Sapune iz Kljaka zamijetio Vogue, a osvojili su i DM

Autor: Josipa Ban , 29. rujan 2022. u 22:00
Jelena Bikić /I. Čagalj/PIXSELL

Jelena Bikić, osnivačica tvrtke Silvan, inspiraciju za kozmetički biznis našla u seriji The Apprentice.

Nije trebalo dugo da ručno rađeni sapuni iz Kljake pokraj Splita postanu dobro poznati domaći brend. U šest godina od osnivanja Jelena Bikić, vlasnica Silvana, koja je u posao izrade sapuna krenula s dečkom Srđanom Poparom, niže same uspjehe.

Prodaja raste iz godine u godinu, a u međuvremenu su uspjeli biti uključeni u Vogue Beauty Secrets kampanju te ući na police najveće drogerije u Hrvatskoj – dm-a.

“Trenutno radimo na nekoliko zanimljivih projekata i namjeravamo i dalje ići u smjeru inovativnosti. Nadamo se u budućnosti proširiti liniju svojih proizvoda te proširiti poslovanje na EU tržište”, najavljuje Bikić ne otkrivajući više od ovoga.

Godina i pol učenja
Trenutno paletu Silvan proizvoda čine četiri sapuna i jedna poklon kutija, a ono po čemu se izdvajaju na rastućem tržištu prirodne kozmetike nije samo kvaliteta proizvoda već i priča koja stoji iza ovoga brenda.

“Svi su naši proizvodi ručno izrađeni od prirodnih sastojaka poput saponificiranih ulja, eteričnih ulja i dodataka poput mljevene kave, morske soli ili aktivnog ugljena. Nema sintetičkih mirisa ili boja, nema alkohola koji isušuju. Proizvodi se rade u malim serijama kako bi se osiguralo da su uvijek svježi i očuvani na prirodan način”, objašnjava mlada osnivačica obrta na čiju je odluku da krene u biznis prirodne kozmetike utjecala britanska serija The Apprentice u kojoj su natjecatelji morali napraviti vlastiti kozmetički proizvod i prodati ga.

Nju i Srđana ta je ideja toliko fascinirala da su, nakon dugog razgovora, odlučili da bi i oni mogli pokušati izraditi vlastiti kozmetički proizvod. Počeci sigurno nisu bili laki jer je Jelena završila studij povijesti umjetnosti i engleskog jezika, a pokretanje obrta iz dijametralno suprotne branše – kemije – zahtjevalo je prekvalifikaciju.

Svi proizvodi ručno su izrađeni od prirodnih sastojaka poput saponificiranih ulja, eteričnih ulja i dodataka poput mljevene kave, morske soli ili aktivnog ugljena/PD

“Godinu i pol dana posvetila sam stjecanju potrebnih kvalifikacija i adaptaciji prostora u kojem će se odvijati proizvodnja. Nismo krenuli iz garaže, ali krenuli smo iz očeve alatnice. Bila je to jedina soba u našoj obiteljskoj kući koja je imala zaseban ulaz, što je bio jedan od zakonskih zahtjeva.

U velikoj transformaciji pomagala je cijela obitelj i prijatelji te je ono što je nekoć bilo alatnica, danas pravi laboratorij”, prisjeća se Jelena, koja je sapune naučila raditi putem YouTube tutoriala.

Njezino obrazovanje pak pomoglo je da oko kvalitetnog i ručno rađenog Silvan sapuna stvori originalnu priču. “Ona je s jedne strane nostalgična i inspirirana životima ljudi koji su obitavali pod ovim istim nebom nekoliko tisuća godina prije nas, a s druge strane utire put boljoj i zelenijoj budućnosti za sve nas jer se pakiranje može posaditi, pa se pretvara u cvijeće”, objašnjava Jelena dodajući da je upravo pakiranje točka na i priče o Silvan kozmetici.

“Naime, samo ime brenda dolazi od Silvana – božanskog zaštitnika divlje prirode – a kako bismo se pobrinuli da u domove svi koji koriste Silvan sapune unesemo dašak netaknute prirode, zapakirali smo sapune u biorazgradivi papir u koji su utkane sjemenke livadnog cvijeća”, ističe. Ovu su priču i kvalitetu prepoznali i u Vogueu iz kojega je jednog dana 2019. došao email s ponudom da se Silvan uključi u njihovu kampanju Vogue Beauty Secrets.

Jelena ističe da je ova iznenadna ponuda bila potvrda kvalitete proizvoda te originalnosti dizajna i brenda. “Objava u Vogue magazinu bila je odskočna daska i možemo reći da je od tog trenutka počeo značajniji rast prodaje”, kaže Jelena.

Zaokružena priča
Drugi je uspjeh bio suradnja s dm-om na čijim se policama diljem Hrvatske nalaze Silvan proizvodi. “Usporedila bih ostvarenje suradnje s dm-om s objavom u Vogueu.

“Oba su slučaja rezultat uloženog truda u razvoj ideje i samih proizvoda. Promislili smo i o najsitnijim detaljima i uspjeli stvoriti jednu zaokruženu priču u kojoj tržištu nudimo iznimno kvalitetan proizvod, ali i dajemo zanimljivu dodatnu vrijednost. To je u konačnici i prepoznato”, ističe Jelena.

4

sapuna i jedna poklon kutija čini paletu Silvan proizvoda

Osim s dm-om, surađuju i s nekoliko concept storeova, nacionalnim parkovima i parkovima prirode, dok za veliki broj organizacija i tvrtki, organizatora raznih događanja poput konferencija i drugih poslovnih okupljanja, rade personalizirana pakiranja.

“Silvan proizvodi pokazali su se kao odličan promotivni materijal jer su ekološki i održivi, pa ga prepoznaju poslovni subjekti koji žele dodatno istaknuti svoju inovativnost na tržištu i svoju posvećenost zaštiti okoliša. U tom kontekstu ostvarili smo suradnje s hotelima i privatnim smještajima, turističkim zajednicama, ali i drugim institucijama koje za svoj cilj imaju promicanje kulturnog naslijeđa te želju za očuvanjem prirode”, otkriva Jelena.

Svoje proizvode najviše prodaju na domaćem tržištu. “Imamo nekoliko suradnji s prodavaonicama u Sloveniji i Poljskoj, a od ove godine imamo i suradnju s distributerom za talijansko tržište”, ističe Jelena navodeći da joj je cilj izvoz na tržište EU-a. To će u ovim turbulentnim vremenima svakako biti izazovno.

“Situacija iz dana u dan postaje sve izazovnija, ali kako je rekao jedan moj bivši šef, a danas rekla bih i prijatelj od kojeg sam naučila jako puno toga o poslovanju, poduzetništvo je stalno rješavanje problema. No nastavljamo i dalje stavljajući ljude i kvalitetu partnerskih odnosa na prvo mjesto”, optimistična je Jelena.

Komentirajte prvi

New Report

Close