Odlazak na zahod nekad je bio i bijeg od svijeta. Neki su ondje čitali novine, ali generalno je to bio kratak predah od svega.
No vremena su se izmijenila. U istraživanju tvrtke za sigurnost na internetu NordVPN provedenom na 9800 ljudi u 10 zemalja, pokazalo se da 65 posto ljudi danas na zahodu koristi smartfon.
U tomu prednjače Španjolci s 80 posto, a slijede ih Poljaci (73 posto) i Amerikanci (71 posto). Na začelju su, barem u zemljama u kojima je istraživanje provedeno, Australci (62 posto), Britanci i Nijemci (59 i 55 posto).
Najpopularnija aktivnost mobitelima na zahodu je švrljanje po društvenim mrežama (53 posto), čitanje vijesti (38 posto) i igranje igrica (31 posto).
Najčešće se pri odazivu zovu prirode smartfonom koriste milenijalci (od 26 do 41 godine), a slijedi ih generacija Z (od 18 do 25 godina).
Ali nije to nov fenomen, tvrdi Clemens Stachl, profesor bihevioralnih znanosti na švicarskom sveučilištu u St. Gallenu.
“Ljudi su i prije mobitela ‘konzumirali’ medije na zahodu”, kaže Stachl te dodaje da to danas poprima novu dimenziju.
“U tom kontekstu mislim na funkcije koje smartfon ima. Dok ste na zahodu možete igrati igrice, plaćati račune, kupovati, planirati putovanja, čak i obavljati radne zadatke”.
Hans-Jürgen Rumpf, psiholog s njemačkog sveučilišta u Lübecku u današnjem ponašanju vidi nastavak tradicije.
“I u prošlosti su ljudi čitali na zahodima – novine, knjige ili stripove. Takvo je ponašanje uobičajenije među muškarcima”, kaže te dodaje da je danas ta pojava raširenija jer smartfon nudi više mogućnosti od knjige.
Načelno, Rumpf korištenje mobitela na zahodu ne smatra štetnim, ali upozorava da je ovisnika o mobitelima sve više i da su oni koji ga koriste i ondje u većoj opasnosti da to postanu.
Ljude savjetuje da budu svjesni toga koliko koriste smartfon i da ga češće odlažu, posebno kad jedu ili idu u krevet. A možda i da ga se povremeno okane i na zahodu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu