Potrošiti 44 milijarde na Twitter bio je lakši dio posla, sad Elona Muska čeka onaj teži. Kako piše Reuters, najbogatiji čovjek na svijetu sada mora dokazati zašto smatra da ta društvena mreža vrijedi 10 puta više, tim više jer je potrošio mjesece ismijavajući postojeći poslovni model te kompanije.
Najurio direktore
Nakon što je krajem prošlog tjedna zaključio akviziciju, prvi potez Muska bilo je otpuštanje najvišeg vodstva te društvene mreže. Kako Reuters doznaje od ljudi upoznatih sa situacijom, Musk je otpustio glavnog izvršnog direktora Twittera Paraga Agrawala, glavnog financijskog direktora Neda Segala te šefa za pravna pitanja i politike Vijaya Gaddea. Musk je dosadašnje čelnike optužio da su njega i investitore doveli u zabludu oko broja lažnih računa na platformi, kao i da mu nisu pružili jasne argumente oko toga kako ostvariti visoke ambicije koje ima s tom utjecajnom društvenom platformom.
Musk je rekao da na Twitteru želi poraziti “spam botove”, učiniti javno dostupnima algoritme koji određuju kako će se sadržaj prezentirati korisnicima te spriječiti da platforma postane komora za mržnju i podjele. Musk nije ponudio detalje o tome kako će sve to postići i tko će voditi tvrtku.
Također je najavio i otpuštanja, čime približno 7500 Twitterovih zaposlenika ostaje zabrinuto za svoju budućnost, piše Reuters.
Elon Musk ranije u četvrtak je rekao da želi da Twitter postane “najpoštovanija platforma za oglašavanje”, što se tumačilo kao pokušaj stjecanja povjerenja oglašivača uoči očekivane kupovine te društvene mreže, pri čemu je poručio i da tom akvizicijom želi “pomoći čovječanstvu”. “Postoji mnogo nagađanja zašto sam kupio Twitter i što mislim o oglašavanju. Većina ih je pogrešna. U osnovi, Twitter želi biti najpoštovanija platforma za oglašavanje na svijetu koja osnažuje vaš brend i donosi rast tvrtkama”, napisao je Musk, najbogatiji čovjek na svijetu i izvršni direktor kompanije Tesla. Inače, više od 90 posto prihoda Twittera u drugom kvartalu ove godine došlo je od oglašavanja.
Dobar razlog
Jedan od modela kojem bi se Twitter pod Muskovim vodstvom mogao okrenuti je stvaranje “superaplikacije” poput kineskog WeChata. Osim što putem nje komuniciraju, korisnici WeChata mogu s tom aplikacijom i plaćati, kupovati preko interneta te naručiti taksi. Muskova je ideja ponuditi prodaju premium pretplata na Twitter koje bi smanjile ovisnost o oglasima. Međutim, postoji razlog zašto na američkom tržištu ne postoji “superaplikacija” izvan Googleovog i Appleovog aplikacijskog ekosustava, tvrde stručnjaci.
Jedan od primjera takve prakse jest Appleovo odbijanje Spotifyjevih planova o prodaji audioknjiga. Dodavanje mogućnosti plaćanja u pravilu zahtijeva verifikaciju identiteta korisnika, što bi moglo odbiti dobar dio sadašnjih korisnika koji cijene mogućnost anonimnosti. Analitičari također smatraju da bi Musk (barem privremeno) mogao odustati od obnove Trumpovog korisničkog profila. Povratak bivšeg američkog predsjednika na tu društvenu mrežu sa svojim, u najmanju ruku kontroverznim stavovima i porukama, mogao bi odbiti dio korisnika umjerenih i liberalno-lijevih političkih stavova.
To se zasigurno ne bi svidjelo kompanijama iz sektora robe široke potrošnje čiji kupci zahvaćaju cijeli politički spektar. Odlazak dijela potencijalnih kupaca zasigurno ne bi dobro odjeknuo među tim oglašivačima. Treća je mogućnost da Muskov Twitter ne bude na ratnoj nozi s regulatorima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu