Hoćemo li se ove zime voziti u hladnijim tramvajima i busevima, imamo odgovor iz ZET-a

Autor: Marta Duić , 12. listopad 2022. u 11:32
Foto: Igor Soban/PIXSELL

S obzirom na porast cijena energenata koji predstavljaju najveći trošak za poslovanje ZET-a, već duže vrijeme radi se na smanjenju troškova.

Prošlog je tjedna bečko poduzeće za javni prijevoz objavilo da ove jeseni i zime namjerava uvesti nove mjere uštede energije. Nove mjere austrijske metropole obuhvaćaju snižavanje temperature u tramvajima, vlakovima podzemne željeznice i poslovnicama za dva stupnja Celzijeva (na 18 stupnjeva), a planiraju smanjiti i rasvjetu na stanicama. Kakve planove za uštedu energije u javnom prijevozu našeg glavnog grada saznali smo od ZET-a.

Svakako se razmatraju i mogućnosti uštede energije prilagodbom temperature u vozilima u nadolazećim zimskim mjesecima, u dijelu voznog parka gdje tehničke karakteristike vozila, odnosno sustava za grijanje to dozvoljavaju, s obzirom da je u dijelu vozila sustav tvornički podešen i automatiziran”, kažu iz ZET-a.

Kako ističu, s obzirom na porast cijena energenata koji predstavljaju najveći trošak za poslovanje ZET-a, već duže vrijeme radi se na smanjenju troškova.

U skladu s time, vozači tramvaja već imaju naputak za primjenu tehnike vožnje kojom se postiže smanjenje potrošnje električne energije ,a uštedi se doprinijelo prije nekoliko godina i ograničenjem najveće brzina vožnje niskopodnih tramvaja. Također, tramvajska vozila imaju mogućnost rekuperacije električne energije, odnosno kod kočenja električnu energiju vraćaju u energetsku mrežu, u energetski sektor u kojem se nalaze. Tu energiju koristiti drugi tramvaj koji ubrzavadok se jedan dio te energije koristi u tramvaju za ostale sustave”,  objašnjavaju iz ZET-a.

Osim vozača tramvaja iz ZET-a napominju kako i vozače autobusa također kontinuirano podsjećaju na primjenu defenzivne vožnje, čime se postiže ušteda goriva.

Smanjenju potrošnje, kao i očuvanju okoliša, doprinosi se i kontinuiranom modernizacijom voznog parka kroz nabavku novih autobusa visoke EURO6 norme, poput 65 autobusa čiju isporuku očekujemo do kraja godine”, najavili su iz ZET-a.

Komentirajte prvi

New Report

Close