Nova pravila za pošiljke koje stižu izvan Unije

Autor: Marija Brnić , 02. studeni 2022. u 22:00
Od 1. studenoga plaća se trošak za neispravan IOSS broj u e-trgovini/Marko Prpic/PIXSELL

Na pošiljkama, naime, više nije moguće mijenjanje, naknadno upisivanje ili brisanje tzv. IOSS broja nakon što pošiljka stigne u Hrvatsku.

Hrvatska pošta izvijestila je o novim pravilima u e-trgovini za pošiljke koje u Hrvatsku stižu izvan zemalja EU, a koje su na snazi s početkom studenoga.

Na pošiljkama, naime, više nije moguće mijenjanje, naknadno upisivanje ili brisanje tzv. IOSS broja nakon što pošiljka stigne u Hrvatsku, a što je propisano dopunama pravilnika Carinske uprave RH.

Iz Hrvatskih pošta pojašnjavaju kako internetski trgovci koji su registrirani u sustavu Posebnog postupka oporezivanja (IOSS) kupcima nude mogućnost plaćanja PDV-a prilikom naručivanja robe.

U tom slučaju iznos PDV-a je uključen u konačnu cijenu, te će na carinskoj deklaraciji pošiljke ili na računu biti naveden IOSS broj.

Ako je elektronički podatak o IOSS broju ispravan, pošiljka će primatelju stići bez naplate dodatnih troškova, jer za takve pošiljke, pojašnjavaju iz Hrvatskih pošta, nema javnih davanja kao ni troškova zastupanja pri izradi kontroli carinskih deklaracija.

Stigne li, pak, neispravan IOSS broj ili uopće ne bude naveden, naplaćivat će se troškovi zastupanja pri izradi deklaracije koji iznose 18,50 kuna za pošiljke vrijednosti do 150 eura, odnosno 37 kuna za pošiljke vrijednosti od 150 do 1000 eura.

Dogodi li se da je kupcu naplaćen PDV i od strane pošiljatelja i u trenutku carinskog pregleda, problem će morati rješavati sam kupac i povrat PDV-a tražiti od prodavatelja.

Komentirajte prvi

New Report

Close