Mađarska je u blizini granice s Ukrajinom otvorila kontejnerski željeznički terminal koji će omogućiti veće isporuke ukrajinskih žitarica do luka na Jadranu. Terminal East-West Gate zamišljen je kao ulazna vrata u Novi put svile, infrastrukturnu mrežu koju je Kina počela graditi 2013. godine kako bi se povezala s ostalim zemljama Azije, Afrikom i Europom. Izgrađen je za 40 milijardi forinti (73 milijuna eura) i omogućuje prijenos kontejnera sa tračnica širokog na one standardnog kolosijeka i iz vagona na kamione.
“Prvi europski intermodalni kombinirani terminal” baziran je na zelenoj tehnologiji” koristit će vlastitu 5G mrežu za internu komunikaciju i upravljanje uređajima. “Igrat će ogromnu ulogu u isporuci ukrajinskog žita”, istaknuo je pak u utorak na otvaranju terminala mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szijjarto. “Mehanizacija koja se ovdje koristi može obraditi 800 tona žitarica i 450 kubika suncokretovog ulja na sat”, naglasio je Szijjarto, dodajući da će terminal omogućiti učinkovitiju otpremu ukrajinske poljoprivredne robe.
Terminal bi u punom kapacitetu trebao obrađivati 15 do 20.000 tona žitarica mjesečno, a zaposlit će oko 500 radnika. Ukrajina spada među vodeće izvoznike žitarica u svijetu, a dostavlja ih uglavnom iz luka na Crnom moru. Njezin izvoz bio je uglavnom blokiran od početka rusko-ukrajinskog rata, a nastavljen je prošlog ljeta dogovorom Moskve i Kijeva, uz posredovanje Ujedinjenih naroda i Turske. U prvih 17 dana listopada Ukrajina je izvezla 2,12 milijuna tona žitarica, tek 2,4 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, prema podacima ministarstva poljoprivrede.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu