Hrvatska Europljanima šesta najpoželjnija destinacija za zimsko putovanje

Autor: Marija Crnjak , 02. studeni 2022. u 22:00
Cilj HTZ-ove kampanje je potaknuti na dolazak u našu zemlju kako bi putnici pronašli vrijeme i mjesto za odmor i mir/G. Kovačić/PIXSELL

Zanimanje najveće od rujna 2020., a turisti bi ugodnu klimu, dobre cijene i manje gužve.

Hrvatska je na šestom mjestu destinacija poželjnih za putovanja Europljana u periodu od listopada do ožujka, iza vodeće Francuske koju slijede Španjolska, Italija, Njemačka i Grčka. Iza Hrvatske su Austrija i Portugal, UK i Nizozemska.

Ujedno, Hrvatska je među prvih pet destinacija za zimska putovanja u svega tri emitivna tržišta (Poljskoj, Austriji i Francuskoj), od ukupno 10 u kojima je u rujnu napravljena anketa u sklopu upravo objavljenog istraživanja Europske komisije za putovanja (ETC).

Istraživanje pod nazivom “Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel” provedeno je u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Nizozemskoj, Italiji, Belgiji, Švicarskoj, Španjolskoj, Poljskoj i Austriji, a pokazalo je da Europljani unatoč rastu troškova života i dalje planiraju putovati.

Štoviše, interes za posjet europskim odredištima u jesen i zimu dosegao je najvišu razinu od rujna 2020. Ipak, 23 posto putnika zabrinuto je zbog mogućeg povećanja putnih naknada, a 40 posto brine ih mogući porast troškova putovanja.

Glavni kriteriji za putovanja su im ugodna klima, dobre cijene i mjesta bez gužvi, a Covid protokoli i zdravstvena sigurnost pali su na dno ljestvice kriterija, pokazalo je istraživanje.

Skraćuje se trajanje puta
Čak 70 posto Europljana planira putovanje u sljedećih šest mjeseci, što je povećanje od 4 posto u godinu dana. Na odmorišna putovanja spremaju se u najvećem broju Francuzi, potom Talijani i Španjolci, a Austrija, Njemačka i Španjolska će biti tri najjača emitivna tržišta za poslovna putovanja po Europi.

40

posto planira ih putovati s obitelji, 35% u paru, a 13% solo

Najviše putnika zanimaju city break putovanja, potom boravak u prirodi, ali i na moru, a zanima ih i wellness. Pritom, 37 posto Europljana koji namjeravaju putovati u sljedećih 6 mjeseci sebe opisuje kao “City Life Entuzijasti”, slijede ljubitelji sunca i plaže i istraživači.

U ETC-ovoj anketi 52 posto putnika namjerava putovati najmanje dva puta, a 62 posto putnika planira prekogranična putovanja u Europi u nadolazećim mjesecima.

Najviše putnika (32 posto) planira potrošiti između 501 i 1000 eura po osobi na sljedećem putovanju, što uključuje troškove smještaja i prijevoza, a iznimka su pripadnici generacije Z koji planiraju potrošiti više od 2.000 eura.

Baby boomeri (stariji od 55 godina) spremniji su planirati putovanja od više od 12 noćenja, iako generalno Europljani skraćuju trajanje svog odmora s preferencijama odmora od tri noći, a dulja putovanja (sedam ili više noći) pala su na 37 posto.

Generacija Z manje će putovati nego starije generacije, a Europljani koji putuju sami ili s prijateljima najvjerojatnije će otići na nekoliko putovanja u sljedećih 6 mjeseci.

U Hrvatskoj turističkoj zajednici saznajemo da u Hrvatskoj trenutačno imamo oko 60 tisuća stranih turista. Inače, HTZ i u ovom dijelu godine provodi kontinuiranu promociju Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije.

Kampanja “Falling for Croatia” će se provoditi sve do kraja studenog na društvenim mrežama. Kampanja je zamišljena kao jesenski vodič kroz destinacije i aktivnosti, a kampanjom je obuhvaćeno čak 90 proizvoda i destinacija, od unutrašnjosti Istre i Gorskog kotara, preko Međimurja i Hrvatskog zagorja pa sve do Slavonije i Baranje, pojašnjavaju u HTZ-u.

Od aktivnosti se posebno ističu obilasci nacionalnih parkova i parkova prirode, dolasci na tradicionalne i kulturne manifestacije na kontinentu, vožnje biciklima ili šetnje, kušanja eno-gastronomskih delicija, sudjelovanja na berbama grožđa, maslina ili mandarina.

Ciljana nautička kampanja
”U pripremi je i kampanja “Peace of mind in Croatia” na online kanalima, a u fokusu će biti raznolika ponuda Hrvatske s naglaskom na wellness, kulturu te luksuznu ponudu. Cilj je nadahnuti ljubitelje putovanja na dolazak u našu zemlju kako bi pronašli vrijeme i mjesto za odmor i mir, a na taj se način Hrvatska dodatno pozicionirana kao cjelogodišnja destinacija bogate i raznolike ponude koja goste uspješno privlači i tijekom jeseni te zime”, kaže nam direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Kroz studeni i prosinac na pet emitivnih tržišta planirana je i ciljana nautička kampanja “Full of Islands to discover”, a tu je i kampanja “Full of magic” putem koje će se promovirati i isticati adventska, odnosno zimska ponuda.

Uz promotivne kampanje tu su i druge aktivnosti, poput studijskih putovanja novinara, blogera i influencera (fokus je promocija kontinentalnog dijela Hrvatske), održavanja posebnih prezentacija i radionica (Rim i Budimpešta u studenom), a u tijeku su i intenzivni nastupi na turističkim sajmovima.

Komentirajte prvi

New Report

Close