Što biste da dobijete milijarde na lotu? Biste li si kupili sve o čemu sanjate ili pospremili dio na sigurno? Dok mnogi odrasli često muku muče s pitanjima iz osnova financijske pismenosti, za djecu je stigla interaktivna igrica Čuvari Zmajevog blaga koju je osmislila Erste banka iz Srbije s partnerima iz organizacije Nauči me.
Sve počinje kada Zmaj koji čuva Zlatnu planinu odluči otići u penziju i treba mu netko kome bi mogao prepustiti čuvanje svog blaga. Temeljena na istoimenoj knjizi Čuvari Zmajevog blaga autorice Dragice Mujković u izdanju Kreativnog centra iz Beograda, igrica traži da svaki junak ili junakinja odgovore na pitanja povezana s novcem da dokažu da znaju odgovorno brinuti o blagu.
Zabavna i edukativna igrica namijenjena je uzrastu od sedam do deset godina (uz malu pomoć roditelja mogu je igrati i mlađi) kako bi naučili važne stvari o novcu. Ponajprije trud koji je potrebno uložiti da bismo si mogli nešto priuštiti, koliko nešto vrijedi, je li nam to zaista potrebno i koliko naporno moramo raditi da ostvarimo svoje ciljeve.
Kroz igru je protkana misao vodilja da učenje, znanje i promišljanje igraju veliku ulogu u tome koliko ćemo biti uspješni. Ilustrator je Dobrosav Bob Živković čiji crteži jednako inspiriraju i velike i male.
Usvajanje vještina i pojmova
Igrica je nastala u okviru programa financijske edukacije #ErsteZnali. “U želji da proširimo program financijske edukacije za najmlađe, razmišljali smo na koji način temu novca možemo učiniti zabavnom i lako prihvatljivom kako bi se upoznali s različitim temama i usvojili važna znanja i vještine.
I mi u timu smo roditelji, znamo koliko je u današnje vrijeme teško odvojiti djecu od različitih tehničkih naprava pa smo onda pomislili da možda to ne treba izbjegavati već iskoristiti. Ako već svakodnevno koriste mobilni telefon, hajde da to ipak bude u edukativne svrhe i kontrolirano.
Tako su ‘Čuvari Zmajevog blaga’ dobili digitalnu verziju, odnosno zabavno-edukativnu igricu za mobilne telefone i tablete namijenjenu djeci nižih razreda osnovne škole”, kažu nam u Ersteu u Beogradu.
Avantura u kojoj djeca skupljaju blago Zmaja, a ovisno koliko uspješno prelaze prepreke i odgovaraju na pitanja iz financija, mogu ga zadržati ili izgubiti. Baš kao u stvarnom životu, samo manje bolno, moglo bi se dodati. U banci kažu da su strogo vodili računa da sadržaj bude primjeren uzrastu, igrica ne sadrži reklamne poruke i nije povezana s Ersteovim uslugama.
U oblikovanju su sudjelovali nastavnici, psiholozi i roditelji, a bankari su podijelili svoje znanje o novcu i sve zapakirali. Osvojeni novac je virtualan, za njega se ne isplaćuje stvarni novac jer bit je – učenje.
Savladavajući izazove i samostalno raspolažući blagom djeca kroz igru usvajaju vještine i pojmove, poput budžeta, štednje, odnosa cijene i vrijednosti, upravljanja osobnim financijama… Ograničeno je vrijeme igranja u kontinuitetu i ne postoji ‘kvaka’ mogućnosti kupovine dodatnih funkcionalnosti pravim novcem (nema ‘in-app purchases’).
Prijevod na hrvatski
Od ideje do dolaska igrice u online trgovine prošlo je nešto više od godine dana. Cijeli proces vođen je interno, a premda nije bila tehnički prezahtjevna, izrada je bila poprilično složena.
“Banka nema proceduru za izradu igrice i mnoge stvari morate raditi kao da razvijate aplikaciju za mobilno bankarstvo, što dosta komplicira proces”, kazali su nam.
“Nakon početne nevjerice da se jedna banka uopće usudila napraviti igricu, komentari su bili više nego pozitivni, a vrlo visoke ocjene na prodavaonicama aplikacija to potvrđuju. Naravno, ne mogu se Čuvari Zmajevog blaga usporediti sa složenim igrama tipa Fortnite, Minecraft, Roblox, ali to nama nikada i nije bio cilj”, poručuju iz Erstea.
Igrica odjeknula u cijeloj regiji pa ne manjka ni pitanja je li dostupna i u Hrvatskoj. “Jedan od naših partnera u financijskoj edukaciji, youtuber Dario Kesegi, napravio je video na temu igrice i to je onda odjeknulo u regiji. Igrica je na ćirilici jer djeca najprije uče to pismo što, djeci iz regije predstavlja izazov. I onda dobijemo po neku slabu ocjenu na Play Storeu, ali uz ljubaznu molbu da je prevedemo na hrvatski”, poručuju uz smijeh.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu