Sportsko-kulturni centar Apfel Arena u Makarskoj, projekt društveno-odgovornog poslovanja svečano se otvara ovog četvrtka. Obitelj Pašalić koja se niz godina bavi opskrbom makarskih ugostitelja, u ovaj projekt je uložila oko 100 milijuna kuna s ciljem da Apfel centar postane ne samo mjesto sportskih susreta, kulturno-umjetničkih manifestacija, poslovnih i zdravstvenih sadržaja, već i da gradu i čitavoj Makarskoj rivijeri pruži dodanu vrijednost i potakne novi razvoj. Projekt je jedinstven u Hrvatskoj ne samo po sadržajima, već i zbog činjenice da investitor ne očekuje povrat od ovog velikog ulaganja. To ujedno nije prvi društveni odgovorni projekt ove tvrtke, koja je lani izgradila dvije zgrade sa 16 stanova koje je daleko ispod tržišne cijene prodala svojim zaposlenicima, kako bi im riješila stambeno pitanje.
Matko Pašalić, izvršni direktor tvrtke Apfel čiji je osnivač njegov otac Mijo Pašalić, podsjeća da je Apfel izgradio i prvu kuću za jednu obitelj nakon potresa u Petrinji, što se u potpunosti poklapa s politikom tvrtke.
”Na zemljištu u Makarskoj mogli smo izgraditi stanove za komercijalnu prodaju i prodati ih po cijeni višoj od 3000 eura po kvadratu, koliko je sad prosječna cijena nekretnina u Makarskoj, no bilo nam je važno zbrinuti naše radnike kojima pritom nismo ni uvjetovali ostanak u našoj tvrtki. Ulažemo puno u zadovoljstvo naših 120 radnika, koji su uvijek imali veće plaće od prosjeka, a važno nam je ulagati i u zajednicu, i to je bio glavni motiv za ovu investiciju u Centar. Vidjeli smo da Makarskoj nedostaje ovakvih sadržaja i napravili centar koji će imati nekoliko funkcija, a iako ćemo tu ostvarivati prihod, ne računamo da ćemo ovo ulaganje vratiti. Financijska dobit nije nam bila cilj”, kaže Pašalić za Poslovni dnevnik.
Pašalićima je core biznis veleprodaja hrane i pića u HoReCa segmentu u Makarskoj, na čemu ostvaruju oko 80 posto prihoda, dok ostatak čini oprema inventara za ugostitelje. Iako najveći dio prihoda tako ostvaruju u četiri ljetna mjeseca, svih 120 radnika je stalno zaposleno. Iako ih je pandemija značajno ugrozila, nije bilo ni otkaza ni rezanja plaća, ističe Pašalić.
Tvrtka Apfel lani je ostvarila 214 milijuna kuna prihoda, uz dobit od 16,7 milijuna kuna, dok im je prije pandemije godišnji prihod bio 235 milijuna kuna.
U novom Apfel Centru bit će zaposleno još 25 ljudi za stalno i 10-ak honorarno, i 80 posto radnika već su pronašli bez većih poteškoća, otkriva izvršni direktor. Centar Apfel prostire se na ukupno 14 tisuća četvornih metara, od čega je 4300 kvadrata unutrašnjeg prostora, a projekt koji će objediniti kulturu, sport i zdravstvo izradila je tvrtka “Lukić projekt”.
Kad je Mijo Pašalić u veljači predstavljao projekt, planirani iznos ulaganja je bio 80 milijuna kuna, no cifra je zbog poznatih okolnosti na tržištu narasla na 100-tinjak milijuna kuna. Matko Pašalić otkriva da je dio realiziran vlastitim sredstvima, no dio putem kredita poslovnih banaka.
Napokon kino
Na vanjskom dijelu Centra napravljen je mediteranski vrt od 3500 kvadrata s tri sjenice i roštiljem, gdje građani mogu uz najavu organizirati razne proslave i druženja. Tu je i dječji park, teren s umjetnom travom za mali nogomet, kao i teniski teren s tvrdom podlogom. U 4300 četvornih metara unutrašnjeg dijela nalazi se parketno igralište, teren s umjetnom travom, a iza njega i teren za padel tenis, dječja igraonica, dok se u sredini Centra nalazi kafić i pizzerija s unutrašnjom i vanjskom terasom, kao i dječjim parkićem.
Na prvom katu Apfel centra su tri fitness dvorane i teretane u čije opremanje su Pašalići uložili 2 milijuna kuna, a opremljene su po standardima koji će zadovoljiti i rekreativce i profesionalne sportaše, kaže Matko Pašalić. U istočnom dijelu nalazi se multimedijalna dvorana s 360 kaskadno postavljenih sjedećih mjesta za koncerte, kongrese, predstave i priredbe, a tu će biti i kino, koje Makarska dosad nije imala.
Dovode i liječnike
Na drugom katu smješten je zdravstveni dio i uredi. Tvrtka posebno osnovana za pružanje usluga u zdravstvu imat će medicinsku sestru i fizioterapeuta, te će surađivati s 10 liječnika specijalista koji će tu obavljati preglede, tako da Makarani za širu zdravstvenu skrb ne moraju ići u Split. Također će se tu organizirati i vađenje krvi, što je posebno bitno u turističkoj sezoni kad je pojačana potreba za uslugama liječnika.
Prilikom predstavljanja projekta sugrađanima Mijo Pašalić istaknuo je kako je dio programa zamišljen kao cjelogodišnji, a dio kao sezonski. Iz cjelogodišnjeg plana aktivnosti tu su organizacije seminara i kongresa, ugošćavanje predstava i koncerata, kinoprojekcije, ponude osnovnih i specijalističkih zdravstvenih usluga, svakodnevni fitness program, proslave dječjih rođendana, sportska škola za najmlađe, momčadski sportovi na zatvorenim i otvorenim sportskim terenima, organizacija team buildinga za tvrtke. Od periodičnih programa izdvajaju se Festival satire, Dani Slavonije, natjecanja djece u raznim sportovima i još mnoštvo drugih događanja koji će pratiti sezonski kalendar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.kad već radiš, napravi jedan i u Širokom..
recimo to ovako:
ja sam iz ZG.. Makarska je negdje kod Dubrovnika? U Dubrovniku nisam bio.. čekam penziju za to..
Ko nije bijo u ZG?
Uključite se u raspravu