Razvoj financijskih usluga prema revidiranoj PS2D direktivi, koja je otvorila sučelja banaka za pristup pružateljima platnih usluga, osigurao je poslovnim subjektima skraćenje radnih procesa i povećanje operativnost.
Osim u online plaćanjima, najznačajnije promjene vidljive su i u integraciji usluga plaćanja i informiranja o stanju na bankovnim računima u računovodstvene i poslovne programe.
Dvije temeljne usluge revidirane direktive, PIS (Payment Initiation Service) i AIS (Account Information Services), zasad jedina na tržištu pruža tvrtka Elektronički računi kao licencirana institucija za platni promet.
”Uz uslugu ePlati, kojom smo objedinili usluge iniciranje plaćanja (PIS) i informiranje o računu (AIS), poslovni subjekti više neće raditi u prošlosti, nego će u stvarnom vremenu imati uvid u sredstva na svim bankovnim računima i raspolagati njima iz računovodstvenog programa”, istaknuo je Marko Emer, CEO Elektronički računi.
Ova usluga dodatno automatizira transakcijske procese, a poslovnim subjektima daje mogućnost da konzumiraju jeftiniju, dostupniju i učinkovitiju financijsku uslugu. To bi kao prednost posebice mogli osjetiti odjeli računovodstva i računovodstveni servisi.
”Interno računovodstvo u nekoj kompaniji najčešće ima pristup izvodima po računima od prethodnog dana, no vanjska se suočavaju s problemom zakašnjele dostave dokumenata. Aktivacijom usluge ePlati (AIS), sami biraju dinamiku zaprimanja podataka o promjenama po računima; čak i u stvarnom vremenu mogu pratiti platni promet subjekata kojima vode financijsko poslovanje”.
Stanje svih računa na jednom mjestu
Primjenom usluge informiranja o računu (AIS) računovođa ne mora ulaziti u internetsko bankarstvo kako bi provjerio uplate ili skidao i knjižio izvode, nego sve podatke o prometima i stavkama prometa po poslovnim žiroračunima, kao i izvode, automatski zaprima u poslovni ili računovodstveni softver.
”Šira primjena usluge informiranja o računu pruža mogućnost automatskog knjiženja izvoda; subjekt u svom računovodstvenom programu zada nalog kroz ePlati (AIS) da u određenom periodu ili u određeno vrijeme sustav povuče sve izvode o prometima po svim bankovnim računima i sam ih proknjiži na unaprijed određena konta”, pojašnjava Emer.
Velike promjene korisnici će osjetiti i u načinu zadavanja naloga za plaćanje. Pružatelj platnih usluga je sada posrednik između klijenta i banke tako da prenosi informacije od jednog do drugog, eliminirajući nepotrebne radne korake kao što je “ulogiravanje” u internetsko bankarstvo radi plaćanja naloga.
”Ako je u računovodstvenom programu knjigovodstvena isprava već evidentirana, subjekt unutar programa zadaje nalog za plaćanje, ePlati provodi analizu rizika i mjere sprječavanja zloporabe i pranja novca pa provjerenu platnu transakciju dostavlja u banku, koja provjerava autorizaciju klijenta i trenutno provodi platnu transakciju”, ističe CEO Elektroničkih računa.
Plaćanje iz računovodstvenog softvera
Putem ePlati (PIS) mogu se plaćati računi u papirnatom ili elektroničkom obliku, ponude ili putni nalozi, odnosno sve valjane knjigovodstvene isprave koje se evidentiraju i knjiže u računovodstvenom programu, poput plaća ili drugih vrsta dohodaka.
”Korisnik ePlati (PIS) više ne mora generirati datoteke s platnim nalozima iz poslovne aplikacije i potom ih ručno prepisivati ili učitavati u internetsko bankarstvo. U računovodstvenom softveru bira dokument i banku s koje plaća te određuje je li riječ o tekućem ili budućem plaćanju, odnosno hoće li izvršiti pojedinačno ili grupno plaćanje”.
Nakon provedbe naloga zadanog u računovodstvenom softveru, banka putem ePlati (PIS) korisniku vraća informaciju o statusu naloga i to direktno u računovodstveni program. Korisnik ponovno ne mora pristupati internetskom bankarstvu.
”Dosadašnji proces zadavanja, odnosno plaćanja naloga kroz ePlati se skraćuje na dva koraka – iniciraj i autoriziraj plaćanje”, zaključio je Marko Emer, CEO Elektroničkih računa.
* Sadržaj omogućio mojeRačun