Odabir prave boce vina za prijatelja ili čak za sebe može se činiti kao nemoguća misija, čak i kada je izbor bio ograničen samo na crno i bijelo. Rosé je tu odluku dodatno zakomplicirao, a sada postoji još jedna boja koja se pridružuje – oranž, točnije narančasto vino, piše Lifehacker.
Iako se čini da su se oranž vina na tržištu pojavila preko noći, zapravo kao i većina vinskih praksi, postoji već tisućama godina. Ponovno je stekao popularnost kada su Gruzija i druge regije (Slovenija, Hrvatska i dijelovi Italije) počele obnavljati svoje tradicionalne prakse proizvodnje vina.
Nazvati ga “narančastim” je ipak malo pogrešno iako se samo ime se odnosi na nijansu (naravno nije napravljeno od naranče kao što ni rosé nije napravljen od ruža). Prikladniji izraz za ovo vino je “bijelo vino koje dolazi u dodir s pokožicom”, što je mnogo reprezentativnije i opisuje način na koji se proizvodi.
Kada govorimo o tome kako vina dobivaju boju, to je relativno jednostavno. Neka se vina proizvode tako da se sok zgnječenog grožđa pusti da fermentira zajedno s pokožicom koja obavija plod, a neka ne. Naravno, ne treba ni reći da se sva boja zadržava u pokožici grožđa, a ne u mesu.
Crno vino proizvodi se od crnog grožđa i macerira se s pokožicom od nekoliko dana do nekoliko mjeseci, dok se bijela vina proizvode od grožđa s kojeg je prije fermentacije skinuta pokožica. Iznenađujuća činjenica je i da se bijela vina ne proizvode samo od bijelog grožđa, naime, crno grožđe s kojeg je skinuta kožica prije fermentacije također će dati bijelo vino.
Bijelo vino bijelo vino koje dolazi u dodir s pokožicom proizvodi se na način kao i crna vina, ali od bijelog grožđa. Zdrobite bijelo grožđe i ostavite ga da se i fermentira s pokožicom, karotenoidi i drugi ekstrakti u pokožici daju svoju boju za vino u rasponu od bistre boje do maglovito narančasto-crvene, slične boji kasnog zalaska sunca. Pokožica daje složene tanine i tijelo vinu, a sok od bijelog grožđa daje mu voćnost koja je za mnoge i glavni razlog zašto su ljubitelj bijelog vina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu