Može li regija biti jedna destinacija za pustolovni turizam?

Autor: Poslovni.hr , 30. listopad 2022. u 22:00
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Sve su zemlje relativno male, pa je realnije da turisti iz udaljenijih destinacija posjete više lokacija.

Poticanje suradnje između udruženja i tvrtki sa Zapadnog Balkana koje rade u sektoru pustolovnog, ekološkog i ruralnog turizma, a istovremeno razmatranje mogućnosti stvaranja zajedničke regionalne asocijacije za razvoj pustolovnog turizma za Zapadni Balkan jedan je od glavnih ciljeva trodnevnog događaja, regionalnog sastanka održanog u Ohridu u organizaciji Njemačkog društva za međunarodnu suradnju (GIZ) i USAID-ovog regionalnog projekta za ekonomski razvoj, upravljanje i rast poduzeća, piše internetski portal indikator.ba.

Poticanje razvoja

“Jedan od naših ciljeva je poticanje razvoja turizma u regiji Zapadnog Balkana kroz zajedničke inicijative i nastojanja da cijelu regiju predstavimo svim zemljama Zapadnog Balkana kao zajedničku turističku destinaciju. Cilj nam je vidjeti hoće li ideju formiranja zajedničke asocijacije podržati tvrtke i udruženja u svim tim zemljama te vidjeti koji bi model bio najprikladniji za stvaranje takve asocijacije.
Budući da su sve zemlje u našoj regiji relativno male, realnije je da turisti koji dolaze iz udaljenijih destinacija požele posjetiti više zemalja kada dođu na jedno putovanje”, kaže Yasminka Varnalieva, direktorica projekta USAID-a. Anica Palazzo, savjetnica u regionalnom projektu Njemačkog društva za međunarodnu suradnju “Podrška diverzifikaciji ruralne ekonomije na zapadnom Balkanu” istaknula je kako balkanskih tura ima i treba ih nadograđivati, ali očekuju da će stvoriti još veću ponudu i iskoristiti cijelo tržište Zapadnog Balkana kao jednu destinaciju.

“Očekujemo više tura, veću kvalitetu svega što se nudi, ujednačavanje standarda, kodeksa suradnje itd. kako bismo privukli više turista. Jer, ono što analize pokazuju, Zapadni Balkan je destinacija za koju postoji veliki interes, posebno u ovom segmentu. Zašto ovaj segment? Više puta danas i na samim prezentacijama spomenuto je da 65% troškova takvih putovanja ostaje na lokalnom niši. Smatramo da je ekonomski sektor nevjerojatno pogodan, pogodan je i jer se radi o održivom turizmu za koji mislimo da je sada ključan kada govorimo o klimatskim promjenama i jednostavno je lijepo kada vidite nekoliko zemalja u jednom posjetu, ali i kada znamo da između zemalja postoji dogovor o nečemu što se zove minimalni standard koji će nastojati poštivati u budućnosti”, dodaje Palazzo.

Pravila igre

Goran Janevski, turoperator naglasio je kako se uz veliku potporu GIZ-a i USAID-a asocijacija može formirati u skoroj budućnosti. Treba napraviti određena pravila igre, projekte, sufinanciranje i normalnu promociju proizvoda koji će nastati u skladu s ovom asocijacijom.

Ono što zapadni Balkan ima, a drugi u Europi nemaju je naša povijest, kultura i tradicija, naši heroji za koje se borimo. U kombinaciji s kulturom, povijesti i planinama, to je naša posebnost, ljudi,
civilizacije koje su ovdje prošle, to je nešto što možemo ponuditi što je drugačije od drugog dijela, kaže Janevski, prenosi Ohridnews.

Komentirajte prvi

New Report

Close