Nove tehnologije znatno utječu na svakodnevni život, čineći nas efikasnijima i omogućavajući brojne prednosti. Tako je i u automobilskoj industriji, a posljedično i u sustavu tehničkog pregleda vozila.
Vozila postaju sve naprednija, a stanice za tehnički pregled ažurno se prilagođavaju tom napretku i očekivanjima klijenata te digitaliziraju poslovanje radi veće učinkovitosti organizacije.
Od 2022. godine je u stanice za tehnički pregled vozila od strane Centra za vozila Hrvatske uvedena dostava elektronički potpisanih dokumenata putem online aplikacije, a koji su povezani s određenim vozilom preko VIN oznake (broja šasije). Ovako dostavljeni dokumenti vidljivi su svim stanicama za tehnički pregled vozila u RH sljedećih 15 dana od dana dostave.
STP se potom, prilikom pozivanja vozila u postupku prijave tehničkog pregleda ili registracije, automatski obavještavaju o postojanju elektroničkih dokumenta, mogu pregledati dokument, provjeriti valjanost digitalnih potpisa i, mogu ih preuzeti i koristiti u postupcima u originalnom, elektroničkom obliku.
Tu se, primjerice, radi o kupoprodajnim ugovorima, ugovorima o leasingu, punomoćima, sudskim odlukama ili presudama te računima.Osim toga, u STP se podaci prenose putem RFID kartice. Uređaji koji se implementiraju u STP su VIK17 (rezultati s valjaka), OWR17 (rezultati eko testa + OBD) te RFID čitač koji je spojen na svaku radnu stanicu nadzornika, tj. referenta.
Prednosti su višestruke: smanjena pogreška prilikom čitanja podataka s uređaja, prepisivanja podataka i prilikom izbora TP-a, skraćeno vrijeme unosa rezultata, smanjena mogućnost potencijalne manipulacije podatcima, moguća implementacija drugih uređaja unutar STP-a te smanjena potrošnja uredskog materijala. Spomenuti OBD (On Board Diagnostics) sustav je koji omogućava provjeru ispravnosti i funkcionalnost komponenata u vozilu, ne samo u STP, već kontinuirano kao stalni nadzor komponenti.
Neprekidno se nadzire neravnomjeran rad, sustav za pripremu goriva, električni krugovi komponenti odgovornih za sastav IP i karakteristika signala lambda sonde, a povremeno rad sustava poput katalizatora, kada su postignuti određeni uvjeti (broj okretaja, opterećenje, neki ciklus vožnje).
Nakon što je obavljena dijagnostika pojedinih komponenti ona se evidentira u kodu spremnosti, a u STP postoji uređaj za OBD dijagnostiku koji se spaja s elektroničkim sučeljem vozila i pokazuje (ne)ispravnost komponenti.Kod digitalnih je rješenja posebno smanjena mogućnost pogreški pri prepisivanju podataka.
CVH je zato bio partner u projektu uvođenja digitalne police osiguranja od automobilske odgovornosti, kroz koji se omogućila provjera postojanja police u realnom vremenu prilikom registracije vozila, čime se postigao brži protok informacija i poboljšala kvaliteta podataka.
Primjerice, u Hrvatskoj ih je u 2018. bilo izdanih nešto malo više od dva milijuna, a kod njih oko 20 tisuća utvrđene su greške u prepisivanju podataka s police u sustav.