ByteDance Ltd., matična tvrtka platforme TikTok, zabilježila je više nego utrostručenje svojih operativnih gubitaka prošle godine na više od 7 milijardi dolara jer je mnogo trošila kako bi nastavila streloviti rast.
Otkrilo je to financijsko izvješće podijeljeno zaposlenicima, što je zapravo rijedak slučaj uvida u pomno čuvane financije te tvrtke. ByteDance je također ostvario operativnu dobit u prvom tromjesečju 2022., što ukazuje na to da bi jedan od najvrjednijih startupa na svijetu mogao doći na prekrenicu.
Izvješće poslano zaposlenicima u kolovozu i pokriva cijele godine za 2020. i 2021., kao i prvo tromjesečje 2022. te pruža jedan od najdetaljnijih pogleda na to kako tvrtka funkcionira i kakvi su joj planovi za budućnost.
Kineske aplikacije
Izvješće pokazuje da tvrtka ubrzano povećava prihode, akumulira ogromnu ratnu škrinju novca i drugih ulaganja, ali s neto rezultatima opterećenim desecima milijardi dolara nerealiziranih tržišnih gubitaka na konvertibilnim vrijednosnim papirima.
Nerealizirani gubitak nastaje kada tržišna vrijednost vrijednosnice padne iako imovina nije prodana. Ponajviše zbog računovodstvenog tretmana tih vrijednosnih papira, neto gubitak ByteDancea povećao se za više od 87% na 84,9 milijardi dolara u 2021., prema izvješću.
Operativni gubici kineske tvrtke u 2021. iznosili su ukupno 7,15 milijardi dolara, u odnosu na 2,14 milijardi dolara u 2020., stoji u izvješću.
Dok je TikTok daleko najistaknutiji proizvod tvrtke u SAD-u, ByteDance također pokreće aplikacije koje koriste stotine milijuna ljudi u Kini – uključujući aplikaciju za kratke video zapise Douyin i Jinri Toutiao ili Today’s Headlines.
Prihod je dosegao gotovo 18,3 milijarde USD u prva tri mjeseca 2022., što je povećanje od gotovo 54% u usporedbi s 2021. ByteDance je pokazao da počinje obuzdavati troškove, s neto gubitkom za to razdoblje od 4,7 milijardi dolara, smanjenjem od gotovo 84% u odnosu na 29,1 milijardu dolara godinu dana prije.
Smanjenje neto gubitaka u prvom tromjesečju 2022. moglo bi odražavati promjenu vrijednosti ByteDancea jer su kineske internetske tvrtke pogođene državnim udarima na tehnološku industriju.
Snap žrtva rasta
Pojava TikToka “bila je nešto nezamislivo”, rekao je Evan Spiegel, izvršni direktor Snap Inc., tvrtke koja je kao žrtva rasta TikToka morala otpustiti 20 posto radnika. “Nijedan startup ne bi si mogao priuštiti ulaganje milijardi i milijardi dolara u akviziciju korisnika na takav način diljem svijeta.”, kažu upućeni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu