Industrija video-igara iznimno je jak zamašnjak razvoja Srbije u kojoj tri tisuće ljudi radi u 130 gejming kompanija čiji ukupni prihodi su samo prošle godine iznosili oko 125 milijuna eura, rečeno je na regionalnom skupu “Level Up your IP:101 Strategies for Videogame Developers” u Privrednoj komori Srbije, izvijestio je portal eKapija.
Tri tisuće zaposlenih
Zbog ubrzanog rasta gejming industrije i njenog globalnog značaja, ključnu ulogu u daljem razvoju ovog propulzivnog i profitabilnog biznisa u Srbiji ima zaštita prava intelektualnog vlasništva”, istaknuo je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju u Privrednoj komori Srbije.
“S više od 200 milijardi dolara godišnje, industrija video-igara u svijetu i kod nas počinje biti zamašnjak razvoja. Više od 130 kompanija u Srbiji zapošljava oko 3000 ljudi u ovoj industriji”, naveo je Vesović.
Za ovu brzorastuću granu industrije predviđa se da će u 2026. godini vrijediti oko 330 milijardi dolara i da će broj gejmera u svijetu uskoro dosegnuti brojku od tri milijarde.
Vladimir Marić, direktor Zavoda za intelektualno vlasništvo ukazao je na činjenicu da je 70-ih godina prošlog stoljeća udio tzv. nematerijalnih dobara, patenata, žigova, industrijskog dizajna u imovini poduzeća, iznosio 17%, a da danas iznosi 85 posto.
Dodao je da 5 posto BDP-a u Srbiji stvaraju kreativne industrije, a polovina tog iznosa dolazi iz Sektora za informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT).
Gejming i blockchain
“Cijele privredne grane i industrije počivaju na intelektualnom vlasništvu. Svako moderno društvo zato mora voditi računa o zaštiti intelektualnog vlasništva, pored ostalog, i tako što će poboljšavati obrazovanju o tome, prije svega privrednika i akademskih građana, ali i svih drugih koji sudjeluju u kulturnom i ekonomskom životu Srbije”, naglasio je Marić.
IKT sektor u Srbiji proteklih godina ostvario je veliki rast, a gejming, s blockchainom, viđeni su kao jedni od najviše obećavajućih sektora. Upravo tri najveće akvizicije u Srbiji koje su se dogodile u IT industriji iz gejming su sektora, podsjetio je Relja Bobić, programski direktor Asocijacije industrije video-igara Srbije.
Virag Halgand, šefica odsjeka za zemlje srednje Europe i Baltika i Mediterana u Svjetskoj organizaciji za intelektualno vlasništvo naglasila je da je s 300 mlrd. USD globalnog rezultata u dvije godine, industrija video igara pokazala otpornost, te da i dalje raste.
Regionalni skup “Level Up your IP:101 Strategies for Videogame Developers” ili u slobodnom prijevodu “Povežite svoj IP:101 strategije za programere videoigara” priredili su Svjetska organizacija za intelektualno vlasništvo WIPO i Zavod za intelektualno vlasništvo Srbije, u suradnji sa Službom za inovacije Privredne komore Srbije i Udruženjem Serbian Games Association SGA.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu