Korisnici centralnog grijanja u Srbiji imaju pravo na manje račune za period sezone grijanja u kojem su radijatori bili hladni, kategorički tvrdi stručna javnost. Obrazloživši to potrebom za “štednjom energije” zbog ekonomske krize nastale zbog rata u Ukrajini, nadležni su odlučili da sezona ne krene 15. listopada već da se odgodi do 1. studenog zbog visokih temperatura koje i dalje traju u Srbiji. Dok predstavnici lokalnih samouprava inzistiraju na tome da je sezona grijanja odgođena, stručna javnost upozorava da je tako nešto po Zakonu o energetici nemoguće jer je njime precizirano da se tim pitanjem bave lokalne samouprave i da je termin sezone “zakucan” i traje od 15. listopada do 15. travnja. Problem predstavlja što propisi jasno preciziraju da radijatori moraju biti topli u svakom trenutku kad je temperatura niža od dozvoljene razine, odnosno 12 stupnjeva. Dani u Srbiji su topli, ali noći i jutra su hladna. Upravo je to razlog zbog čega je veliki broj potrošača nezadovoljan.
Predsjednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević kaže za Danas da su odredbe Zakona o zaštiti potrošača striktne i da svi građani koji nisu imali centralno grijanje u nekom razdoblju sezone imaju pravo tražiti naknadu za to, odnosno da im računi za uslugu budu umanjeni. Dodaje i da su toplane te koje potrošačima trebaju uputiti zahtjev za niže račune.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu