Lovci na stručnjake američkog Riviana, zadovoljni su kadrovima koji su im ponuđeni na Strojarskom fakultetu u Beogradu.
Otvaranje razvojnih centara, kao što je to prvi učinio njemački ZF, a najavili Continental i Nidec te odnedavno američki Rivian najbolja je moguća stvar za inženjersku struku jer se tu zapošljava samo visokoobrazovani kadar s tehničkih fakulteta.
Robert Scaringe, vlasnik Riviana koji proizvodi električna terenska vozila u Srbiji otvara razvojni centar u kojem će zaposliti 200 inženjera, piše portal politika.rs.
Jeftiniji, ali ih nema
Petar Petrović, profesor Mašinskog fakulteta u Beogradu s katedre za proizvodno strojarstvo slaže se da Rivian najvjerojatnije u Srbiju dolazi jer su ovdje inženjeri jeftiniji, ali njih nema.
Prema njegovim riječima na beogradskom Mašinskom fakultetu su 2021. godini “proizveli su” samo 23 inženjera proizvodnog strojarstva, 2020. godine 44, 2019. 33 inženjera proizvodnog mašinstva, 2018. je s ovog fakulteta izašao 21 proizvodni inženjer, a nekada je svake godine diplomiralo između 100 i 150 inženjera proizvodnog strojarstva.
Situacija na drugim fakultetima je još lošija. Profesor dr. Vladimir Popović, dekan Mašinskog fakulteta u Beogradu, kaže da ne postoje nezaposleni mašinski inženjeri i da ga bar dvije godine nitko od studenata nije pitao za pomoć pri zapošljavanju.
“Većina njih se zapošljava u Srbiji, čak i tijekom studija, kao apsolventi. Upisujemo 680 studenata godišnje na svim studijskim programima, a godišnje naš fakultet završi oko 350 master inženjera. Mali broj njih odlazi u inozemstvo. Možda su više odlazili prije pet ili deset godina, ali to više nije slučaj”, ističe dekan Popović.
Kvaliteta znanja
Beogradski Strojarski fakultet od početka sudjeluje u priči oko dolaska Riviana, koji proizvodi električna teretna vozila, a u Srbiji planira otvoriti razvojni centar u kome će biti posla za 200-tinjak inženjera.
“Dva put su nas posjetili, predstavljen im je fakultet, a potom su razgovarali sa studentima s raznih katedri, i to bez prisustva nastavnika. Bili su vrlo zadovoljni razgovorima sa studentima. Osim našeg, posjetili su i Elektrotehničkih fakultet, kao i Fakultet organizacionih nauka.
Ja sam imao s njima tri sastanka. Dolazio je njihov čovjek zadužen za ljudske resurse iz Londona i bio je veoma zadovoljan. Vjerujem da je i to razlog zašto su odlučili u Srbiji otvoriti razvojni centar jer će zaposliti veliki broj inženjera”, navodi dekan Mašinskog fakulteta.
Za kompaniju kao što je Rivian interesantni su studenti koji završe automatsko upravljanje, motorna vozila, dizajn u strojarstvu, motore, informacijske tehnologije u mašinstvu, proizvodno strojarstvo…
“Otvaranje tvornice za državu je bolja opcija, ali što se tiče fakulteta, odnosno inženjera razvojni centar je najbolja varijanta. Manje više će u tom razvojnom centru biti zaposlen visokoobrazovani kadar. To je dobar model.
Nije dobro da se samo otvara fabrika, jer u proizvodnom pogonu se zapošljava od 10 do 20 inženjera. Jako je dobro što je ZF prvi otvorio razvojni centar u Pančevu i zaposlio 150 inženjera”, smatra dekan Popović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu