Ugovor o gradnji 1+4 obalno ophodna broda za Ministarstvo obrane z 2014., nakon uredne isporuke prvog broda, iz slijepe ulice može izaći operacionalizacijom odluke Vlade koja kaže da se zbog promijenjenih okolnosti na tržištu prihvati povećanje cijena i to aneksira, umjesto da se ide u raskid ugovora. U Brodosplitu ističu da brodovi iz njihova vlasništva ne mogu izaći, zbog činjenice da gradnju nije moguće nastaviti negdje drugdje.
Bitnim smatraju plaćanje razlika u plaćenom i stvarnim troškovima svih izvršenih radova. Do sada ona iznosi više od 120 milijuna kuna, pa je kažu nemoguć i neodrživ nastavak gradnje po cijenama iz 2014., dok je zakonska dužnost uprave štititi poslovanje društva kojim upravlja. Prosječna gotovost 4 brodova u seriji iznosi 70%, pa je jamstvo za dovršetak njihove gradnje, poručuju, samo osiguranje potrebnih financijskih sredstava.
Do sada je plaćeno 70% ukupne vrijednosti ugovora prema cijenama iz 2014., iako po njima taj iznos pokriva samo 47% prema stvarnim troškovima. Tako je gledajući brodove u seriji do sada plaćeno samo 35,19% njihove troškovne vrijednosti na dan 1. veljače 2022. Od potpisanih pet aneksa, dva se odnose na korekciju ugovornog iznosa kroz njegovo smanjenje radi odustajanja naručitelja od dijela ugovorene specifikacije, a drugi na povećanje ugovornog iznosa u visini 10%.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu