirati gosti hotela dobiju link i koriste QR kodove.

“Iznimno me veseli što su hotelijeri i iznajmljivači koji koriste moja digitalna rješenja zadovoljni i nemaju namjeru prelaziti na neki drugi ili se vratiti na stari sustav”, poručuje Petrović.

Komentirajte prvi

New Report

Close