Potez Wizzaira mogao bi ostaviti posljedice po zračni promet u čitavoj regiji

Autor: Darko Bičak , 11. listopad 2022. u 09:38
Foto: DPA/PIXSELL

Croatia Airlines je proteklih dana objavila da do 2026. mijenja postojeće avione novom unificiranom flotom i prelazi na jedan tip zrakoplova na mlazni pogon.

Jedna od najvećih europskih niskobudžetnih zrakoplovnih kompanija, mađarski Wizzair, objavila je da 1. studenoga prestaje operirati iz svoje baze u Sarajevu, a što će izvjesno imati posljedica po zračni promet i operatere u čitavoj regiji. Gotovo trenutno s Wizzairovom objavom se oglasio srpski zračni prijevozni Air Serbia koja je objavila da su odlučili za putnike iz Sarajeva osigurati “odgovarajuće kapacitete i posebne cijene da bi se svi putnici čiji su planovi za putovanje sada djelomično ili potpuno ugroženi, brzo i udobno prevezli do svojih krajnjih destinacija, preko Beograda”. Iako za sad nema detalja što točno srpski nacionalni prijevoznik po ovom pitanju misli sve napraviti, vjerojatno veći tip zrakoplova na ruti Sarajevo – Beograd, u njihovoj objavi se navodi da će se promotivne cijene odnositi na linije iz Sarajeva preko Beograda za: Zürich, Nürnberg, Salzburg, Veneciju, Kopenhagen, Amsterdam te Düsseldorf. Air Serbia je slične poteze radila i kod kolapsa zračnih prijevoznika u Crnoj Gori, Sloveniji, Rumunjskoj te Turskoj. Iz samog Wizzaira ističu da, usprkos zatvaranju baze, neće prestati potpuno operirati te će i dalje nastaviti letjeti do Abu Dhabija i London Lutona. Uz to, najavljuju, konsolidirati će svoje prisustvo u bazi u Tuzli te dodati nove letove od tamo prema nizozemskom Eindhovenu, kao i pojačati frekvencije na postojećim rutama iz Tuzle do švicarskog Basel Mulhousea te njemačkih Freiburga, Dortmunda i Memmingena.

Kako je ipak većina Wizzairovih linija iz Sarajeva bila okrenuta prema zapadu, a ne istoku, pitanje je može li novonastalu situaciju iskoristiti i hrvatski nacionalni prijevoznik Croatia Airlines koji je ipak za 400-tinjak kilometara i nekoliko sati putovanja bliži svim navedenim destinacijama koje je održavao Wizzair, a sada na njih pikira Air Serbia? Iz hrvatskog avioprijevoznika nam kažu da je tržište Bosne i Hercegovine važno regionalno tržište Croatia Airlinesa, što potvrđuje činjenica da su izravni letovi Zagreb – Sarajevo putnicima na raspolaganju svakoga dana u tjednu, dvaput na dan, osim subotom, čime su usluge hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika dostupne i poslovnim ljudima i turistima. “U predstojećem zimskom redu letenja (30. listopada 2022. – 26. ožujka 2023.) uvodi se i drugi dnevni let subotom tako da će putnici na ovoj liniji imati na raspolaganju dva dnevna leta svakoga dana u tjednu. Vrijedi podsjetiti kako je upravo zrakoplov Croatia Airlinesa još 1996. godine prvi sletio u sarajevsku zračnu luku i tako otvorio novo poglavlje u njezinom radu i razvoju, a u proteklih 26 godina kompanija neprekidno povezuje glavne gradove Hrvatske i Bosne i Hercegovine”, komentirali su za Poslovni dnevnik iz hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika.

Croatia Airlines je proteklih dana objavila da do 2026. mijenja postojeće avione novom unificiranom flotom i prelazi na jedan tip zrakoplova na mlazni pogon. Trenutno je u njihovoj floti pet zrakoplova Airbus A319, kapaciteta 144 putnika, jedan zrakoplov A320 kapaciteta 174 putnika te šest turbopropelerskih Bombardiera De Havilland Canada Dash 8-Q400 kapaciteta 76 putnika po avionu. Sve njih Croatia planira zamijeniti novim Airbusom A220 kapaciteta do 148 putnika. Pojašnjava se da će se zamjena flote realizirati kroz narudžbu šest novih A220 zrakoplova, koji su ugovoreni kao dodatak postojećem ugovoru koji je kompanija zaključila 2008. tada za A319 zrakoplove, koji su potom 2015. godine zamijenjeni u A320 neo tip, da bi se konačno danas nakon usvojene strategije za novi razvojni ciklus odabrao tip A220, kapaciteta 127 i 148 sjedala.
“Prilikom donošenja odluke posebna je pozornost bila posvećena kretanjima na visoko konkurentnom zrakoplovnom tržištu, cijenama goriva i emisijama CO2, ciljevima zelenih politika EU, te zahtjevima putnika. Novim i kvalitetnijim zrakoplovima A220, kapaciteta 148 i 127 sjedala, osigurat će se bolji odgovor na konkretne potrebe putnika i efikasniji poslovni model, zahvaljujući kojem će se otvoriti i dodatne prilike u našem poslovanju,”, naveli su iz Croatia Airlinesa.

Komentirajte prvi

New Report

Close