Vrući dani su čini nam se iza nas, ljudi su se vratili s godišnjeg, a neke nove priče čekaju biti ispričane. Mnoge uspješne poslovne priče obilježavaju se različitim događajima, a iza svake priče i iza svakog događaja stoje ljudi.
Zapravo, to su cijeli timovi ljudi koji omogućuju da se nečija priča daleko čuje. Kako funkcioniraju stvari iz prve ruke razgovarali smo s dvojcem iz PROteama sa zagrebačke Kamenarke. Kako nam otkrivaju direktor i producent Dejan Brcković i projektna menadžerica i producentica Iva Sarić, najgori scenarij koji se može dogoditi je onaj kojeg možemo opisati kao “sto baba, kilavo dijete.
” Priča mora biti jasno posložena, ljudi moraju biti najbolji u svom poslu i međusobno se nadopunjavati. Zapravo, događaj je ni manje ni više, nego projekt – priča koja počinje idejom, a završava feedbackom. Sve između je suradnja između ljudi, kao što su producent, tonac, tehničar i mnogi drugi.
Kako počinje i završava organizacija jednog događaja?
Filozofski bi se moglo reći da organizacija događaja nema zapravo konkretan početak. Svi upiti klijenata (organizacija, tvrtki i fizičkih osoba) se poprilično razlikuju pa događaj već može imati konstrukciju, koncept, razrađen program pa čak i rezerviranu lokaciju te su isključivo potrebne daljnje smjernice i potpuna realizacija.
S druge strane, često se događa da su upiti koncipirani po principu ključ u ruke. U Hrvatskoj je veoma mali broj tvrtki koje imaju djelatnost organizacije svih vrsta događaja, ali i da posjeduju vlastitu tehničku opremu odnosno tehničku produkcijuda su upiti koncipirani po principu ključ u ruke.
U Hrvatskoj je veoma mali broj tvrtki koje imaju djelatnost organizacije svih vrsta događaja, ali i da posjeduju i vlastitu tehničku opremu odnosno tehničku produkciju.
Takve tvrtke su koliko-toliko osiguranje da će događaj proći bez grešaka s obzirom na znanje i stručnost. Ne kaže se bez veze “Sto baba, kilavo dijete”. Događaj završava kada je u potpunosti realiziran te se dobije feedback klijenta. Možemo reći da znamo da je događaj uspješan ako se nastavi suradnja.
Za kakve vrste događaja i u kojim situacijama će nam biti potrebna tehnička oprema?
Za veliku većinu pa zapravo i skoro sve vrste događaja je potrebna tehnička oprema. Konferencija? Morate imati razglas, rasvjetu, video realizaciju zbog prezentacija i realizacije programa.
Sportski eventi? Ne može funkcionirati bez adekvatnog razglasa. Domjenak? Uvijek je prisutna glazba sa šarolikom rasvjetom. Bez audio-video-light opreme danas je skoro pa nemoguće imati event. Ipak, u digitalnom smo dobu.
Postoji li danas uopće događaj bez tehnike?
Kako je rečeno – teško da postoji događaj bez adekvatne tehničke opreme. Bilo da su video elementi u pitanju, kamere, led ekrani, prezentacijska platna, rasvjeta, a bezuvjetno i audio oprema.
Recimo da unajmimo tehničku opremu, što s njom? Trebamo li unajmiti i producenta koji će nam pomoći sa svime?
Događaji koji zahtijevaju tehničku opremu, sa sobom “vuku” i ljude. Netko treba tu opremu dopremiti, montirati i demontirati, a za to su zaduženi tehničari. Netko treba upravljati led ekranima, prezentacijama, i ostalim vizualnim elementima, a za to su zaduženi video realizatori. Za audio opremu su zaduženi ton majstori, odnosno od milja rečeno – tonci.
Light majstori, kamermani, IT tehničari potrebni su ako se radi o online eventu itd. Brigu o svima njima vodi producent. Ukoliko klijent ima zaposlenu osobu koja poznaje tehniku, ima znanje o organizaciji eventa te zna riješiti tehničke situacije, onda nije potrebno unajmiti producenta, no to se događa veoma rijetko.
Kako će nam producent pomoći s tehničkom opremom i kako će nam pomoći uopće?
Producent vodi svu komunikaciju sa klijentom u vezi realizacije eventa. Koordinira apsolutno sve, od dobavljača, lokacije i najviše o akterima vezanim za tehničku produkciju. Sve brige koje proizlaze iz toga preuzima producent na sebe.
S kojim vještinama dolazi producent i može li nam on pomoći da stvari slučajno ne pođu po zlu?
Producent je organizirana i pedantna osoba koja izvrsno barata tehničkom opremom, terminologijom. Koordinira čitav event sukladno scenariju/programu događaja. Komunicira i vodi klijenta, moderatora, tehničare i sav personal kroz event.
To je poprilično zahtjevan posao koji nalaže hrpu strpljenja, snalažljivosti ali i improvizacije. Moglo bi se reći da je producent event manager sa znanjem o tehničkoj produkciji.
Producent mora znati koji tip tehnike pripada kojem eventu. Naime, nisu svi razglasi isti, nije sva video oprema ista. Ne zahtijeva svaki event istu opremu.
* Sadržaj omogućio PROteam