Mnogi chefovi će se složiti da im najviše dižu živce gosti koji ne cijene njihov rad, što uostalom nije nimalo neobično jer, malo ljudi će se sa smiješkom uzdići iznad takve situacije, piše Pun kufer. Opravdano ili ne, chefovi se drže za glavu (ili srce) kada smatraju da gost ne poštuje namirnicu, a jedan od takvih primjera je kada se dobar i skup komad ribe ili mesa mora ispeći ‘well done’.
Neki će to nazvati karbonizacijom odreska, ostali jednostavno ne razumiju zašto netko želi tvrdi komad mesa, ali s druge strane nemaju svi ljudi teka kada vide crvenkaste sokove u tanjuru i meku, ružičastu unutrašnjost, a baš žele pojesti steak. Gost će reći kako je on taj koji plaća račun i jede odrezak pa makar imao i teksturu potplate, ali i chefovi imaju svoju stranu priče.
Chefovi, kao i cijela restoranska ekipa će vam zamjeriti i nedostatak humanosti, odnosno ako se jednostavno ne pojavite u restoranu umjesto da nazovete i otkažete stol, ne poštujete konobare i kuhare ili inzistirate na tome da dobijete nešto što nije moguće.
“Iz takta me može izbaciti onaj gost koji ne poštuje kuhara i kuharski zanat. Ja kao kuhar jako poštujem sve goste i trudim se oko njih stvarno jako, bez obzira tko su. Otkad kuham u Hrvatskoj primijetio sam da puno gostiju ne poštuje kuhare i ponaša se kao da su njihovi vlasnici”, kaže chef Matija Bogdan.
“Izbaciti iz takta me može onaj gost koji je jeo u dva restorana i misli da je sve u životu probao”, napisao je chef Filip Horvat, a chefica Ana Grgić Tomić objasnila kako ne postoji gost koji je može izbaciti iz takta.
Chefu Tomislavu Gretiću živce diže ‘nekulturan gost’, Marku Palfiju ‘neuk’, Deniju Srdoču ‘gost koji ne shvaća koncept restorana’, a Davidu Skoki ‘glupan’. Bracu Sanjina najviše smeta bahatost i manjak pristojnosti, baš kao i Hrvoja Zirojevića, piše Pun kufer.
‘Glupi ili neuki’ gost nije nužno onaj koji ne poznaje tehnike ili namirnice nego onaj koji ne želi proširiti vidike, naučiti ili isprobati nešto novo ako je već došao u takav restoran te toga nije svjestan. Uostalom, ‘glup ili neuk’ je i chef koji smatra da s lošim radom može zadržati goste.
Chefovi bi trebali imati razumijevanja za alergije i posebne načine prehrane i ako je to moguće prilagoditi jelo, ali oni gosti koji inzistiraju na tome da se izbaci namirnica poput luka iz variva, najčešće neće dobiti pozitivnu reakciju. Također, chefove će razljutiti i onaj gost koji kaže da je osjetljiv na gluten tek kada hrana stigne na stol.
Iznuđivanje besplatne hrane jer je burger navodno prepečen, juha previše slana ili salata kisela također ljuti chefove, osim ako se doista ne radi o njihovoj pogrešci. Osim toga, ako nešto nije u redu s hranom to se osjeti na prvi zalogaj, a ne nakon polovice porcije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu