Kako umjetnom inteligencijom do većih prihoda? Odgovor nudi Ivan Petrović, vlasnik malog obiteljskog hotela Villa Magdalena iz Krapinskih Toplica. Njegovo tehnološko rješenje utječe na rast prihoda i optimizaciju poslovanja, a od ove godine dobilo je i Revenue Manager. Popunjenost i prihod ono je čemu teži svaki iznajmljivač i vlasnik malog obiteljskog hotela, a kako bi vam to pošlo za rukom pomoći vam može 100 posto hrvatski proizvod WebBookingPro – napredno tehnološko rješenje za hotele, apartmane i kuće za odmor.
Prema popunjenosti tipa sobe ili hotela, ali i same procjene potražnje za određeni dan, taj alat može dizati i spuštati dnevne cijene, što direktno utječe na rast prihoda. U njemu su sadržani i razni drugi korisni moduli kojima se omogućuje praćenje svih rezervacija u jednom kalendaru ili primjerice izrada i fiskalizacija računa.
“Naše rješenje koristi više od 30 hotela u Hrvatskoj, a tijekom ove godine deset je novih hotela spojeno na naš sustav. Iznimno me veseli što su hotelijeri i iznajmljivači koji koriste naša digitalna rješenja zadovoljni i nemaju namjeru prelaziti na neki drugi ili se vratiti na stari sustav. Kao strastveni IT-jevac oduvijek sam maštao kako želim napraviti jednostavan, intuitivan i napredan Revenue Manager pa sam analizirao napredna svjetska rješenja koja nisu nimalo jeftina i došao do vlastitih rješenja koja sam integrirao s Booking Engineom i Channel Manager sustavom. Tako je od ove godine u ponudu mog all-in-one rješenja, koji 100 posto automatizira dnevne cijene, dodan i Revenue Manager”, otkriva Petrović.
Petrović je inače strastveni IT-jevac, a spoj vještine i izazova doveo je do usavršavanja alata koji je ovome nagrađivanome hotelu omogućio značajan rast prihoda. Kako objašnjava, sve je zapravo počelo još 2011. s Booking Engineom. Naime, shvatio je da mu niti jedan Booking Engine koji je u to vrijeme bio dostupan na tržištu nije mogao ponuditi ono što je tražio – prodaju paket aranžmana.
“I tako sam najprije razvio Booking Engine. Koju godinu poslije shvatio sam da moram imati i vlastiti Channel Manager koji će biti povezan s Booking Engineom i Property Management Systemom (PMS sustavom). Počeo sam surađivati s tvrtkom Milenij iz Čakovca čiji PMS koristim pa smo njihovim klijentima ponudili moj Booking Engine i Channel Manager. Zahvaljujući vlastitom digitalnom rješenju prosječnu cijenu sobe u Villi Magdaleni digli smo od deset do 20 posto ovisno o razdobljima, što je uz procjenu smanjenje popunjenosti od osam posto ove godine u odnosu na prošlogodišnju, rezultiralo ukupno većim prihodima od 12 posto na godišnjoj razini. U odnosu na referentnu 2019. to je porast od čak 20 posto. Cilj je pametnim automatizacijama stvoriti veće prihode, prodati bolje kad postoji potražnja i osnovano očekivanje veće popunjenosti, prodati s nešto nižom cijenom kad je je lošija potražnja i možda dobiti rezervaciju više koje ne bi inače bilo”, tvrdi Petrović.
Kako kaže, u hotelijerstvu se našao sasvim slučajno. Obiteljsku kuću u Krapinskim Toplicama prvotno su planirali prenamijeniti u apartmane, no na kraju su se odlučili za mali obiteljski hotel, a uzor su im bili najbolji takvi hoteli u Austriji.
“Vrlo brzo su nas prepoznali i gosti i struka, Villu Magdalenu pozicionirali smo kao vrhunski wellness i spa hotel s posebnim fokusom na eno-gastro ponudu. I nisam požalio… Apsolutno je lakše kad razumiješ obje strane – potrebe hotelskog poslovanja i kompletnu zakonsku i računovodstvenu pozadinu te kako sve to razviti. Naravno, tu je i inženjerski mozak koji uvijek gleda kako nešto optimizirati, poboljšati i automatizirati. Uvijek mi je bio cilj veći efekti uz što više automatizacije i što manje grešaka. Hotelski biznis je sa sporim povratom – u današnje vrijeme još i više izraženo s obzirom na sve veće troškove i neizvjesnost planiranja troškova u narednom periodu. Tu nema brze zarade, nema velikih “prodaja” kao u IT-u, no profitabilan hotel ima svoju vrijednost na možda i duži period nego neki IT projekt. Zapravo sam spojio ugodno s korisnim i sretan sam što se mogu baviti i jednim i drugim”, kaže Petrović.
Otkriva kako do kraja godine planiraju razviti all-in-one messaging sistem koji će objediniti komunikaciju gosta sa svih kanala na jednom mjestu (web chat, email, whatsapp, facebook messanger, booking.com messages), kako bi se s druge strane što više olakšao rad ljudima u prodaji i na recepciji.
“Objedinjavanjem na jednom mjestu mogu i pratit sve komunikacije, kreirati ponude, pratiti statuse ponuda i rezervacije uz njih. I naravno sve to uvijek integrirati s top PMSovima u Hrvatskoj. Postojeće usluge će se i dalje dorađivati i unaprjeđivati prema i potrebama klijenata, ali i sukladno našim idejama koje još nismo stigli u njima realizirali. Naš rezervacijski sustav Booking Engine – koji se trenutno jedini može u Hrvatskoj u potpunosti integrirati na web stranicu hotela i u potpunosti pružiti brand-awareness hotela – želimo podignuti na još višu razinu kako bi, primjerice, gost uz rezervaciju mogao odabrati i termin za masažu”, ističe Petrović.
Ovaj hotelijer i IT-jevac u pandemiji je kreirao Virtual Concierge, web aplikaciju za goste. Kako je u prvim danima nakon lockdowna 2020. buffet doručak bio zabranjen, aplikacija se pokazala odličnom omogućivši room-service na višoj razini. Kreirao je i poseban modul za self-check in pa gosti dobiju link putem kojeg upisuju osobne podatke, a dovoljno je da skeniraju QR kod kad požele hranu i piće u sobu ili neku od usluga, poput narudžbe za masažu. Kako kaže, u jeku pandemije ova beskontaktna usluga postala je iznimno popularna i među gostima i među hotelijerima, ali i iznajmljivačima. Za razliku od mobilnih aplikacija koje se moraju instalirati gosti hotela dobiju link i koriste QR kodove.
“Iznimno me veseli što su hotelijeri i iznajmljivači koji koriste moja digitalna rješenja zadovoljni i nemaju namjeru prelaziti na neki drugi ili se vratiti na stari sustav”, poručuje Petrović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu