Umjesto dizelom, Candelom na posao! Baterija za manje od sat puna

Autor: Darko Bičak , 16. srpanj 2022. u 08:28
foto: pd

Inovativni električni trajekt s hidrogliserom smanjit će emisije i skratiti vrijeme putovanja, a u vodama Stockholma u pogonu će biti od 2023.

Najbrži električni brod na svijetu, Candela P-12 Shuttle, trebao bi iduće godine uploviti u vode arhipelaga Stockholma u Švedskoj, najavljujući novu eru transporta. Inovativni električni trajekt s hidrogliserom smanjit će emisije i skratiti vrijeme putovanja na posao, a švedska metropola vjeruje da će javni prijevoz vode učiniti atraktivnijim od vlakova, autobusa i automobila.

Najbrži električni brod na svijetu, Candela P-12 Shuttle, trebao bi iduće godine uploviti u vode arhipelaga Stockholma u Švedskoj, najavljujući novu eru transporta. Inovativni električni trajekt s hidrogliserom smanjit će emisije i skratiti vrijeme putovanja na posao, a švedska metropola vjeruje da će javni prijevoz vode učiniti atraktivnijim od vlakova, autobusa i automobila.

Ograničenje od 12 čvorova

Tajna njegove velike brzine i dugog dometa su tri krila od karbonskih vlakana koja se protežu ispod trupa. Ovi aktivni hidrogliseri omogućuju brodu da se sam podigne iznad vode, čime se smanjuje otpor. Candelina tehnologija smanjuje energiju po putničkom kilometru za 95% u usporedbi sa trenutnim plovilima, dopuštajući doseg bez presedana od 50 nautičkih milja pri servisnoj brzini. Koristeći ekvivalent od 0,1 kWh električne energije po putničkom kilometru, brod je energetski učinkovitiji od hibridnog električnog autobusa. Također, s punjenjem do 200 kW DC, može napuniti svoju bateriju za manje od jednog sata.

Što je najvažnije, folije od ugljičnih vlakana oštre poput britve prepolovit će vrijeme putovanja mnogih putnika. Uz mogućnost pokrivanja čak i najdužih ruta u Stockholmu pri velikim brzinama, Candela P-12 Shuttle koristit će se za skraćivanje putovanja između brzo rastućeg predgrađa Stockholma Ekerö i centra grada. Trenutno 55-minutno putovanje autobusom, podzemnom željeznicom ili konvencionalnim trajektom (ili čak automobilom tijekom špice), Candela P-12 Shuttle će preći rutu od 15 km za samo 25 minuta – štedeći putniku prosječno 50 minuta dnevno.

15 kilometara

u 25 minuta prijeđe najbrži električni brod na svijetu

“Ovo će imati ogroman pozitivan utjecaj na živote ljudi – možete raditi još jedan sat ili pokupiti svoju djecu iz škole jedan sat ranije”, kaže Erik Eklund, direktor komercijalnih plovila u Candeli.

Kako hidrogliser Candela P-12 Shuttle stvara gotovo nulti trag, odobreno mu je izuzeće od ograničenja brzine od 12 čvorova, što mu omogućuje let u središte grada bez nanošenja štete drugim plovilima ili osjetljivim obalama od valova. Zapravo, minijaturno ispiranje propelera znatno je manje od traga konvencionalnih putničkih brodova koji putuju malim brzinama. Prvi električni leteći trajekt također će podići iskustvo putnika na potpuno novu razinu, zahvaljujući najnaprednijem kompjutorskom sustavu koji se nalazi u putničkom brodu. Oni skloni morskoj bolesti cijenit će izuzetno glatku vožnju u lošim vremenskim uvjetima. Leteći tiho iznad valova, Candela Flight Controller – računalo koje regulira hidroglisere 100 puta u sekundi – osigurava stabilnu, glatku vožnju preko valova od koje bi se mnogi osjećali mučninom.

“Ne postoji nijedan drugi brod koji ima takvu aktivnu elektroničku stabilizaciju. Letjeti na P-12 Shuttleu po uzburkanom moru više ćete se osjećati kao da ste u modernom ekspresnom vlaku nego na brodu: tiho je, glatko i stabilno”, kaže Eklund.

Gustav Hemming, potpredsjednik Regionalnog izvršnog vijeća u Stockholmu, ističe da će Regija Stockholm upravljati prvim brodom P-12 Shuttle tijekom devetomjesečnog probnog razdoblja tijekom 2023. godine.

Spremni i za izvoz

“Ispuni li velika očekivanja koja su mu postavljena, nadamo se da će gradsku flotu od više od 70 dizelskih brodova na kraju zamijeniti P-12 Shuttles – ali i da se kopneni prijevoz sa zakrčenih autocesta može prebaciti na plovne putove. Pomorski promet je najpopularniji javni prijevoz u regiji i želim ga proširiti. Ali potrebna nam je bolja tehnologija kako bismo putovali brže i smanjili utjecaj na klimu. Stoga rado isprobavamo ovu novu tehnologiju za vodeni promet. Ovaj projekt može doprinijeti rješenjima koja možemo koristiti u Stockholmu, ali također pruža mogućnosti i za izvoz i za radna mjesta u regiji Stockholma.”, kaže Hemming.

Komentirajte prvi

New Report

Close