Iako je bilo rečeno da će aplikacija biti gotova danas, to se nije dogodilo pa tajni kupci ove udruge nisu danas krenuli u akciju.
“Provjeravali smo, aplikacija nije još gotova, rečeno je da će biti sutra”, kazala je Knežević za N1 dodajući da je natječaj za tajnog kupca raspisan u travnju te da malo predugo sve traje i da su očekivali reakciju prije i ažurnije.
Pojasnila je i kako će tajni kupci pratiti cijeli proces.
“Svaki tajni kupac prati 20 proizvoda, svaki mjesec iste proizvode kod istih trgovaca ili ponuđača usluga. Mora se provjeriti je li cijena iskazana sukladno zakonu. Zasad popisujemo samo cijene u kunama jer obveza dvojnog iskazivanja cijena je obvezno tek od 5. rujna. Tada ćemo početi provjeravati je li cijena iskazana i u kunama i u eurima, je li ispod fiksni tečaj te je li to pravilno obračunato. S obzirom da se cijena mora iskazati na dvije decimale, moramo pratiti da ne bude zaokruživanja na više”, kazala je Knežević.
Kazala je i da je za pretpostaviti da će do zaokruživanja cijena doći i u Hrvatskoj ako se to dogodilo i u Italiji, i Sloveniji i Austriji.
“Nećemo biti nikakva iznimka s obzirom da smo još gori po pitanju pravnog uređenja. Vjerojatno će biti i kod nas toga. Budući da se o tome jako puno priča, očekujem da neće biti u tolikim razmjerima, da ćemo mi to kontrolirati pa će i trgovci valjda biti svjesni da trebaju iskazati pravilne cijene. Ako bude, mi ćemo to prijaviti”, poručila je Knežević.
Gdje treba najviše paziti?
Ističe da treba paziti u svim prilikama.
“Očekujemo da će kupcima u početku biti jako teško, ali treba uvijek preračunavati i kontrolirati. Naročito će biti teško u onom razdoblju od Nove godine do 14. siječnja kada će se moći plaćati i u jednoj i u drugoj valuti, a trgovci trebaju vraćati eure. Tu će biti najviše problema jer će ljudi plaćati kunama, a nazad dobivati eure. Upozoravamo ljude da trebaju reagirati odmah tamo, prije nego što se udalje od blagajne”, kazala je.
Napomenula je da potrošači moraju obratiti pažnju da trgovci i ponuditelji usluga imaju cjenik s iskazanim cijenama u kunama i u eurima.
Na pitanje zbog čega još ljudi zovu, otkrila je da je najviše problema vezano uz teleoperatere.
“Kada im se govori, govori im se jedno, a kada dođe (ugovor) u primjenu, dođe drugo. Ljudi se stalno žale i na cijene, ali na to ne možemo reagirati jer cijene nisu limitirane”, pojasnila je.
Smanjivanje PDV-a na hranu ocijenila je lošom odlukom Vlade.
“Dogodilo se obrnuto, ne da su namirnice pojeftinile nego su značajno poskupile. Da je Vlada limitirala cijene, a taj novac iskoristila za subvencioniranje trgovaca i proizvođača, onda bi potrošači bili na dobiti”, smatra Knežević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu